GOD FORTSÄTTNING

Det bidde Tredje Advent, det bidde Fjärde Advent och innan man visste ordet av så var det redan julafton...

I bland så är det bara så att tiden eller orken inte riktigt finns där , det kommer emellan något som kallas livet . Som behöver både all ens tid och energi ,annat som är mycket viktigare än denna lilla hörna i cyberspace. Så mina intentioner att blogga om adventshem och adventsmys i december fick stå tillbaka ...


Bild: Vicke


En lugn fridfull härlig jul i hemmets vrå är nu över och tänk det blev jul i alla fall trots allt vi inte hann med som vi tänkt fixa och göra.

 Trots att vi inte hade bakat några vita pepparkakor utan fick köpa, trots att vi bakade bruna pepparkakor av fakedeg och inte hemkokt, trots att vi inte hann göra ljus rischoklad, trots att vi inte hann pynta så mycket , trots att jag inte hann önska god jul på min blogg eller skriva hälsningar hos andra.  Ja ni förstår säkert vad jag menar, har en känsla av att jag inte är ensam om detta;)

Inte blev det heller detta år någon mysig uppesittarkväll kvällen före julafton som jag alltid drömt om. *Ler* precis som Lina verkar jag vara en tidsoptimist av dess like och i stället för att mysa framför tv:n och av ett julpyntat hus stod jag som vanligt i köket med en julskinka i ugnen som var färdig när klockan slog över från dan före dopparedan till dopparedan med en gran som skulle kläs, tomtar som skulle packas upp, knäck som aldrig ville stelna,  dukar som skulle strykas...

Mera ett arbetsläger än uppesittarkväll för hela familjen som hjälps åt för att kämpa och få till det där sista som behövs för att vi ska få sätta oss i soffan och bara pusta ut. Men jag tror faktiskt att det nog bara är precis som det ska vara, på något sätt har det blivit en tradition även i vårt hus. Som mina systrar sa jag för min mors tradition vidare och vad är väl en uppesittarkväll mot familjetraditioner.

Men vet ni vad trots alla dessa trots så blev det en helt underbar jul och precis en sån jul vi alla i familjen behövde och mått bra av. Att bara få vara , koppla av, äta gott i lugn och ro, bara njuta av friden men framförallt att bara ha tiden.

Tiden för varandra långt från vardagens bekymmer eller stress:D

God Fortsättning på er alla!



Kommentarer
Malin

Javisst blir det jul oavsett om man hunnit med alla måsten eller allt man drömt om att göra..

Precis som för dig så är det jag uppskattat mest med de juldagar som varit - är ledigheten - inga måsten bara lugn och ro och avkoppling tillsammans med familjen.



God Fortsättning!

2009-12-28 @ 00:17:07
URL: http://malkins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0