FAVORIT TOMTEN

Hjälp redan är det den andra december i dag och julen närmar sig med stormsteg. Men jag har faktiskt klickat hem flera julklappar på nätet. Allt för att förebygga mina mardrömmar som jag brukar ha den här årstiden. Så jag är ute i ovanligt god tid och jag måste säga att det är väldigt bekvämt att handla hemma vid datorn och få paketen på posten.  Även om vi kanske inte behöver köa och trängas allt för mycket här i vår lilla by. Skulle gärna handla allt hemma om det bara var möjligt men urvalet kan vara lite begränsat i bland. Så då är nätbutikerna ett perfekt komplement.

En bra symbol för den nya månaden är Tomten och min absoluta favorittomte är en ulltomte som faktiskt är inhandlad hemma i byn på  Simu Nordic  .  Ulltomten är tillverkad av Åsa Göthander - Åsas tomtebod.
En tjej som vågade satsa och "hittade sin grej" och Åsas Tomtebod gör de mest underbara tomtar.

78747-1352
Bild: Tomtebod

Har den en mindre av dessa tomtar som jag älskar och såg nu dessa tomtar även i byn Inredningsbutik. De hade alla storlekar och jag blev så förtjust i den största ulltomten som gärna skulle få flytta in hemma hos oss.



Kommentarer
Ljuvligt Hemma

Jag tycker också om dessa superfina ulltomtar... har dock inte unnat mig någon än :)

2006-12-02 @ 11:26:55
URL: http://ljuvligthemma.blogspot.com
Saga

Jag gillar också de där tomtarna, de är så gulliga och så mycket hantverk man kan komma :)
Kram igen!!

2006-12-02 @ 12:50:39
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Malin

Ja visst är de underbart söta de där tomtarna! *gillar* Hoppas det går bra med ditt jagande av dammråttor och pyntande. Här är det samma aktiviteter på gång. Kram och trevlig lördagkväll!

2006-12-02 @ 13:51:31
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
malla

Åsas Tomtebod ligger i grannbyn från mina föräldrar! :) Så där har jag varit när hon ff hade butik. Gillar hennes tomtar. Hon hade Tovningskurser för några år sedan som jag var såå sugen att anmäla mig till, en annan har ju bara tovat något tragiskt i scouterna....

2006-12-02 @ 14:32:15
URL: http://www.mallasmemoarer.blogspot.com
Malin

Va roligt att du skrev om de där tomtarna. Jag har en som jag fick för flera år sen o min mamma hade den största. Supermysiga, fast jag har jämt sagt att det är en hustomte som man kan ha i nån vrå året om. O den vaktar över alla som bor där =) Ha en trevlig helg, kram Malin (IKEA prinsessan)

2006-12-02 @ 17:02:19
saravillfara

Vilka godingar!!
Verkligen charmiga till tusen! Jag skulle nog helst sluppit bo ihop med en karl med skägg av den där kalibern, men för dessa tomtar är jag högst villig att göra ett undantag! :)
Ha en myslördagkväll nu Vicke, kram!!

2006-12-02 @ 19:28:49
URL: http://saravillfara.blogg.se/
L8

Visst är de jättesöta, dessa tomtar! Jag har skaffat en varje år de senaste åren. Får se om det blir någon även i år...

2006-12-02 @ 22:37:44
Vicke

Ljuvligt hemma: Älskar min lilla skulle gärna ha den största också:)
Saga: Visst är de underbara:) Kram
Malin: Jag gillar också de. Såg att vi hade samma sysselsättning jag och Du i dag.Förstår inte varifrån alla dammråttor kommer;) Kram och hoppas du haft en bra lördagskväll med god mat:)
malla: Åh vad kul du har besökt tomtebutiken och desstuom i grannbyn till dina föräldrar:)
Ikea Prinsessan Malin: Vad kul det är inte bara Ikea vi har gemensamt utan även den fina Ulltomten. Klart man kan ha den året om för finare hustomte kan man inte få:) Ha en trevlig helg du med! Kram
saravillfara: *fniss* Ja tänk vad stickigt att kramas med en så skäggit karl. Men på julafton går det an att krama tomte man får ju paket;)
Ha en mysig kväll du med Sara. Kramis
L8: Ja de är så söta oj lyckos dig du verkar ha många av de fina tomtarna:) Har en som jag älskar!

2006-12-02 @ 22:50:48
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0