RYSSVÄRME

Bild: Vicke

Helt otroligt säger jag bara, vilket väder vi har haft i flera dagar nu rena sommarhettan och det är bara den 19 maj i dag. Inte klokt (tolka positivt) egentligen vad fort allt gått det är inte länge sen vi hade snö och vitt på marken och nu är det hur grönt som helst. Det har fullkomligt expolderat, grönskan alltså och jag tror minsann vi det här året hoppat över våren gått från vårvinter direkt till sommaren.

Inte mig emot, skulle heller inte ha något emot att det fortsätter på det här viset länge länge till. Bara att passa på att njuta, *ler* nästan så man måste nypa sig själv i armen emellanåt för att se om det bara är en dröm och dags att vakna upp;)

Kontrasterna känns så stora när man liksom hoppar över en hel årstid så att säga, tänkt på det när jag tagit min sedvanliga kvällsprommis *stolt* att munderingen ändrats drastiskt bara på några dagar. Från vindjacka, fleece, fodrade brallor och långfillingar till shorts och t-shirt , det är faktiskt en häftig känsla.

*Ler* kanske bäst att förtydliga att det inte är munderingen jag är stolt över utan mig själv, eller det faktum att jag är så duktig och tar mig i väg på prommis. Jobbets stegtävling är den bästa spark i baken jag fått på länge, för nu är det ett riktigt måste att ta sig ut när man kommer hem och ser hur sjukt lite steg man fått i hop på jobbet.

Varma soliga häftiga (vår)sommarkänslor till er alla!



Kommentarer
Camilla

Mysigt med värme.. Här har värmen kommit nu, men ngn strålande sol har vi inte. Lite disig himmel och moln är vad vi har. Men jag hoppas till helgen :D



Ha det riktigt härligt ute i solen!! :)

Kram

2010-05-20 @ 07:44:08
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/
Nilla

Härligt med sol och penséer! Underbar bild!

2010-05-20 @ 08:13:20
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Anonym

Du är jätteduktig med dina promenader. Och tänk ibland promenerar du så långt att du tittar förbi och plingar på min dörr. Helt otroligt roligt! :)



Kram

2010-05-20 @ 10:41:51
Malin

Ja men herregud som våren exploderade! Vi hade tur i oturen att vara borta denna fantastiska vecka, med tanke på dotterns pollenallergi, hon hann få ganska besvärligt strax innan vi kom iväg på vår semester.

Stegtävlingarna ÄR en bra spark i baken :) Det går väldans trögt med mitt cykelmål i år..

2010-05-24 @ 22:37:10
URL: http://malkins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0