NÄR KATTEN ÄR BORTA............

78747-926
Bild: Interskol

Hann liksom aldrig fixa figuren till bikinisäsongen i våras och man kan ju inte precis påstå att den blivit bättre i sommar med allt gott man stoppat i sig . Så nu försöker jag komma i gång och motionera , då har man lite tid på sig till nästa sommar och lyckas kanske komma i jeansen igen nu till hösten.
I går kväll blev det en promenad med stavarna i högst hugg, måste säga att det känns att det ger mycket mer än att bara promenera. Det ger också tyvärr träningsvärk , mina vader är inte roliga i dag. Brukar normalt inte få ont i vaderna men jag tror man trycker i från med foten kraftigare när man går med stavar.

När jag kommer tillbaka från promenaden och öppnar ytterdörren slår den mest ljuvliga doft emot mig, följer doften in i köket och där står tonåringen i full färd med att baka chokladsockerkaka. Han hade blivit inspirerad av sin nya Hemkunskapsbok som de fått i skolan och hittat receptet där.
Så kvällen tillbringades framför Tv:n och favoritprogrammet Roomservice med chokladsockerkaka och te.
Mina planer på att börja mitt nya och hälsosamma liv var jag ju tvungen att skjuta på till nästa dag, vad gör inte en mamma för sina barn;)


Så hos oss dansar inte råttorna på bordet när katten är borta utan bakar sockerkaka;)



Kommentarer
Camilla

Jag har faktiskt velat testa stavar men det blir aldrig..

Vilken snäll son. :)

2006-08-31 @ 19:51:54
URL: http://camillasnyahem.blogspot.com
Cia

det blir en dag i morgon oxå

2006-08-31 @ 20:12:15
URL: http://hemmabra.blogg.se
Malin

Vilken gullig son! Klart att du måste unna dig då! Låter som en perfekt kväll, först en skön promenad och sedan Roomservice med nybakt sockerkaka.

2006-09-01 @ 09:18:46
URL: http://mrsmalinski.blogg
Anna

En till som har pli på barnen hör jag;) fast hos mig är det dottern som är en fena på o baka!
Tycker också om att gå med stavar, och att äta gott! ;)

2006-09-01 @ 10:06:19
URL: http://blandblommoroblad.blogg.se
Syster Anna

Men det är väl ingen bra idé att börja ett nytt liv så där i slutet av en månad?! Själv tycker jag det passar bättre med 1:a i en månad, som i dag t ex. Så i dag börjar mitt nya något nyttigare liv!

Jag har en smart systerson, för visst är det lättare att få käka gott mitt i veckan om man bakar något smaskigt som även mamma och pappa uppskattar :-)

Trevlig helg! Kram /A

2006-09-01 @ 16:16:36
Vicke

Camilla: Har precis börjat med stavgång, visst är han snäll!
Cia: Visst är det tur det:)
Malin: Ja det är han! Kan man ha en bättre kväll;)
Anna: Jajemen;) Kanske ska presentera de för varandra så kan du och jag gå med stavar undertiden de bakar;)
Syster Anna: I dag var det nog inte hellr någon passande dag fullt med tårta och födelsedagsfika, får börja i morgon;)
Visst är det smart sätt att få något gott!
Trevlig Helg kramar

2006-09-01 @ 23:37:02
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0