STJÄRNSPÄCKAD HELG

Vill ni se en stjärna se på mig........ eller kanske rättare sagt jag sitter och ser stjärnor just nu. Vet inte om det beror på att jag börjat komma i julstäming. Eller om jag är så trött efter vår stjärnspäckade helg.
I går var det som sagt städning och dags att plocka fram stjärnorna till advent. I dag var det väckarklockan på ringning för att hinna äta frukost och ta lite foton innan vi skulle och se på Hockey. I form av vår egen "stjärna"  H  och senare på eftermiddagen "stjärnmålvakten" från Luleå.

Även om klockan ringde tidigt så var det inte tillräckligt tidigt för att hinna både med mysig adventsfrukost och fota adventsbilder från vårt hus. Men det hade inte hjälpt även om klockan ringt tidigare  eftersom den 
inte styr ljuset utomhus. Det är inte lång tid vi har ljust ute den här årstiden.  Så jag hann inte ta många foton innan avfärden. Men vilken enorm tur att även jag som är amatörfotograf har en assistent. *Fniss* Precis som riktiga fotografer har. Tonåringen löste mitt dilemma genom att ta lite bilder åt mig. Världens snällaste Tonåring tror jag nog han är. Tack för det min hjälpsamma "Stjärn Tonåring"!

Så nu sitter jag här med stjärnögon och har satt i hop ett litet adventskollage från vårt hem. Trött är jag men har jag lovat så har jag......;)
Fast det är nog mer än löftet som gör att jag orkar. Det är ju så himla roligt! N kanske inte tycker att mitt kollage blir lika roligt eftersom det blev så lååååååångt. Så jag får väl ursäkta mig med att jag älskar både den här högtiden som börjar och att göra kollage.

Sitter faktiskt just nu och nynnar på julsånger så det är väl ett gott tecken på att den stjärnspäckade helgen äntligen gett mig den julstämning jag längtat efter. Trots att snön inte kommit än;)


78747-1366
Bild: Privat och Assistent


Kommentarer
Saga

Klart jag gillar ditt kollage!! Du har ju blivit så duktig, och det är alltid lika kul att hitta bilder när man kikar in här! Stjärnglans är rätta ordet för detta inlägg, du har så julmysigt och hemtrevligt! Hör du, nu börjar jag också att nynna på "Hej mitt vinterland.." :)
Kram till duktiga Vicke (och tonåringen... om han nu vill krama en okänd:)

2006-12-03 @ 23:57:23
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Tina

Mysigt det ser ut att vara hos er =) Jättefina bilder med, jag får aldrig till så bra bilder på saker som lyser, min kamera vill helt enkelt inte =)

2006-12-04 @ 00:05:53
URL: http://tinitott.blogg.se
Camilla

Underbara bilder. Det ser supermysigt ut, och jag fastnade speciellt för de vita granarna/konerna. Supersnygga och du har hittat den perfekta platsen för dom också :D

2006-12-04 @ 07:51:35
URL: http://camilla.hopto.org
Anna

Mäh! Vad SNYGGT! (är lite avis på att blogg.se kan hantera så stora bilder) Du har verkligen lyckats få ett mjukt och fint ljus som förmedlar en varm känsla. Bra idé att lägga en ljusslinga i en Aalto-skål, visst är det en sådan? Ska nog härma dig. ;-)

2006-12-04 @ 08:23:36
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Malin

Superfint Vicke!! Duktig du är som hann med allt trots en stjärnspeckad helg!! Jag hann bara med pyntandet och fotandet. Collageknåp och inlägg får bli i veckan...för ett inlägg blir det ;)
Blir nog en till som vill härmas...var jättefint med en ljusslinga i Aaltovasen. Jag som numera är ägare till en vill ha lika fint som dig :) Inte alla som har en fotoassistent, men du är ju en stjärna så det är klart du måste ha en assistent! :) Kram och hoppas du får en bra vecka!

2006-12-04 @ 08:42:08
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Zassi

Många fina bilder blev det. Älskar dom där strutarna som ser ut som granar - är dina från Village?

2006-12-04 @ 09:39:21
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Eva

Superfint! Jag hade också tänkt investera i granar/koner men vet inte hur jag ska få in dom i inredningen hemma. Vår kåk är så gammal att det allra modernaste inte riktigt alltid passar in...men du har då lyckats.

2006-12-04 @ 09:39:25
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
ROOMSERVICE

Vad jättefint du har gjort!!

