TEAK MIN FAVORIT


Bild: Vicke

Två nya teaklampor har landat hemma hos oss strax före jul, eller nya och nya de är budade på Tradera och det innebär att de självklart är bättre begagnade. Säkerligen har de oxå hängt med i många år redan och lika säkert är att det är teaklampor. Jag har under senare år fått dille på lampor av just denna sorten, alltså teaklampor från 60-talet.

Tyvärr eller frågar ni min kabelfixande man så tack och lov är utbudet av dessa väldigt begränsade här uppe i vår lilla by. Det är nog en av de sakerna som en loppisfantast som mig saknar här i byn, många loppisar där man lätt skulle kunna ta en svängom en gång i veckan i jakt på nya fynd.

Sommartid har vi hela två loppisar och nu under vintern är det återvinningen som gäller, där kan man fynda men det gäller verkligen att komma vid rätt tillfälle. Nåja turligt nog finns det lite större utbud på nätet typ Tradera där man kan fynda emellanåt. Visserligen kan jag tycka att det inte är det enklaste att göra just det där fyndet med stort F på Tradera, är ju lite fler människor som krigar om allt fint.

Det här med återvinning och loppis är något jag  mer och mer att jag gillar. Gillar att blanda gammalt och nytt, för tillfället är jag på jakt efter en byrå eller skänk i tro det eller ej teak. Surfar vidare på Blocket i hopp om att hinna få tag i ett ex innan de hinner bli sålda.

Jakten på nya fynd går vidare;)


Kommentarer
Camilla

Ibland blir man besatt av traderademonen och budar hem ngt.. till alldeles för högt pris. Men men, smällar man får ta ;)



Fin lampa har du iaf. hittat. Det är kul med gamla lampor, som så mycket annat gammalt.

Senaste köpet från tradera kom hem hit idag. En rosa Gerberaskål som ser ut som ny :D

Men jag har ju också tradera att tacka för när det kommer till mina gamla plåtburkar. Dom hade jag aldrig hittat ute på loppis.. :D



Hoppas du snart hittar teakmöbeln du är på jakt efter :)



Kram

2012-01-18 @ 20:33:55
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/
Liza

Underbar lampa! Visst börjar man mer och mer återgå till återvinning, både för miljöns skull och för att det är så vackra välgjorda saker!

Ha det gott!

Kraaam!

Liza

2012-01-18 @ 20:55:23
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Anna Syster

Men så fin, kär direkt!! Måste också börja spana. Så länge vi inte börjar buda mot varandra : )

2012-01-19 @ 22:30:34
Vicke

Camilla: Visst är det så i bland blir det fynd och i bland smällar;) Utbudet på Tradera är enormt och precis som du säger hittar man mer där.

Såg ditt senaste fynd skålen, superfin var den.

Kram

Liza:Gillar de jättemycket:) Mer och mer recycling i inredningen, det gillar vi.

Ha det gott kram

Anna Syster: Me too och vet du bäst av allt är att jag lyckades buda hem två likadana så jag har ett par:) Haha det vore väl om syrrorna krigar om samma lampor , ser om ditt alias dyker upp då slår jag en pling och ber dig sluta buda;)

2012-01-19 @ 22:52:03
Birgitta

Visst vore det underbart om det fanns fler loppisar här i trakten? Ha en härlig helg!

2012-01-21 @ 21:48:36
baramittlillahem-pia

Jag har inte orkat med Tradera riktigt, provade ett tag men tyckte det var så jobbigt just att "få det där fyndet", har inte tålamod. Överlag är jag riktigt kass på att ens fynda på loppis, TYVÄRR! För jag avundas alla som lyckas, både min syster och brors fru kan det där, deras hem är fyllda med fina loppisgrejer, ja å du verkar ju kunna detta åxå ;-)

Förresten så var det verkligen år och dar sedan jag var in här på din blogg, jag tappade suget att blogga ett tag och tappade bort många av mina favvisar, nu kollar jag runt å myser igen, du har lika fint här nu som då :-)



kram

2012-01-23 @ 23:22:25
URL: http://baramittlillahem.se
saravillfara

Åh, vad du och Lina hittar mycket fint! Det gör ni verkligen bra, jag blir riktigt avundsjuk. :)

Lycka till nu i jakten på den rätta möbeln, hoppas den uppenbarar sig för dig en vacker dag!

Kram!!

2012-01-23 @ 23:54:27
URL: http://saravillfara.se
kat @ dot dot dash

love that light, fun!

x kat

2012-04-05 @ 23:02:53
URL: http://dotdot-dash.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0