GOTT NYTT ÅR!!

78747-1414
Bild: Privat

I morgon kommer vi att ha fullt upp med förberedelser för nyårsfirandet. Ni vet mat ska förberedas, bord ska dukas och allt annat som man har att fixa innan gästerna anländer.....
Så därför vill jag redan nu ta och önska er alla ett riktigt riktigt Gott Nytt År 2007.

Hoppas ni alla har en underbar Nyårshelg och nästa gång vi hörs är det redan ett nytt år. Tycker det var alldeles nyligen det var nyårsafton och redan dags igen. Håller ni inte med mig att åren bara går fortare och fortare.

Det har varit ett händelserikt år för mig och jag tänker inte ens försöka mig på att skriva någon krönika över året som gått. Då skulle jag sitta kvar här framför datorn ännu i morgon när gästerna kommer och det vore väl oartigt;)

Så jag tar och försöker fatta mig kort allt för att kunna vara en god värdinna i morgon. En av de stora sakerna som hänt under 2006 är att jag börjat blogga. Tänk för ett år sen visste jag inte ens vad en blogg var och nu har jag själv en blogg. Som har gett mig så otroligt otroligt mycket !!

Har hittat en massa bra bloggar som jag dagligen läser och kan hämta inspiration hos. Prioriterar bloggläsandet så mycket att högen med inredningstidingar jag inte hunnit med att läsa växer. Men jag måste säga att det är tusen gånger roligare att läsa bloggar.
 
De flesta Bloggar skrivna av helt "vanliga" människor precis som mig. Människor som delar med sig av sitt liv och sina idéer och som bjuder in en i sina hem.  Människor som man skapar en relation med via datorn och till och med får vänskapsband med. Härligt!!  Har till och med träffat en av mina nya bloggvänner  IRL vilket var så häftigt.  Är också övertygad om att jag kommer att göra det med fler nyfunna vänner för många bloggvänner blir även "riktiga" vänner.

Bloggen har alltså gett mig en massa nya vänner och ny inspiration och det är också tack vare den jag fått en av de största upplevelserna jag fått vara med om under det gågna året. Mitt IKEA besök på det nya varuhuset i Haparanda. Går nästan inte med ord att beskriva hur stort det var för en sån Ikea fantast som mig.

Vilken lättnad det måste vara för ens familj att slippa allt tjat om inredning och design. Nu finns det en kanal där jag kan ge uttryck för det och det är min blogg. Så jag är så glad över att jag börjat blogga och att det finns folk därute i bloggvärlden som läser det lilla jag skriver. 


Oj vad långt det blev men som sagt skulle kunna skriva massor. Men det skulle ju vara ett kort inlägg så nu är det bäst att jag avrundar och kommer till slutklämmen.

Tack snälla rara människor som finns därute i bloggvärlden för det gågna året !
Tack alla duktiga bloggare för att jag får läsa era underbara bloggar och inspireras!
Tack alla mina nya bloggvänner för att ni finns!
Tack alla ni som läser min blogg!
Tack alla som lämnar kommentarer! Ni ska veta hur era positiva kommentarer lyfter lilla mig!

Tillsist önskar jag er alla ett Gott slut och ett Gott Nytt År!!

KRAMAR I MASSOR FRÅN VICKE



Kommentarer
Weronica aka Mamma W

Ett gyllene år väntar oss! Gott Nytt År, Vicke!

2006-12-30 @ 20:07:09
URL: http://livingbyw.blogsome.com/
Nilla

Gott Nytt År! Ha en riktigt bra nyårsafton.

2006-12-30 @ 21:24:04
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Tekla

Gott Nytt År!!!

2006-12-30 @ 21:48:02
URL: http://tekla.wordpress.com
Malin

Tack själv Vicke! För din fina blogg, dina fina inlägg och dina kommentarer! 2006 har varit ett bra år på den fronten, nya upptäckter och nya vänner.
Kommer även jag ha fullt upp imorgon med matlagning, dukning m.m. så jag passar på att kika in här nu och önska dig ett Gott Nytt År!! Nårskramar!

