TONÅRINGENS RUM

Fortsätter  rundvandringen hemma hos oss och jag väljer att visa tonåringens rum nu, för det har han förtjänat som visat mig hur jag ska kunna göra bilderna mindre . Det var nog ingen lätt uppgift för en hungrig mamma med dåligt tålamod och ett nytt program är ingen rolig kombination.
Tack för all hjälp!

78747-809
Tonåring-3Tonåring-5
78747-805Tonåring-4
Tonåring-2Tonåring-1
78747-753

En säng är något som en tonåring använder flitigt det vill jag lova och på den ligger ett våfflat överkast från Konsum, kuddarna på sängen har moster sytt av tyger från Inredningsbutiken och Ohlssons Tyger.
En kär gammal vän som än hänger med är Björne som han fått i present  av sina gudföräldrar som liten, ljusstaken är  av märke Trend Interiör.
Arbetsplats och skrivbord är något som används flitigt,  även det är från Ikeas arbetsplatsserie Effektiv, Det blev samma som i vårt allrum för om man någon gång får större arbetsrum går de att kombinera.
Det bästa vi investerat till det här rummet är ändå Billy Bokskåp med dörrar av frostat glas, för han har massor av  böcker och det var alltid hemskt dammigt i den gamla öppna hyllan.
Flygplanet har han fyndat på ett Loppis för en tia och nyckelband inköpt på NK i Göteborg  från Ordning och Reda, mamma hoppas att det även i hans rum ska råda samma som texten på bandet.
Som sängbord har han Hopen avlastningsbord, man kunde antingen ha skivan under sängen eller utåt. Vilket vi tyckte var bra för man fick avställningsyta och där ligger golvkuddar , den översta i Marimekkotyg  som moster sytt och de andra är från Ikea.  I fönstrena hänger gardinkappor sydda av tyg från Ohlssons Tyger, all sömnad får vi tacka moster för. Blomkrukorna är av märket Twins Home och innehåller Vickes favoritblomsort suckulenter så tacksamma och lättskötta.

Det är ännu lite tomt ovanför sängen sen vi tapetserat om men efter att han sett vår nya Isa i köket vill även han ha en egen till sitt rum så vi kommer att beställa Landskap i blått som nog kommer att bli en riktig färgklick.  I Söndags  sa H att han också vill ha en Isa till sitt rum så hennes illustrationer har verkligen fallit våra killar i smaken, och mamma är bara glad över att de har så bra smak.




Kommentarer
Anna

Tycker det blev mycket lyckat med en lugn färgställning och praktisk förvaring! Och vad kul att han också vill ha en Isa-illis. :-)

2006-08-22 @ 08:28:02
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Syster Anna

Det blev så bra efter make-overn!! Kramis.

2006-08-22 @ 08:36:53
Saga

Å så kul att få titta in i din sons rum. Killar brukar ju gärna inte ta in objudna gäster, men på detta sätt behöver han ju inte märka att vi varit in och snokat :)
Och jättefint har han, din son! Han kommer nog att ärva sin mammas goda smak, efter att ha vuxit upp i ett så snyggt rum :)
Mera mera! *klappar händer*

2006-08-22 @ 11:39:01
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Malin

Jättefint! Är tonåringen så ordningsam med bäddad säng och alla saker på rätt plats? Eller är det en mamma som varit där och städat? ;) Håller med om att dina killar har bra smak! :)

2006-08-22 @ 11:42:36
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
caroline

snyggt och välstädat för att vara ett tonårsrum

2006-08-22 @ 13:10:48
URL: http://carolinesblogg.blogg.se
isabelle

Vilket fint tonårsrum! Turkost och brunt är ju mina favoritfärger. Snygga detaljer i tyger och kuddar också. Och jag håller med ovanstående, vilken ordningsam kille ni har. Hoppas hoppas Theo tar efter honom, just nu kastar han saker omkrting sig hej vilt :)

Vilken bra smak dom har dina barn *fniss*. Om du vill kan jag ju när du beställer göra om "Landskap" i rummets färger; kanske beige, turkos, marinblått och brunt (för att matcha kuddarna). Säg bara till :-) Kram isa

2006-08-22 @ 13:44:44
URL: http://www.isa.nu/blog
Camilla

Inredninssmaken smittar av sej till resten av familjen, det syns. Supersnyggt rum och kanonbra val av färger :D

2006-08-22 @ 17:24:13
URL: http://camilla.hopto.org
Anna

Tack för titten och för inspirationen. Fick just ideer på vilka färger vi ska ha i sovrummet.

2006-08-22 @ 19:09:40
URL: http://tekla.wordpress.com
Vicke

Anna: Tack, det känns mycket bättre än de kornblå tapeterna som var tidigare. Bra med neutrala väggar då är det lätt att variera det andra. Det kommer att bli så fint med en ISA!
Syster Anna: Även du var en del av make-overn med syhjälpen. Tack *kram*
Saga: Han lär upptäcka att ni snokar för han är en trogen läsare av bloggen. Men han kommer enbart bli glad över era kommentarer eftersom han varit med hela vägen vid make-overn.Mamma hoppas inredningen påverkar honom positivt;) Det kommer mer i morgon!
Malin: Bäddar sängen gör han faktiskt varje dag och rätt så ordningssam. Men jag måste väl erkänna att jag lyfte undan några buntar böcker och papper från säng och skrivbord. Dessutom passade jag på och fotade efter städnngen i Söndags;)
Såg att även du delar killarnas smak:)
Caroline: I bland ser det ut så:)
isabelle: Tack! Kul att även du gillar brunt och turkost. Han är rätt så ordningssam av sig faktiskt, och det blir bara bättre och bättre ju äldre han blir. Så nog finns det hopp för Theo också han har långt kvar till tonåren.
Visst har de bra smak! Det kallar jag service, han kommer att bli överlycklig för det är färgerna som gjort att han tvekat först:) *kram*
Camilla: Stackars barn hjärntvättade blir de av sin galna mor:)
Anna: Tack själv för att du tittade in och kul att du blev inspirerad. Ser fram emot bilder på ditt sovrum:)

2006-08-22 @ 20:44:29
URL: http://www.vickes.blogg.se
Anneli

Men vännen!!
Såg din kommentar hos mig, hur rar är du inte??
Jag blir jätteglad om du kan skicka tidningen.
Du kan skicka den till Pinjong, länk till hemsidan (där adressen står) finns på min blogg. -Gud vad rar du är! :)
Jag skickar gärna porto om jag får din adress.
Kram på dig gullunge!

2006-08-22 @ 23:45:42
URL: http://flitigamyran.blogg.se
saravillfara

Heja Vicke! Vad kul med fler bilder, är uppe mitt på natten och tjuvkikar in i grabbens rum - vad fint han har det! Gillar verkligen mixen av brunt och turkost, så snyggt!
Näe, nu måste jag krypa till sängs, kram på dig!!

2006-08-23 @ 00:31:45
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Vicke

Anneli: Klart jag skickar tidningen till dig och jag vill absolut inte ha några pengar för porto!
Vad gör en tjej inte för andra bloggare;) *kram*
saravillfara: Han sover tungt så du behöver inte smyga , tjuvkika i lugn och ro;) Brunt och turkost är fint i hop. Trodde inte du skulle orka hälsa på i natt efter allt kalaserande:) *kramis*

2006-08-23 @ 08:32:41
URL: http://vickes.blogg.se
Martina

Gud vilket snyggt tyg, är ju tokig i blommigt... jag har inte koll på hur man gör bilderna så... har inte orkat lära mig det än!

2008-04-11 @ 19:54:21
URL: http://skepparegatan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0