TYSTNAD

Sorry har varit lite tyst här på senaste tiden, vet inte riktigt vad jag ska "skylla" på om det är det att jag har semester. Har verkligen gått ner i varv den här sommaren och glömmer nästan bort både tid och rum, så det kanske inte är konstigt att bloggen blivit bortglömd;)

I alla fall vad händer här hos Vicke då under semestern då förutom att hon är mycket i stugan och kopplar av. Ja under förra veckan byttes utsikten från stugan ut mot denna:

Inte fy skam den heller och verkligen stor kontrast till den från stugfönstret, vi var en snabbvisit till vår vackra huvudstad och kollade in utbudet där. En liten minisemester blev det tillsammans med familjen, härligt trots att det var en väldigt spontan semester blev den väldigt bra och vi hade tur med vädret - not ! Men med hotellet hade vi i alla fall vädligt tur med, fördelen med att boka sent det mesta är slut som typ extrasängar och då kan man ha tur som vi hade och få ett extra rum for free i stället. Ni kan ju gissa om våra Tonåringar tyckte det var jobbigt;)


Annars då händer det faktiskt en hel del här hemma många stora projekt på G, kanske inte så spännande och omvälvande förändringar men ack så nödvändiga och härliga. Saker som varit hängande över oss i flera år, främst en gräslig fasad pga felval vid färginköp och sen en rutten bro / balkong säger bara snart är de ett minne blott.

Visserligen har vi "fuskat" och tagit hjälp, men vi har kämpat många somrar med att få bukt på våra fasader och det skulle vara det enda vi skulle pyssla med sommartid de närmsta åren om vi skulle göra det själv. Nej så vi har helt enkelt lejt bort det och det är banne mig det bästa vi gjort på evigheter.

Lovar att ni ska få se lite bilder sen när allt är klart, om och när jag lyckas lämna denna härliga semesterfeeling jag just nu innehar;)

Nu ska jag gå och sussa så jag orkar fortsätta grundmåla mera brädor till bron och balkongen. Ni ska ju inte tro att vi bara ligger i solstolen och tittar på när det målas, vi har ju flera byggnader att ta hand om stugan har målats ett varv till och så har vi ju stora garaget ...

Ja värsta ranschen ni förstår;)

Något som jag verkligen började förstå i dag, var att tänk nästa sommar kommer vi bara kunna ligga i solstolen och njuta av en fin fasad, fin bro, fin balkong och fin fin altan. Härligt men tills dess ska jag fortsätta njuta av även denna sommar som varit "annorlunda" men bra den med på sitt sätt.

Natti natti



Kommentarer
Lina

Är det sant - bott på Sign och stadsvandrat i huvudstaden! Inte illa det! :)



Låter som en förträfflig sommar so far även om den bjudit er på en hel del jobb också... Självklart har jag tänkt komma förbi dig snart, men det lär hinna bli mer höst än sommar då kanske. Å andra sidan har jag hört att din funkisstuga är superhärlig att sitta i under just hösten?!



Kramen kram från mig!

Lina

2010-08-04 @ 10:26:45
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Anna (syrran)

Kul att ni kom hit men synd att vi var borta precis då... Vi får hoppas på bättre tur nästa gång!



Kul att höra att det går bra med huset och projekten! Det blir säkert jättefint! Ser fram emot bilder :)



2010-08-04 @ 22:57:21
bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys Designa sko tävling.

Börjar närma mig finalplats och vinner jag pris delar jag på vinsten



http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte

saravillfara

Åh, så klokt att ta hjälp med sådana projekt. Jag förstår er till fullo! Jag hör ju att ni har fullt upp ändå.

Minisemester och extrarum på köpet - makalöst så perfekt det låter! Kramar från hon som börjat jobba!

2010-08-11 @ 02:12:33
URL: http://saravillfara.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0