DAGS FÖR GRAN

78747-1334
Bild: Privat

Tiden bara rusar i väg och nu är det bara lite mer än en vecka kvar till första advent. Det är så mysig tid vi har framför oss. Älskar  den här tiden och längtar efter att få börja pynta. Det är så härligt med allt fint som lyser upp i vårt mörker. Men det är klart listan på vad som ska göras innan julen är här är lång......

En av de saker  som står överst på listan att fixa innan advent är en utejulgran. Vi som tyvärr inte kan ha någon "riktigt" julgran inne eftersom killarna är allergiska skule aldrig avstå att ha en utegran.
Tidigare om åren har min Pappa fixat julgranen till oss men förra året skapade vi oss en ny tradition att själv tillsammans hela familjen gå till skogen och hugga en. Jättemysigt och så kul när man själv fixat hem den från skogen.  Givetvis måste man fråga markägaren om lov först innan man gör det. Vi är skötsamma och laglydiga;)

Fick förresten ett roligt "gransamtal" av min kompis i dag som undrade om jag ville följa med henne och sonen till skogen och hugga gran. Men tyärr hade jag inte möjlighet skulle ha varit roligt. Två tjejer ute i skogen och fixar gran.  *Fniss* skulle det bara vara jag så skulle det nog inte gå något vidare men för min kompis som kör både motorsåg och traktor är det nog inga problem att fixa ner en liten gran.

Vill ni bli julinspirerade tycker jag ni ska hälsa på hos Camilla och hennes julfina sida. Hon har inspirerat mig så mycket så jag var tvungen att gå på lunchen och köpa en pappersstjärna på ekfot. Visst är det härligt med all inspiration som flödar i bloggvärlden.

Vill även passa på att skicka en krya på dig hälsning till Saga stackars gulliga hon som har så ont och trots det gör ett superduperfint inlägg som gjorde mig helt rörd och tårögd när jag läste det i morse.
Hoppas du mår bättre snart snart:)


Kommentarer
Tant Ulla

Längtar oxå till advent och att få pynta! Bara en vecka kvar! :D

2006-11-24 @ 15:09:20
URL: http://www.tantulla.blogg.se
Camilla

Åhh.. jag längtar så till advent.. Tycker gott grannarna ska sätta upp sin ljusstakar nu.. Jag kommer garanterat hänga på.. D. kallade mej "svensson" igår som inte vågade börja.. hihi.. Men det är väl så.. Man vill inte vara först såhär tidigt.. eller.. ;)

Ha en riktigt mysig kväll och helg
*kramar*

2006-11-24 @ 15:27:14
URL: http://camilla.hopto.org
Saga

Och vi som såg vår innegran hemma hos svärföräldrarna. 3 granna granar var levererade, och nu gäller det att välja först... så att man får den tätaste och längsta :)
Vad gullig du är som sänder en tanke om min hälsa. Jag har fått många frågor idag, om jag mår bättre, och varje gång önskar jag att jag kunde svara JA. Tyvärr verkar det inte riktigt ge med sig, men än finns hopp om liv :)
Stora och varma (är nog lite febrig) kramar till dig Vicke!!

2006-11-24 @ 16:27:40
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Vildangel

Jag har köpt en plastgran och det blir första gången på väldigt, väldigt många år som jag har en gran. Du kan ju gissa att jag längtar efter att få klä den. :-)
//V

2006-11-24 @ 17:29:59
URL: http://vildangel.blogg.se
Veronica

Här är granen redan fixad, står bara och väntar på sina lampor. =0)
Ha en trevlig helg!

2006-11-24 @ 22:20:20
URL: http://veramedflera.blogg.se
Hannele

Utejulgranen har jag riggat, men inte tänt ännu.

2006-11-24 @ 22:53:06
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Vicke

Tant Ulla: Viss är det mysigt, längtar...:)
Camilla: Jag med , har köpt en ny stjärna i dag inspirerad av dig:) *fniss* Visst är det typiskt Svensson men nån måste vara först säger hon som alltid pyntar till första advent;)
Saga: Åh, vad mysigt med en levande innegran men har man allergi så går det inte(:
Det är du som är så sjuk och bloggar så gulligt som är gullig;) *stora glada Markus är bäst kramar till dig* hoppas du mår bättre
Vildängel: Förstår att du längtar efter att klä den:)
Veronica: Oj, nu blir jag stressad;) Vi måste också fixa den i helg. Ha en trevlig helg du med!!
Hannele: Vad härligt!! Snart får du tända...

2006-11-24 @ 23:10:25
URL: http://www.vickes.blogg.se
Rayofburnnotice

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

2007-12-28 @ 20:42:08
URL: http://rayofburnnotice.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0