2006-12-30 @ 22:08:57
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Camilla

Tack själv för att vi får följa dig och din blogg. Jag är så glad över att du är en av mina favoriter och jag kikar in hos dej titt som tätt, nu så ofta det finns tid. Ska bli skönt när det lugnar sej på jobbet så jag har lite mer tid ork till att kommentera lite mer igen :D

Ha det riktigt kul imorgon!! Vi ses nästa år. :D
*kramar*

2006-12-30 @ 22:46:37
URL: http://camilla.hopto.org
Stora syster

Kul, även för mig din syster att få kolla in på din blogg varje dag. Det är dagens höjdpunkt när jag sätter mig vid datorn. Inte tagit mig tid att kika in hos er andra bloggare men tiden kanske kommer...
Ha ett Gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!

Ps ännu en fantastisk bild ds

2006-12-30 @ 23:05:27
Anna (syrran)

Hoppas ni får en trevlig nyårsafton!! Själv hopppas jag småkillarna piggnar på sig så vi kan åka i väg i morgon bitti...

"Vickes Blogg" - min absolut mest besökta sida nuförtiden, tänk vilken superbloggare du har blivit!! Spännande att se vad 2007 kommer att bjuda på i bloggvärlden. KRAM

2006-12-30 @ 23:21:36
Saga

Jag tackar dig! Jag tackar dig för all inspiration du ger, alla trevliga inlägg jag får läsa varje gång jag besöker dig, alla snälla kommentarer du lämnar hos och jag tackar dig för den trevliga "date" jag hade lyckan att få med dig! Du är en fin människa Vicke, du har en gullig familj och du bor i ett vackert och personligt hem!
Tack för det som varit och tack för det som kommer... 2007!
Många kramar till dig från mig!

2006-12-30 @ 23:37:14
Vicke

Weronica: Det låter bra med ett Gyllene År, Gott Nytt år önskar jag även dig!!
Nilla: Tack, detsasmma önskar jag dig!
Tekla: Gott Nytt År!
Malin:Tack! Visst är det härligt med alla nya upptäckter och vänner:) Såg att vi hade liknande dukningsplaner för i morgon. Önksar dig detsamma!
Nyårskramar kommer farande tillbaka till dig:)
Camilla: Tack snälla du! Jag är så glad över att du är en av mina favoriter:D
Ha en bra kväll i morgon och vi ses snart!
*kramis*
Stora syster: Tack snälla syster! Visst är det bra våra telefonräkningar blir kanske billigare nu när jag bloggar;)
Ha ett Gott slut och ett Gott Nytt år men det lär vi säga i telefon i morrn. Ännu en Lule bild
Kram
Anna (syrran): Systerbesök på rad, kul!! Men inte lika kul med sjuka småkillar inför resan. Hoppas de kryar på sig!!
Tack snälla du! Kanske lite partisk lillasyster som säger det men det gör mig glad!
KRAM

2006-12-30 @ 23:39:16
URL: http://www.vickes.blogg.se
Vicke

Saga: Vi satt visst och skrev samtidigt;)
Tack snälla rara du för alla dina snälla ord blir helt rörd och varm!! Vill också tacka dig för vår "date", tänk att vi vågade så kul!! Är så glad över att Du är en av mina nyfunna vänner:D
Tack själv för året som gått och jag ser fram emot året som kommer...
Många kramar tillbaka till dig och din familj, maken kan du själv välja om jag får krama eller inte;)

2006-12-30 @ 23:45:19
URL: http://www.vickes.blogg.se
Helena

Tack för alla fina inlägg du skrivit i år, jag ser mycket fram emot de kommande 2007!

Kramar

Gott Nytt År!

2006-12-31 @ 00:46:08
URL: http://astridsmamma.blogsome.com/
Jessica

GOTT NYTT ÅR och kramen till dig med!

2006-12-31 @ 08:36:33
URL: http://missla.blogg.se
Anneli

För det första, vilken fin bild:) För det andra det blev ju en krönika i alla fall, en mycket bra sådan:) För det tredje, lycka till med förberedelserna till festen, det kommer att bli kanonkul, det vet jag:)
Stor kram till dig och GOTT NYTT ÅR!!!

2006-12-31 @ 09:25:13
URL: http://flitigamyran.blogg.se
isabelle

Tack för i år Vicke! Fortsätt blogga även nästa, det gör du så bra :-) Många och långa nyårskramar från mig!

2006-12-31 @ 10:00:48
URL: http://www.isa.nu
pimpim11

Gott nytt år önskarjag dig. /pimpim

2006-12-31 @ 10:49:16
URL: http://pimpim11.blogg.se
Sessan

Gott nytt år önskar jag dig!!

