FABRIKSBUTIKEN

78747-1327
Bild: Privat

Vid ett besök på IKEA i Haparanda tycker jag absolut att man även ska bege sig till deras grannar. Ikanohuset där det finns några roliga affärer en av de är Fabriksbutiken . Där alla varor i Iitalagruppen ska ingå och säljas till Outletpriser. Det är en del av varorna som är andra sortering och till lägre pris, men jag tyckte nog att det var rätt så höga priser på många varor för att vara en Outlet.  Iitalas Teemaskålar som jag betalat 139 kr för på Designonline kostade 169 kr i Fabriksbutiken. Så allt är nog inte superbilligt , men en fräsch butik med en massa fint var det.  

Jag köpte med mig ett gäng kökshandukar från Himla ,  ville så gärna ha de även om det inte är rätta färgerna till vårt kök. Men jag tänkte att det kan vara roliga presenter att ha hemma och ge till någon.
Vilket jag var glad för eftersom jag nästan genast fick nytta av mitt presentförråd. De röda handdukarna bor nu hemma i Sagas superfina kök och det gör mig glad för de kommer att både bo fint och bli väl omhändertagna.

En annan rolig sak som hamnade ner i varukorgen var den här lilla tingesten som jag tänkte att ni kunde få ta och gisssa vad det är för något:
78747-1328
Bild: Privat

En liten ledtråd är att söndagen den 3 december är det nog många som skulle ha nytta av denna.


Kommentarer
Anna (syrran)

"Samma" fabriksbutik som vi har i Gustavsberg! Du vet där H köpte de randiga Iitalamuggarna till er:) Håller med om att allt inte är billigt men ibland kan det finnas fyndläge. När jag var där sist sålde de ut Arabiatallrikar för 25:- i tre riktiga modefärger. Men tyvärr kunde jag inte tänka mig varken bruna, turkosa eller gula tallrikar i vårt kök!

Tingesten gissar jag på mandelskalare! Har INTE sett den förr, gick bara på din ledtråd ;)

2006-11-21 @ 23:04:00
saravillfara

Tjolahopp vilken trevlig shoppingdag det där verkade vara!
Du verkar ha en klok syster, så jag tänkte åka lite snålskjuts på hennes gissning. Även om jag kan erkänna att jag först trodde att det var nå´n konstig mojäng man kunde stoppa ner ljus i...*harkel* Men det glömmer vi raskt nu tycker jag. Och du, ge mig telefonnumret till hockeytränarn, så kan jag ligga på lite om den där cupen i Umeå *ler*.

2006-11-21 @ 23:18:40
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Tina

Har den butiken i min närhet med (eftersom även jag räknar 10 mil inom den närmsta närheten ;) Hmm mandelskalare var ett bra förslag.. jag hade tänkt mig en håltagare för julgransfoten (granen som ska stå ute...) men det är väl inte så troligt att den säljs på den butiken, eller att du skulle köpa den i så fall *skratt*

2006-11-21 @ 23:19:29
URL: http://tinitott.blogg.se
Carolina

Är det en sterarinljusvässare? :)

2006-11-21 @ 23:59:22
URL: http://carolinadeluxe.webblogg.se
Camilla

Yes box en ljusvässare är vad det är ;)

Vilka fina handdukar och bra presenter. Var inom en sväng hos Saga igår och såg att de kommit till användning också :D

Ha en härlig dag idag!
*kram*

2006-11-22 @ 08:32:25
URL: http://camilla.hopto.org
Zassi

Åhnej jag var för sent ute med svaret!
Jag som hoppade och studsade: Ja' kan! Ja' kan!
Har en likadan i min ljuslåda - helt ovärderlig och inte behöver man kladda ner gubbens mora..
En ljusvässare :)

2006-11-22 @ 08:36:24
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Angelica

Första advent = något med ljus att ha och göra med = ljusvässare.

2006-11-22 @ 09:10:36
URL: http://angelicas.webblogg.se
Tant Ulla

En ljusvässare??? Ja jag säger då bara det. Tanten hänger tydligen inte med längre... Jag hade tänkt gissa på att det var någon form av nötknäckare... Ljusvässare = ytterligare en sak man inte visste att man behövde. :D. Kul grej!

2006-11-22 @ 13:16:40
URL: http://www.tantulla.blogg.se
Christina

FINNS det sån´t ..??!? Måste jag åka till Haparanda för den ... :(

2006-11-22 @ 13:26:49
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Sessan

En sån ljusvässare har jag också hemma. Dock aldrig använd så jag kan tyvärr inte uttala mig om hur bra den är. Borde ju använda den mer nu till jul.

