DETALJER


Med risk för att bli alltför tjatig om vår lilla Funkisfriggebod altan måste jag bara få göra ett liiiitet inlägg till om en detalj eller två.

Fick en fråga om vad det är för stolar , Ammerö Fåtölj från Ikea och dessa har vi faktiskt investerat när snön låg kvar på marken. Dvs i god tid, de kändes rätt både i färg och form , dessutom uppfyller de verkligen mitt krav på att inte ta för "stor plats" utrymme från utsikten.

Svårare var det att hitta det perfekta bordet till stolarna , inte för stort- inte för litet- inte för högt- inte för lågt- rätt färg - inte själa utsikt ....

Ja ni förstår nog mitt dilemma, om inte så är det Ok;)

I alla fall så gjorde jag ju en Loppisraid förra veckan och på det sista stället stod det här bara där och väntade på just precis mig och vår altan. *Ler* nja nu såg det ju inte riktigt exakt ut så här utan mer så här:



Men direkt jag la ögonen på det förstod jag att det här var precis ett sånt bord som jag i veckor letat efter, med lite färg skulle det bli helt perfekt för mig och min kravlista. Så för hela 50 riksdaler var bordet mitt och fick följa med hem till garaget och lite lackering.

Det är en underbart härlig känsla det där när man bara råkar ramla över det perfekta fyndet, något man letat efter men inte vetat riktigt hur det ser ut. Härligt och den känslan bara förstärktes när jag lyfte bordet på plats, det var ju faktiskt precis ett sånt bord jag ville ha!


Kommentarer
karin

SÅ SNYGGT!!!!

Snälla - kan jag få denna bild t bildspelet och hoppas du ger den t hemsidan oxå...please!

2010-06-30 @ 23:36:41
Frida

Du fick till det riktigt bra bordet måste jag säga. Blev riktigt snyggt!

2010-07-01 @ 10:19:42
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
tess

Blev super fint!



Förstår precis hur du menar med det sista :) man vet att man letar efter något men inte riktigt vad än och sen när man väl ser det går det inte att släppa!

2010-09-23 @ 12:20:50
URL: http://tesscoloring.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0