ADVENTSHEM

Lillasyster har nu i flera års tid "tjatat" på mig om att jag borde ha Adventshem på Bloggen med ett nytt hem för första, andra osv. Det är väl på tiden att jag tar och uppfyller hennes önskan, men hon ska nog minsann få jobba lite för den ideén själv också för naturligtvis blir deras hem ett utav de fyra adventshemmen;)

Så nu Lillasyster förväntar jag mig bilder i mailboxen från ert adventsfina hem...

*Ler* men jag ska vara lite snäll och låta henne få lite tid på sig att fixa bilderna för jag har redan en hel drös bilder som passar ypperligt in på kategorin Adventshem. Som ni vet har jag varit och fotat lite bilder till ett bildspel på jobbet och det är i ett hem som ni tidigare besökt för precis ett år sen.  Men det har hänt en hel del där sen sist inredningsmässigt och i dag blir det fokus på deras Inglasning som verkligen ändrat stil ...



Den går nu i sobert vitt och svart, väggarna som tidigare var gröna är nu vita och golvet har bytts ut till ett svart blankt. Trädgårdsmöblerna har ersatts med den här härliga soffgruppen som verkligen ger rummet en lounge känsla. De har lyckats mycket bra måste jag säga ,  det här är nog den snyggast inredda inglasningen jag sett . Vilket inte vill säga lite eftersom vi säljer såna på mitt jobb har jag sett en hel del av den varan (*haha* där fick jag in lite reklam också;)

Här kommer lite fler klickbara bilder titta och njut!




Det är egentligen ganska bra att jag via jobbet "måste" dit och fota lite nya bilder till varje Skyltsöndag för jag får en sån "kick"  varje gång till att själv ta tag i att försöka göra lite adventsfint även hemma. Man blir verkligen full av energi  och fylld av inspiration, härligt:D

Kommer att bjuda på ytterligare bilder från Adventshemmet hela veckan, så fortsättning följer...






Kommentarer
Thea

Oj, oj..me like a lot!! Så himla fint, precis mitt tycke o smak. Åh, den som hade ett uterum....



kunde inte hålla mig nu, smygläser din blogg för du är en av mina stora favoriter :)



Kram

2008-12-02 @ 00:45:32
J o h a n n a - Inredning & pyssel

Riktigt snyggt! Va kul att få se bilder från flera olika hem! Ha en bra dag!

2008-12-02 @ 08:47:30
URL: http://inredning.webblogg.se/
Malin

Kul idé av din syster!! Det ser vi fram emot.



Uterummet är jättesnyggt!!

2008-12-02 @ 19:06:06
URL: http://malkins.blogg.se/
Liza

På pricken min stil!! Åh, vad jag gillar stilen! Synd att vår balkong är så himla liten.. Ser fram emot fler fina bilder (du är så duktig på att fota)

KRAAAAAAAAAAAM!

Liza

2008-12-02 @ 19:49:24
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
E

Jättesnyggt. Vill oxå ha ett uterum!!!

2008-12-02 @ 19:53:17
Anna (syrran)

Oj! Då får du flyga ner och fota :)

Advent är advent och då plockas samma prylar fram så det kanske går att återvända ett gammalt collage ;)

2008-12-02 @ 22:44:36
Carina

Fiiint så fiiint!!!



Vi har också ett inglasat uterum på huset. Fullkomligen älskar dessa nya rottingöbler!



En del tekniska funderingar följer:

Vilken uppvärmningsform har dem i ute rummet? Är det isolerat? Inomhustemperatur om vintern? Noterar skjutdörrar/fönster. Håller de ute kylan? Vad är det för tak på uterummet?



Funderar på lösningar till vårt smått svala inglasade uterum.

2008-12-03 @ 15:35:16
URL: http://nicas.blogg.se/
Nilla

Fint!

Ha det så gott.

2008-12-03 @ 19:28:00
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Vicke

Alla: Visst är det fint med uterum , drömmer också om ett alldeles eget!

Anna (syrran): Ler hade jag lite mer tid över skulle jag stå där med kameran när som helst;)

Jasså du menar att det blir favorit i repris:)

Carina: Nu sitter jag på jobbet och kan ta hjälp av chefen tillika ägaren av inglasningen, det där med tekniska saker är inte min bit;)

Uppvärmning- Golvvärme med elslingor

Isolerat- Svar ja med bruten köldbrygga varmbonad för året runt

Inomhustemp- Normal rumstemp

Skjutdörrarna fönstrena håller ute kylan har u-värde 0,9

Tak- Vanlig valvat tak med isolering

Har du funderingar eller frågor hur ni skulle kunna göra med ert uterum besök gärna vårt företag som även finns i din stad.



2008-12-04 @ 13:49:46
URL: http://vickes.blogg.se/
elin.e

va mysigt

2008-12-10 @ 07:30:25
URL: http://elineeriksson.blogg.se/
LILIJA.COM

Åhh, så snyggt :)

2008-12-10 @ 13:13:27
URL: http://lilija.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0