KAXIG TYP


Bild: Vicke

Ännu en härlig helg har passerat och denna gång var det en helt i fotbollens tecken,  vi har besökt grannkommunen för att heja på H och hans fotbollslag.Det var återigen dags för BD-Open , stor fotbollsfest här i norr med hela 138 deltagande lag i olika sorter, åldrar och från olika ställen. Massor av fotbollspelare, ledare och sist men inte minst rätt så många föräldrar som agerar hejarklack.

Att vi dessutom fick göra det i strålande sol och värme var en extra bonus ovanpå alla härlig fotboll vi bjöds på. Lite underhållning fick vi också i form av den här kaxiga duvan som satt och gjorde H sällskap i straffområdet en lång stund. Ett tecken från ovan kanske, eller om inte annat ett tecken på att det var rätt så lugnt för H i målet den här matchen. Till mammas stora lättnad, usch det är så nervöst att vara en målismamma även om jag måste erkänna att det gått bättre den här säsongen än den förra. Kanske jag börjat vänja mig lite smått och tänk det var inte ens någon som trodde jag var spion detta år. Så det är väl ett klart framsteg för målvaktsmorsan;)



(*fniss* med kaxig typ menar jag förstås inte målvakten utan hans polare duvan;)



Kommentarer
EVA

Ja det var ett modigt flygfä...hihi !

Förstår att det är pirrigt att va målvaktsmorsa...syrran har haft så i flera år :) men nu slutade grabben med fotboll och satsar bara på hockey istället...



***

KRAAAM EVA

2009-08-17 @ 22:18:10
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Malin

Ja fy usch att vara målvaktsmorsa är INGEN lek!Tyvärr verkar min son ha de tokia idéerna, o minst i laget är han....



2009-08-17 @ 22:29:25
URL: http://malkins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0