LOPPISBESÖK

Ett säkert tecken på att det faktiskt är sommar (även om det inte känns som så) är besök på Loppis. Tog mig en biltur dit i kväll och som vanligt hade jag turen med mig...

Det var både öppet och jag hittade det jag sökte och lite till då förstås;)

Lite till var bland annat dessa två söta små ljusstakar från Höganäs och även den gulgröna krukan ni kan skymta i bakgrunden. Var egentligen dit för att leta lite tillbehör till Funkisfriggeboden, äntligen har ängarna kring vårt hus torkat så att den kunnat landa på rätt plats efter sin lilla utflykt.

 Det var en sak främst som jag ville hitta och det var bestick från 60-talet vilket jag gjorde, det häftiga i det hela var att det inte var vilka bestick som helst utan de hade"tillhört" bordet som jag köpte där förra året till Funkisfriggeboden.

Med andra ord är det dags att färdgiställa projekt Funksifriggebod så att vi kan inviga den, förhoppningsvis lagom till midsommar.

Får fortsätta vara sakletare lite till för det är en och annan liten detalj som saknas ännu innan jag kan sätta status godkänd på Friggeboden. Men jag måste säga att det är väldigt mycket charmigare att leta saker på Loppis och sånt än att klicka hem eller handla nya saker i butik.



Kommentarer
Camilla

Loppisögon, det har du Vicke. Supesöta ljuslyktor, eller som på bilden vaser/krukor. Jättegulligt!!

2010-06-23 @ 16:07:54
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/
Lina

Nu ser jag ännu mer fram mot att du ska ta mig med på "loppis:en". Synd bara att du hinner mjölka ur de bästa före... :)



Charmig historia och bordet och krukan - de var visst menade för varandra de.



Trevlig midsommar!

Många kramar från mig - hoppas vi snart ses igen.

Lina

2010-06-24 @ 22:51:53
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
saravillfara

Åh, jag blir så avundsjuk när jag gång på gång läser om dina loppisfynd - hur gör man undrar jag bara? Jag har aldrig så´n där tur när jag ger mig ut. Jättefina ljusstakar! Och besticken sedan då, ja det var bara tänkt helt enkelt!

Massor med midsommarkramar från oss!

2010-06-26 @ 14:47:30
URL: http://saravillfara.se
Vicke

Camilla: Tackar! De är så söta, hoppas du haft en bra midsommar! KRam

Lina: Lovar jag har lämnat kvar en massa till dig förutom alla 60-tals prylar då;)

Hoppas ni haft en underbar midsommar!

Många kramar och jag hoppas också vi ses snart

Sara: Gör Lina sällskap hit så kan vi gå på Loppis alla tre vetja!

Massor av midsommarkramar tebax

2010-06-27 @ 23:32:40
URL: http://vickes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0