OFICIELLT INVIGD


Nu var den då oficiellt invigd, vår Funkisfriggebod som kommit hem för att stanna hos oss för alltid. Nu får det vara slut på resor och äventyr, nu får de som vill hälsa på resa till den i stället. 

Som jag skrev i förra inlägget har vi förra veckan fixat i ordning den för att kunna mysa där hela midsommarhelgen.

Såklart måste även ni mina kära läsare som följt Funkisfriggebodens äventyr från första början få se hur det blev nu när det börjar vara klart. Bäst att skriva börjar för helt klar blir man väl aldrig;)

I dag tänkte jag vi skulle ha lite fokus på det första man beskådar när man kommer till stugan, den 10m2 stora altanen.



Som förövrigt varit den del av projektet som gett mig mest huvudbry, mycket mycket svårare att inreda än jag hade föreställt mig.

Varför det då kanske ni undrar, jo det beror nämligen på det stora glaspartiet eller *fniss* eller så är det bara som vanligt jag som är väldigt konstig. Men jag kände i alla fall som så att har man ett stort parti glas med utsikt och ingen insyn ( eftersom vi bor på landet) så vill man inte knöka igen framför de härligt stora fönstrena.

De bidrar så mycket till den underbara känslan av "rymd" , att friggeboden känns så mycket större än sina 13 m2 och släpper in massor med härligt ljus. Det gäller att ta tillvara på ljuset den här årstiden och bunkra upp massor så man klarar den långa långa mörka vinter;)

Men usch usch den vill vi inte tänka nu utan nu är det ljus, sol och värme vi ska ha i vårt sinne...

Otal är de kataloger, hemsidor, böcker och tidningar som jag bläddrat i för att få inspiration för att inreda altanen precis som just JAG vill ha den. Men det har kännts stört omöjligt , inte har jag hittat de perfekta möblerna tillbehören ja nästan så jag gav upp där ett tag.

På ett eller annat konstigt sätt så löser det sig tillsist och med ett saligt hopplock av gammalt som jag haft, reafynd från förra hösten, loppisfynd, shopping på Ikea och faktiskt byns OK mack så blev altanen tillsist inredd.



Jag vet att Karin stackarn väntar på bilder hoppas bara att hon inte hunnit slockna vid sin dator ;)

Jag lovar att det dyker upp fler bilder i veckan för det är inte bara altanen som blivit klar utan även inne i Funkisfriggeboden har det dykt upp en detalj eller två...



Kommentarer
Lina

Jättefint ju! Och helt i funkis-friggans övriga stil. Stolarna gillade jag extra mycket, men är det inte ett litet hus från Katarina K där bland gräset. Kanske lite Pite-shopping sist hon var till stan?! :)



Kram och tack för många och fina bilder. Längtan att se allt irl väcks också till liv så klart. Snart får maken semester och jag hoppas övertala honom om en tur till IKEA, kanske till Kukkola-forsen och så förbi er. Tror inte att han är så svårövertalad faktiskt.



Kram

2010-06-29 @ 23:24:48
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Nilla

Jättefint! Hoppas att ni får många fina dagar där. Ha en skön sommar!

2010-06-30 @ 08:23:09
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Malin

Mycket tjusigt!!



Jag har totaltorka på inredn fronten, blir att repa hallen i sommar (vi har haft en vattenläcka fr takfönstret :( ) men jag hr dåligt m inspiration..

2010-06-30 @ 16:54:44
URL: http://malkins.blogg.se/
Camilla

Bra jobbat Vicke!! Så himla snyggt det blev. Det ser riktigt härligt ut på altanen och där hade man gärna suttit i kvällsolen och bara njutit :)



Vad är det för stolar? De är riiiiiktigt snygga.

2010-06-30 @ 20:48:51
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/
Anne-Lise, blogg.mingard.se

JÖSSES, så fint det blev!!! Vilket läge! "Lyllos" era gäster.

2010-06-30 @ 21:49:58
URL: http://blogg.mingard.se
Anonym

Missa inte bloggen som krossar allt mostånd. Bloggen som är seriös och

tar vardagen som inte fjortisarna gör. Hoppas du kikar in och följer

med bloglovin eller sprider vidare via din blogg :) Kolla in på www.Djizor.se

2010-06-30 @ 22:01:30
Vicke

Lina: TACK! Visst ser hon rätt det är ett litet fint hus från Katarina K, hon var på vårmässan i Luleå med sina fina saker:D



Kram själv och min längtan blir också större och större, tycker det låter som en superbra idé er resa, ni är så välkomna att checka in i Funkisfriggan!



Kramelikram



Nilla: Tack! Ja det känns verkligen som om vi själva också kommer att nyttja den mycket:D

Malin: Tackar! Det är nog så för oss alla det går i vågor, men det är nog bra var sak har sin tid...

Ska bli spännande att följa ert hallprojekt!

Camilla: Tack snälla! Synd att du bor så himla långt borta, hade varit trevligt med sällskap i en av fåtöljerna från Ikea.

Anne-Lise: Tack så mycket! I bland är det härligt att bo på landet.

2010-06-30 @ 22:19:37
karin

Kan inte se mig mätt på dina fina bilder. Visade nyss min mor och hon sa, att hon hellre skulle vilja ha en sån' än en utebastu.

2010-07-02 @ 18:23:41
Malin

Jättefint hus! Vi är på jakt efter något liknande till vårt sommarhus. Vad har ni köpt er?

Vänliga hälsningar Malin, tacksam för svar!

2011-07-14 @ 21:15:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0