LITE NY FÄRG


Bild: Vicke

Tar och spinner vidare på temat Loppis lite till, det ligger mig varmt om hjärtat och då känns det okej att tjata lite om det. Som sagt var så önskar man kanske bara att det fanns mer tid till att besöka flera Loppisar men jag har också väldigt dålig koll på olika Loppisar i Norrbotten. Så tips mottages tacksamt, vore bra om man en dag skulle få den där tiden till att ta en lite längre runda.

Hur som helst så var det inte själva temat jag skulle tjata om utan tanken med detta inlägg var att visa förra sommarens fynd som blev så gott som ny med bara lite vit färg. *Fniss* ni läste helt rätt förra sommarens fynd, har nog tappat stinget litegrann både vad det gäller att ta hand om mina fynd men också till att blogga;)

Som vanligt när jag går på Loppis så är det kärlek vid första ögonkastet när jag ser vissa saker, även om det kanske inte ser så vackra ut där de står. Men jag ser alltid deras potential och får en bild i mitt huvud om hur de kommer att se ut när de är klara.

Den här stolen, stackarn som fått stå målad och klar hela långa vintern i vårt garage och vänta på en plats att flytta in på. Fyndad för endast 30 kronor på Återvinningen blev precis så fin som jag trodden när man men enkla medel bara bytte färg från turkost till vitt.

Dessutom var den som gjord till att stå i Funkisfriggebodens "hall" :D



Kommentarer
Camilla

Jag älskar dina loppisinlägg och har alltid gjort. Det är en stor del till att jag en gång gav loppisarna en chans.. för att nu ha övergått till total förälskelse.. hihi.. Det är så härligt med loppisar, speciellt när man gör fynd :D Som med din stol.. den blev ju hur bra som helst :D Jag köpte ju en träkarmstol med svart galonklädsel för ett tag sedan. Målade den vit och klädde om sitsen. Det blev så bra :D ÅS forsätt du med dina loppisinlägg, det är bara kul :D

2011-07-13 @ 20:40:04
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/
Mia B

Hej



Jag är hemma i byn den här veckan och åkte till Haparanda idag. Såg då massor av gårdsloppisar på vägen dit. Har ingen aning om dom är bra då jag åkte raka vägen hem igen... Ett litet tips bara.



Måste besöka din favoritloppis innan jag åker.

2011-07-13 @ 20:45:35
Malin

Vad fin stolen blev! Själv skulle jag behöva sälja lite på loppis...



2011-07-14 @ 10:29:32
URL: http://malkins.blogg.se/
Frida

Snyggt! Vilken skillnad det blev!

2011-07-14 @ 20:30:40
URL: http://www.trendenser.se
research paper

I think it should be really great sollution for all old things!



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0