2006-12-31 @ 12:20:12
URL: http://blogg.passagen.se/zezziz
Vicke

Helena: Tack själv!
Kramar och Gott Nytt År hälsningar skickar jag till dig!!
Jessica: Detsamma önskar jag dig! Kram
Anneli: Tackar tackar! Blir så glad när ett proffs säger så:D Visst kommer det att bli kanonkul. Vi håller på och eldar i utebastun som snart är varm, mysigt det brukar inte gå att bada på vinter:)
Stora kramen tillbaka till dig och ett Gott Nytt År!!
isabelle: Tack detsamma Isa! Ser fram emot att fortsätta hälsa på dig under 2007.. Många och långa nyårskramar tillbaka till dig!
pimpim11: Detsamma önskar jag dig!!
Sessan: Gott Nytt År önskningar till dig!

2006-12-31 @ 13:36:24
URL: http://www.vickes.blogg.se
Fia

Gott nytt år! Tack för en bra blogg!

2006-12-31 @ 16:18:45
URL: http://fialoppansblogg.blogspot.com
Lotta

Gott Nytt År!

2006-12-31 @ 19:10:54
URL: http://lottasrum.blogg.se
cleo

Gott nytt år till Dig och Din familj!

2006-12-31 @ 20:18:21
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Vera

En önskan om ett Gott Nytt År till dig och din familj! Och toppentack för din fina inspirerande blogg.
Kramar!

2006-12-31 @ 23:16:58
URL: http://veramedflera.blogg.se
Anna

Gott nytt år!! Kram Anna

2007-01-01 @ 00:17:30
URL: http://blandblommoroblad.blogg.se
Mia Hagberg

Gott Nytt År!
Jag måste sälla mig till alla dom andra som har så positiva saker att säga om dig. Det är verkligen roligt att läsa din blogg och se alla fina bilder, både dina och andras. Att jag sen inte är såå intresserad av inredning och IKEA och ändå hittar hit nästan varje dag är ett jättebetyg till dig från mig.
Jag kommer att fortsätta följa dig 2007.

2007-01-01 @ 01:41:02
lina

tack till dig för att du började blogga! :)
*kram*
gott nytt år! :)

2007-01-01 @ 11:01:27
URL: http://i-fokus.se
saravillfara

Hoppas ni hade en trevlig nyårsafton, med god mat, trevligt sällskap och många skratt!
Jag är så glad över att du började blogga ifjol, och att du utlovar fortsättning även nu när det gamla året övergått till ett nytt. Det ska bli så kul att få följa dig, så jag känner nog att det är jag som ska tacka dig, snarare än tvärtom.
Och alla dina snälla och generösa kommentarer - dom och du är ju bara för goa!
Och kanske blir detta faktiskt det år, som vi kommer att träffas irl, vem vet? Spännande!
Kram på dig gumman, hoppas du har en mysig nyårsdag :)

2007-01-01 @ 18:53:15
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Vicke

Fia: Detsamma! Tack snälla du!
Lotta: Gott Nytt år!
Cleo: Detsamma önskar jag dig och din familj!
Vera: Jag önskar dig och din familj ett Gott Nytt År! Tackar tackar!! Kramar tillbaka
Anna: Gott Nytt år ! Kram
Mia Hagberg: Gott Nytt År!
Tack snälla du för dina rara ord!! Blir så glad av att du tänker fortsätta följa mig:)
lina: Vad rara ord!! Kram och Gott Nytt År!!
sarvillfara: Vi hade en supertrevlig nyårsafton med alla de ingredienserna!
Klart jag ska tacka dig en av mina favoritbloggerskor! Är så glad över dina besök och kommentarer som är så rara precis som du Sara:) Även jag kommer att fortsätta hälsa på hos dig och jag vet att vi inte bara kanske kommer att träffas IRL utan KOMMER att göra det under det nya året! Så spännande:D
Kram på dig tillbaka Sara och jag har haft en mysig nyårsdag med mamma och pappa på middag:D

2007-01-01 @ 21:29:46
URL: http://www.vickes.blogg.se
Anonym

önskar jag er alla ett Gott slut och ett Gott Nytt År!!

2007-01-06 @ 01:39:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0