BILDER FRÅN TORNEDALEN

Kan inte låta bli att tjata lite till om inredningen av Hotellet, det har ju varit så himla kul och jag vill så gärna dela med mig lite av det roliga till er också.

Måste få visa en detalj i rummen som jag är speciellt förtjust i nämligen tavlorna, det är foton från bygden tagna av lokala Fotografer som vi beställt jätteförstoringar av.

Det var bara ett litet problem med denna del av projektet, hantverkarna var lite svårövertalade innan jag fick min vilja igenom att få upp de gigantiska spånskivorna på väggen. De tänker alldeles för praktiskt,  jag sa att de nog borde  gå hem och titta på lite fler inredningsprogram på Tv för där säger minsann aldrig hantverkarna emot inredarna;)




Skam den som ger sig , det bidde så bra så med spånskivan bakom bilden skapade lite mer djup i bilden.

*Ler* det kändes nästan som om jag fuskade lite för några rader sen när jag skrev Lokala Fotografer, för det är inte så jag ser mig själv som en Fotograf utan mer som en glad amatör och jag antar att en del av er höjer lite igenkännande på ögonbrynen när ni såg den här tavlan.

 

Nå Fotograf eller amatör spelar egentligen ingen större roll utan det viktigaste är att tavlorna skapade just den personliga lilla extra touchen som vi ville ge rummen. Man skulle nästan kunna säga att de gav rummen en Tornedalsk själ...

Det gör ju faktiskt också kuddarna och vepan på sängen som även de känns som en speciell detalj och dessutom är  lokalt tillverkat hantverk.



Kommentarer
Lina

Verkligen smart och vackert med stora foton från trakten. Oj - rimmade inte det lite?! :)

Och jag känner igen...

Det där med att först montera en platta och sedan spika list runt, det är absolut något för mig att ta med in i framtidens projekt. Tack för all inspiration.

Tack för alla bilder också - att du varit så duktig och fotat från start till mål.



Ha en fin dag!

Kram

2010-03-02 @ 08:39:33
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Therese

Vad skoj att se. Och klart att hantverkarna inte ska säag mot inredarna, vad är det för fason?= ;)

2010-03-02 @ 18:59:20
URL: http://therre.blogg.se/
Malin

Roligt med "kända" fotografer, den fäbodbilden har jag beundrar hos dig tidigare, den passade jättefint. Hade varit kul m en närbild på gardinstyget, det verkar häftigt.



Du kan verkligen det här m styling, dvs anpassa utifrån situation!



Det har varit ont om sådan inspiration hemma hos mig..

2010-03-02 @ 22:09:28
URL: http://malkins.blogg.se/
Anna (syrran)

Vad fint!! Och kuddarna och pläden i den färgen är verkligen pricken över i:et. Du och chefen har god smak :0)

2010-03-02 @ 22:15:53
Camilla

Åhh vad fint!! Och din bild, den är helt underbar. Vad koolt att det kommer sova gäster där som kommer att se din bild först av allt när de kommer in i sitt rum. Och det är som sagt en underbar bild, så många kommer njuta av den.

Ni har gjort ett bra jobb med hotellet.

2010-03-03 @ 20:10:40
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/
monica

Vad kul, Vicke att du fått inredningsuppdrag :)

Rummen blev jättefina så nu lär väl alla vilja bo i de nya fräscha rummen.

Hålle rmed dig att vårsolen gör att man får tillbaka energin.

Ha det gott

Kramar Monica

2010-03-16 @ 22:35:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0