2006-12-04 @ 10:19:19
URL: http://roomservice.blogg.se
saravillfara

Åh, vad julfint!
Vilken tonåring ni har, hoppas mina pojkar blir sådana sådana mönstergossar även i den åldern... *ler*
Ni ser ut att ha det jättemysigt därhemma nu, nu gäller det bara att hinna med att njuta av det också, så att inte även den här tiden svischar en förbi, och vips är det dags att plocka ner alla julgrejer igen... ;)

2006-12-04 @ 11:33:17
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Malin

Vad juligt fint! Själv har jag bara hunnit tagit fram lite röda ljusstakar och en elljustake. Måste åka ut och skaffa lite hyacintlökar och julstjärnor!

2006-12-04 @ 19:29:32
URL: http://decor.webblogg.se
Linnea

Vad fint du har det, som vanligt, Vicke! Och vad mysigt det såg ut med den lysande julstjärnan som lyste upp mörkret utanför. Jag borde kanske också julpynta lite mer, blir inspirerad av allas fina bilder!

2006-12-04 @ 20:30:28
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Vicke

Saga: Tack!! De orden betyder mycket eftersom det är den stora kollagemästaren som skriver det:) Det är du som inspirerat mig att börja med kollage!
*Fniss* Nej men det var ju precis den sången jag satt och nynnade på har du gömt någon mikrofon vid min dator *börjar söka*;) Kramar tillbaka men tonåringen är nog lite försiktig med att krama okända. Det är morsans order;)
Tina: Tack! Hittade en ny knapp på kameran med en knapp som verkar vara för mörkerbilder som jag testade på stjärnorna. Funkade någorlunda men visst skulle det vara kul med en "riktig" kamera:)
Camilla: Tack gulliga du!! Även jag fastnade för konerna förra året de är supermysiga och i år fick jag även tag på den största storleken som var slut förra:)
Anna: *fniss* Vad bra att du är avis på bildstorleken för jag är avis på dina bilder som alltid är så fina;) Tack snälla fru mästerfotograf!
Mycket riktigt en billig nätt ljusslinga från Jula i en Aalto vas. Vad kul att du ska göra likadant då väntar jag på att få se din på bild:)
Malin: Tack rara Malin! Inte konstigt du inte hann med kollagknåp du var ju och tränade och sen hade ni gäster. Det gjorde ju inte jag;) Väntar med spänning på ett inlägg från Malins julmysiga fina hem:) Vad kul med en till som ska lysa upp sin fina Aaltovas, kanske vi får se på bloggen sen.
*fniss* Man kan ju alltid påtala assistenten att det kan bli indragen veckopeng;) Kramar tillbaka och hoppas du får en bra vecka!
Zassi: Tack så mycket! Strutarna är från Elkedjan de finns i flera färger:)
Eva: Tack! Gillar verkligen de och det känns som om de är på en bra plats där i vårt Allrum:)
Roomservice: Tack snälla du!
sarvillfara: Ja man får ju kämpa lite för att stämningen ska infinna sig;)
Han är en hjälpsam kille vår tonåring och klart dina killar kommer att bli mönstergossar som har en sån mönstermamma:)
Visst gäller det att ha tid att njuta av allt det mysiga innan det är över.Men jag brukar tycka att det är roligt att plocka undan julsakerna också man blir less på de tillslut.
Malin: Tackar! Men det låter som att även du har en bra början på julfint! Önskar vi också kunde ha hyacinter de är så fina.
Linnea: Lika rar som vanligt Linnea, Tack! Det behövs verkligen något som lyser upp i det bedrövliga mörkret. Härligt att du blir inspirerad då kanske vi får se lite julbilder hos dig snart:)

2006-12-04 @ 21:07:59
URL: http://www.vickes.blogg.se
Johanna

Så mysigt, jag älskar advent :)

2006-12-05 @ 16:31:20
URL: http://sogorgeous.blogg.se
Vicke

Johanna: Tack! Kul det gör jag också :)

2006-12-05 @ 22:57:01
URL: http://www.vickes.blogg.se
Daniel

Visst finns det många julsånger och så här års går man och nynnar på alla de man fastnat för genom åren. En kompis till mig hittade en ny häromdagen. Rätt kul, men visst är melodin den gamla "Det Strålar En Stjärna" eller vad den kan tänkas heta?

2006-12-16 @ 12:17:47
URL: http://www.veckans.net/julsånger.aspx
Konradkarine

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2009-07-07 @ 11:05:58
URL: http://konradkarine.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0