2006-11-22 @ 14:47:33
URL: http://blogg.passagen.se/zezziz
Saga

Aha, en ljusvässare *tjuvtittar och sneglar uppåt*
Nu längtar man ju inte bara till nya IKEA, du frestar med en massa annat som jag också vill titta på. Jo du, kökshanddukarna var superfina. Att de sen dessutom är en gåva från dig gör dem ännu finare :)
Kramisar!

PS. Fick post (riktig post) av dig idag. Blir stolt och tårögd när jag läser tidningen och ser dig... vår Vicke på första sidan och ett dubbeluppslag!! STORT!
Jag har lusläst vår sportbilaga, och jag skäms att berätta att ingen liten bild av helgens duktiga hockeykillar fanns med. Ska genast ringa till PT och skälla! ;) DS

2006-11-22 @ 17:46:32
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
isabelle

Äsch! Vi missade ju allt det där. Fast å andra sidan, då har jag ju en ny anledning att åka upp igen :-)

2006-11-22 @ 19:19:41
URL: http://www.isa.nu
malla

Hihi, Jag visste oxå vad det var! Har en sån, och den fungerar utmärkt! :)

Apropå Fabriksbutiken, så har de någon slags tredjesortering under sin ordinarie andra sortering.... Förstår inte riktigt faktiskt, men köpte två par filippamuggar ganska så billigt som tredjesorterade och de fungerar precis lika bra som mina Duka-köpta. Och ser likadana ut oxå, inga skavanker ( kan ju bero på att jag är en såndär jobbigt kund som synar varje sak extra noga.... :)) Men man undrar ju hur de sorterar ut sina olika indelningar...

2006-11-22 @ 19:38:25
URL: http://www.mallasmemoarer.blogspot.com
Vicke

Anna Syrran: Vad kul nu behöver vi varken gå dit eller på Ikea när vi är i Sthlm allt finns i Haparanda;) Klokt att inte köpa några tallrikar för jag håller med ingen färg till ert fina kök!
Gissningen var fel fel;)
saravillfara: Visst är hon klok min syster men denna gång var det nog du som var klokare;)
Bra att vi är fler som försöker påverka honom så det blir en resa:)
Tina: Ser att du har samma avståndsmått som mig 10 mil är nära;) Mandelskalare är det tyvärr inte.
Caroline: Visst är det en stearinljusvässare du har helt RÄTT!!:) Duktigt:)
Camilla: Oj, vad ni kan trodde aldrig någon skulle veta. Vad duktiga ni är!
Visst var det fina handdukar och kul att de kan ge andra glädje:)
Hoppas du haft en bra dag du med!*kramis*
Angelica: Nästa duktiga tjej!
Tant Ulla: Visst är det ytterligare en nödvändig;) grej man inte visste man behövde var bara tvungen att köpa den:)
Christina: Ja tydligen finns det:) Om du inte hittar en närmare så måste du nog det;)
Sessan: Vad synd att du inte använt din än, så vi hade kunnat få betyg på den. Ska inviga min nu till advent:)
Saga: Ja tänk att det var så många som visste det:)
Måste försöka hitta mer saker som lockar till Haparanda för det är inte så långt i från mig;)
Vad kul att du gillade handdukarna de gillar nog att bo i ditt superfina kök:)
Fick du den redan i dag , vad gullig du är som blir stolt över lilla mig:)!
Tack för att du kollade i din tidning efter bild på hockeyproffsen, var tvungen att ta saken i egna händer och skicka in den till NSD;) Men skäll du på PT , så gör riktiga supporters! *kramisar*
isabelle: Du får inte chocka David som trodde det skulle gå på 1,5 timme ditt Ikea besök med att gå till Fabriksbutiken också. Bra att ha i bakfickan till nästa resa att ni glömde den;)
malla: En till som visste vad ni är duktiga! Dessutom en som testat och vet att den funkar kul:)
Oj det lät invecklat deras sortering, men vad kul att du lyckats fynda Filippa K muggar som är så fint:)

2006-11-22 @ 21:48:48
URL: http://www.vickes.blogg.se
Malin

Jag väntar att kommentera eftersom då slipper jag ju gissa fel...så jag gissar ljusvässare och är helt säker på min sak (ska jag vara helt ärlig så hade jag ingen aaaning...har aldrig sett en sådan pryl). För det var väl inte så att det var något pris om man gissade först? Hur jag nu skulle ha kunnat vinna om jag hade sett ditt inlägg först av alla...men jag kan väl låtsas :) Förstår att Saga blev jätteglad för din fina present! Så gulligt av dig! Kram!

2006-11-22 @ 22:14:20
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Vicke

Malin: Vad klok du är för nu gissade ju helt rätt:)
Klart man måste vara snäll mot alla gulliga bloggisar!

2006-11-24 @ 13:04:17
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0