LOPPISRUNDA


Bild: Vicke

Njuter mest hela dagarna av altanlivet , man kan då inte klaga på vädergudarna de bjuder verkligen på ett riktigt toppen semesterväder och det får de gärna fortsätta med.

Visst händer det emellanåt att solen går i moln, men då finns det alltid andra saker man kan roa sig med. Förra veckan var en av de sakerna min årliga loppisrunda som börjar bli tradition att göra under semestern. Inte något märkvärdigt utan bara besök vid våra tre lokala Loppisar här i trakterna, men inte att förringa en sån liten utflykt känns verkligen som lyx. För det är väldigt sällan man hinner med sånt när vardagen är i full gång...

Naturligtvis gjorde jag en del fynd och precis som jag hade väntat mig var det självklart på mitt favoritloppis de flesta fynden gjordes. Som vanligt var det saker som bara låg där och väntade på att få följa med mig hem och som alltid utan att det sved i plånboken. Mycket fint för pengarna bland annat detta gröna lilla Uppsala Ekeby fat i en härligt pigg färg som jag blev kär i vid första ögonkastet. Kunde inte riktigt komma på vart eller vad jag skulle ha det till men för en tjuga fick det ändå bli mitt. Vilken tur för när jag kom hem slog det bara mig att det var ju helt självklart att det var som gjort för att vara på vårt soffbord.

 Så där ligger det nu som ett litet utropstecken och piggar upp vårt vardagsrum :D


Kommentarer
Camilla

Härligt med loppisar.. Jag önskar att jag kan få komma ut en runda på flera olika loppisar, på en och samma dag. det vore superhärligt :)



Fint sommrigt fynd har du lyckats med :)

2011-07-11 @ 21:24:15
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/
Malin

Jag har dålig koll på loppisar, vet du om det finns några bra i Luleåtrakten?

2011-07-12 @ 08:26:29
URL: http://malkins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0