MORGONSTUND HAR GULD I MUND...


Bild: Vicke

Ännu en härlig semesterdag att lägga till handlingarna och på sätt och vis har det varit en ovanlig dag i Vickes semesterliv. För en av de saker jag förknippar med semester / ledighet är att sova läääänge på morgonen. Men i dag var ett undantag, jag klev nämligen upp redan när maken for i väg till jobbet. Helt imponerad av sig själv och framförallt oerhört glad över att jag tog det beslutet. Bättre start på dagen kunde jag nämligen inte fått, satte mig ute i solen för att äta frukost till sällskap av strålande sol, klarblå himmel och fågelkvitter.

Frukosten bestod som för det mesta av en tallrik fil, *ler* morgontrött Vicke tycker det är lagom jobbigt att hälla upp en tallrik fil.Men i dag fick den en extra krydda och inte vilken som helst utan även det en sann smak av sommar färska jordgubbar. Säger bara mums så gott, och verkligen sann vardagslyx.

Det här med vardagslyx och att uppskatta de små sakerna är något jag tycker jag blivit lite bättre på  , kanske något man lär sig med åren inte vet jag. Men med det menar jag inte att jag blivit gammal eller så;)

Strunt samma men i morse konstaterade jag att morgonstund faktiskt har guld i munn och njöt av en morgon fylld av sann vardagslyx:D


Kommentarer
Malin

Jag håller med :)



Dvs om morgonstund!....gamla vi näää! ;-)

2011-07-07 @ 23:09:04
URL: http://malkins.blogg.se/
Camilla

Semester, sol och en tallrik med jordgubbar i.. DET ÄR LYX!! Så himla härligt det låter :)

Jag får 13 ynka semesterdagar i år.. Men SOM jag längtar efter dessa dagar.

Njut så mycket du bara kan av semestern.



Stor KRAM

2011-07-10 @ 20:40:54
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0