SÖNDAG KVÄLL

Ännu en vecka lider mot sitt slut, jag sitter här och summerar veckan som gått. En väldigt intensiv men oerhört innehållsrik och rolig vecka har det varit. Mitt vanliga kontorsjobb har varit allt utom vanligt de två sista dagarna, har nämligen fått byta ut min kontorsstol mot värsta "Roomserviceteamet".

Det hela började väl egentligen för några veckor sen när chefen frågade om jag inte kunde hjälpa honom att inreda fem nya hotellrum som de håller på att bygga på byns egna hotell. Givetvis det var ju ett oerhört roligt uppdrag som jag naturligtvis med stor glädje ville delta i.

 *Ler* tänk er jag har har fått vara och shoppa-inreda på arbetstid, det är ju nästan något man skulle kunna vänja sig vid;)

Snabbt och enkelt har det också gått för vi har varit väldigt samstämmiga i våra åsikter och val, chefen och jag.

Nåja i alla fall i slutet av denna vecka var det så dags för all inredning att komma på plats i hotellrummen och jag har fått tillbringa de två sista arbetsdagarna mitt i hetluften på en "riktig" byggarbetsplats. Vill lova er att det verkligen var värsta "Roomservicekänslan" fullt i hantverkare överallt och vi där som värsta inredarna som skulle försöka hålla koll, möblera , piffa och se till att allt blev som vi tänkt oss.

Dessutom var det värsta deadlinen att hålla eftersom hotellrummen var uthyrda till helgen, så spikar slogs i, sista färgen målades, möbler bars in, gardiner sattes upp. Tror nog ni förstår vad jag menar för ni har ju precis som mig sett det på tv, det var verkligen skithäftigt att på sätt och vis få uppleva det scenariot den känslan på riktigt.

Vi hann få klart i tid och gästerna fick flytta in nya fräscha rum precis som planerat och  så klart får även ni följa med på ett litet cyberbesök på hotellet...



Det här var verkligen en once in a life time upplevelse som jag kommer att leva länge länge på:D

Hoppas ni haft en bra vecka ni med!



Kommentarer
Lina

Värsta drömjobbet ju! :)

Så fint det blev. Man kanske får lov att boka in sig när man åker upp. Eller vänta - din funkisstuga stod ju också till förfogande. Ja, ursäkta bästa chefen där, men jag väljer nog ändå Vickes funkisstuga. :)



Kram på dig! Vicke alltså. :)

2010-02-28 @ 21:10:32
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
saravillfara

Haha, Lina tog orden ur munnen på mig - såklart att jag instämmer i att det här måste vara ett drömjobb - big time! Jag vill också inreda hotellrum ju!

Det gjorde ni bra, och vilken tidspress ni hade dessutom!

Kramen!

2010-02-28 @ 21:55:17
URL: http://saravillfara.se
Malin

Vad fint det blev!! Hoppas du får fler sådana uppdrag framöver!

2010-03-01 @ 13:35:38
URL: http://malkins.blogg.se/
karin

Inbjudande med lugna färger, snyggt jobbat - som vanligt!

2010-03-01 @ 19:19:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0