PRINSESSAN PÅ ÄRTEN

Att inreda Funkisgfriggeboden med dess 13m2 och få plats med många funktioner har varit väldigt roligt och spännande, jag vill verkligen att den ska vara mångfunktionell.

Avdelningen sova har tidigare varit väldigt provisorisk med en tältsäng, både för att vi blev med friggebod på hösten men också för att den skulle ut på lite äventyr och en sån är lite enklare att frakta med sig;)

Men som sagt var så är den här för att stanna nu och det var dags att uppgradera till en bekvämare säng...



Valet föll på Hemnes Dagbäddstomme från Ikea, valde den inte bara för utseendet utan även för att den är mycket mångfunktionell på dagen en soffa och till natten kan den vara sängplats för en eller två.

Visserligen ett val som inte krävde mer eftertanke, utan något jag bestämt redan förra hösten. Efter att kikat runt lite på utbudet av sovplatser kändes denna som ett bra val. Jag måste säga att det var så himla kul när mina snälla medhjälpare monterade upp den och den kom på plats, kändes som om den var som gjord för vår Funkisfriggebod. Härligt:D

*Ler* har även nu investerat i en modern "myggmördarmaskin" för att få ha min Hemnes i fred , hade tyvärr sällskap av minst hundra andra som ville dela säng med mig under midsommarn. Tro nu för guds skull inte att jag hade sängen full av något annat än mygg. Men jag lovar de kommer att ångra sig mer än en gång för sitt tilltag.  Nu ni era piiiiiiiiip mygg ska ni få se på andra bullar för nu är det krig och ni kommer bittert  ångra att ni gett er på min älskade Funkisfriggebod.



Kommentarer
Anna (syrran)

Vad fint ni fått det! Jag gissar att ni "åker" till stugan i helgen?!

2010-07-01 @ 23:41:26
Malin

Du får gärna göra precis så många inlägg du vill om din funkksfriggeboda, jag tycker de är inspirerande :)



Den soffsängen sover vi i i vår stuga då ungarna nuförtiden o det fungerar helt okej!



2010-07-02 @ 18:38:28
URL: http://malkins.blogg.se/
Anne-Lise, blogg.mingard.se

Har kommenterat "friggeboden" (nästan synd att kalla den för det) förut, men imponeras även av interiörbilderna som du har tagit. Snacka om att ta friggeboden till en helt annan nivå! smile

2010-07-03 @ 02:17:58
URL: http://blogg.mingard.se
Camilla

Det är så himla fint i friggeboden. Du är så duktig Vicke!!

2010-07-03 @ 21:37:57
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/
Blogg by Maliin Stoor

Snyggt

Praktiskt

Smart



=)



Bra val



Maliin

2010-07-04 @ 21:52:40
URL: http://www.qreate.se
Lina

Den sängen såg skön ut och jag tror visst både jag och Sara får plats i den, eller?! :)



Jättefint har du fixat och det blir kul att få se den irl senare. För det tänker jag ju som sagt göra. :)



Kram kram

2010-07-05 @ 10:13:43
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Lena Dannberg

Hej!

Kollar din blogg då och då och är så imponerad över hur du lyckas få allt att bli så himla bra!!

God smak och härlig stil!

Nu en fråga:

Var har ni köpt eran fina myggpaviljong?

Har sökt med ljus och lykta utan framgång.

Bor 5 mil norr om Uppsala.

Tack och hej från Lena (som inte kan sitta ute en sekund på kvällarna p.g.a massor av mygg)

2010-07-14 @ 00:05:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0