VILKET FLYT

Bild: Vicke

Helgen har inte bara varit drömmar och planering av inredning till Funkis Friggeboden, nej då jag har minsann fått lite uträttat också.

Inköp har det blivit och med en hel del flyt och tur måste jag säga, visserligen då kanske inte vid dagens Ikeabesök då allt inte fanns inne. *Ler* men vad gör väl det nu när vi bara har sju mil till närmaste Ikea varuhus, värsta lyxen när det tidigare var sjuttio mil.

I går hade jag enormt stor tur måste jag säga, gick här på eftermiddagen och muttrade för mig själv kanske sa ett och annat olämpligt ord också över att det finns så få Loppisar i närheten. Bara Återvinningen och ett annat Loppis, då det slog mig att jag ju helt glömt bort Loppiset som är ett par mil norrut som jag brukar besöka en gång varje sommar. Men som jag glömt bort/inte hunnit med, sommaren gick ju så fort detta år...

Så jag satte mig i bilen och brassade i väg, en vild chanshning att det skulle vara öppet för hon har nämligen inga bestämda tider utan har öppet när hon är hemma. Gissa om jag blev glad när jag närmade mig och såg skylten nere vid vägen , det stod OPEN:D

Det första jag skymtade när jag kom fram var vita pinnstolar som såg ut att kunna vara precis det jag letade efter, och vid en närmare titt kunde jag konstatera att jag hade världens flax. För inte bara var de helt perfekta utan det var världens kap , för en hundring blev alla fyra mina.

Dessutom hittade jag superfina tallrikar i funkisstil och som bonus på det hela lite bling bling till mig själv, superfint halsband till det facila priset av trettio kronor.

Hade aldrig kunnat tro när jag öppnade ögonen denna gråa trista regninga lördag att det skulle kunna bli en så bra dag. Först fick jag förmånen att vara i vännernas Butik och vara (läs försöka vara) lite kreativ med höstskyltning och sen värsta bästa Loppis trippen ever!

Sån tur brukar jag inte ha för det första var det öppet, för det andra fanns det precis det jag behövde och lite till.*Fniss* var faktiskt tvungen att köpa mig en Trisslott när jag for och handlade på hemvägen, men där var tyvärr min tur slut.

Förresten det är till och med den andra lyckade Loppistrippen denna vecka , jag fyndade ju även i torsdags och även det var något som ska få flytta in i Funkis Friggeboden när den kommer hem från sin resa.

Lovar att ni ska få en tjuvtitt på det fyndet en annan dag, kul det var länge sen jag fick lägga in ett inlägg under kategorin Loppisfynd och nu har jag två.

 



Kommentarer
Anonym

Tur gumma och puss

2009-09-06 @ 21:57:04
Mia Broman

var ligger din turloppis? söder eller norr om min by?

kul med fina fynd.

2009-09-07 @ 20:48:51
Vicke

Mia Broman: söder om din by, alltså strax före och om du inte varit dit så kan jag verkligen rekomendera ett besök. Hoppas allt är bra med er!

2009-09-07 @ 22:40:55
URL: http://vickes.blogg.se/
Mia B

Jaha... om jag hade vetat :-)

Bilen brukar gå så fort förbi efter nerförsbacken och längtan efter byn så den har aldrig stannat där men nu är det dax.

Annars så är allt bara bra. vi har planerat att fira nyår i byn, vad är det dom kallar det Do it twice...

Kanske vi får till ett möte?

Hoppas att du får en bra höst. Kram



2009-09-08 @ 20:45:32
Vicke

Mia B: Nej men har du verkligen lyckats köra förbi den varje gång, nu är det absolut dags att stanna.

Japp det vore kul, var så himla tokkörigt pga speciella omständighter i våras när du var här så jag hann inte höra av mig.

kram

2009-09-08 @ 20:53:55
URL: http://vickes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0