DETTA VAR PLACET

78747-635
Bild: Privat

Rätt svar var alltså Frasses Hamburgerbar i Haparanda, det var väl ganska oväntat för de flesta av er. Ganska häftigt inrett för ett hamburgerhak, detta är det första som började byggas i Haparanda när det blev klart att Ikea skulle komma dit. Måste ju även påpeka att det är en kvinna som äger det företaget och var snabbast i startgroparna och att det inretts så häftigt men det kan man ju förstå.
Så även om man spenderar en hel dag på Ikea och har rätt så tomt i börsen kan man äta ståndsmässigt under kristallkronor till en ringa penning.

Vinnare är alltså Saga som skrev följande
Postat av: Saga

Oj oj oj, vad svårt att gissa! Nu har jag klurat jättelänge och äntligen kom jag på det. Det är ju på stans korvkiosk. Jag har hört att "Hasses korvmoj" i Övertorneå har renoverat och rustat upp, men att han hade gjort så där fint kunde ju ingen tro. Kanske han tvättar lite svarta pengar, Hasse. :)

Det här var väl så nära man kunde komma ett rätt svar det var bara orten som inte stämde.

Grattis grattis Saga du har vunnit

78747-634
Bild: Privat


När du kommer för att besöka Ikea i Haparanda kommer jag att bjuda dig på Frasses största mjukglass då du får sitta i den röda fåtöljen och avnjuta denna i kristallkronornas sken.

Saravillfara du ser det blev faktiskt en mjukglass för även oss i helgen vi behövde bara åka 7 mil enkel väg för att köpa den. Men vad gör det när den serverades i den miljön!



Kommentarer
saravillfara

Va´! Vann jag inget?! *trumpen min*
Närå, skojas bara. Äras den som äras bör, ja, Saga alltså ;).
Hade aldrig kunnat gissa på Frasses. Vi har minsann också Frasses i Umeå, men där är det kalla, sterila lysrör i (det låga) taket. Inga kristallkronor så långt ögat når.
Och inget IKEA har vi heller....! FUSKIGT! *men kul för er!*

2006-08-07 @ 22:34:51
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Saga

Men är det sant?? Jag som bara drog till med något och så hade jag nästan rätt :) Sån tur att jag kollade din blogg innan jag går till säng. Du kan tro att jag kommer att sova gott inatt. He he....

2006-08-07 @ 23:37:54
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Vicke

saravillfara: Nej tyvärr inte men du vet vad som gäller för att även du ska få en mjukglass, skrudvragare och resa hit;) Visst är det fuskigt men det känns så overkligt man tror inte det är sant!
Saga: Jajemen det du drog till med var rätt bara orten som var fel! Grattis grattis förstår att du kan sova gott i natt. Höll på att skratta i hjäl mig i går kväll när jag läste din kommentar:)

2006-08-07 @ 23:55:02
URL: http://www.vickes.blogg.se
Snurran

Frasses ! Då min son var liten ,så kallade han snoppen,för "Frasse" .Varför har jag ingen aning !?
Så for vi till Luleå,han kanske var ca 3 år.
Vi skulle äta,och kom till Frasses...Minen på den lilla unga mannen,var obeskrivbar..då vi sa vad stället hette! Han vägrade...han skulle inte äta korv på Frasses!

2006-08-08 @ 06:52:26
Camilla

Hehe.. nä det hade man inte kunnat tro..

2006-08-08 @ 09:12:38
URL: http://camilla.hopto.org
Vicke

Snurran: Hihi, förstår hans vägran:)
Camilla: Nej visst är det otroligt:)

2006-08-08 @ 09:24:36
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0