BEST OF TURKEY



Bilder: Vicke


* Så otroligt avkopplande att bara ligga på en solstol och vifta med tårna samtidigt som man läser en bra deckare.
* Flip Flops ett måste i den brännheta sanden.
* Likaså ett dopp i havet och det gansk ofta och länge för att få lite svalka när temperaturen mitt på dan ligger mellan 40-50 grader.
* Favoritstranden blev Long Beach den lite mindre och lugnare stranden .
* Ett par snabbdopp i Hotellets Pool blev det också men bäst var ändå stranden och Medelhavet.

* Favoritmaten blir två olika rätter som naturligtvis är från favoritrestaurangen Trios en liten mysig "familje restaurang"  med härlig stämning. Nummer ett blir alltså Trios Special en stor bricka fylld av diverse läckerheter tätt följt av tvåan Testi Kebab saftigt och gott blev köttet och kyckligen som tillagats i ett lerkrus.

Skulle visserligen vara ett bildkollage över Best of Turkey men vissa saker / minnen måste bara få följa med där eftersom det också är saker som på sätt och vis varit värst samtidigt som det varit bäst och gett oss många skratt...

* Värsta Turistbilden, men visst har även jag precis som alla andra besökare i Side brännt av en och annan bild på Apollotemplets mäktiga ruiner.

* Ja vad ska jag säga mer än att jag blev blåst som *pip* när jag tog denna bild, Panoramaphoto only for you my friend... Det blev kostsamma bilder men också många skratt åt vår eminenta guide som utgav sig för att jobba där och kunde släppa in oss på specialställen för att fota. Är man godtrogen som Mama så följer man såklart med på rundturen, resten av familjen försökte protestera men fick inget gehör av Mama.

* Shopping, ja vad säger jag mer än tacka vet jag shopping i Sverige där man kan titta i lugn och ro ,fråga vad saker och ting kostar utan att bli kallad Maffia och oförskämd. Sen finns det andra i familjen som är mer än nöjda med sina Turkietinköp som har en mycket bättre förmåga än Lady att deala och pruta. Kan säga att killarna ganska snabbt insåg att det var bäst att sköta sina inköp själv om man skulle göra en bra affär;)


Kommentarer
a home far away

Wow vilka fina foton!



Ha en fin dag

Kram Gunilla i Singapore

2009-07-30 @ 10:14:43
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Malin

Mmm så härligt!! Läsa i solstolen o svalka sig i havet el poolen, det är en av mina absoluta favoritsysselsättningar! :)



Äta gott gör jag så gärna oxå. Men jag håller med dig om att det är jobbigt med inkastare och gåpåiga affärsinnehavare.Blää Jag hatar att hålla på pruta.



2009-07-30 @ 10:38:52
URL: http://malkins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0