BRUN JUL ;)

Har lovat er en liten shoppingrapport från mitt Ikeabesök i torsdags men det har dröjt litegrann. Men för en viktig orsak för jag är inte bara en mor som försummar sin son utan i bland försöker jag vara en god mor;)  I går tillexempel då vi var på hockeyresa ända upp till Kiruna och det blev en riktig heldag . Närmare bestämt  17 timmar tog det från att vi stängde vår dörr hemma innan vi var tillbaka.

Hoppas ni inte blir alltför besvikna för egentligen är det inte något stort och spännande jag hade med mig hem i kassarna. Utan mest lite småsaker som ska plockas fram till advent och jul.

78747-1804
Bild: Vicke

*Ler* tänk att även julen i vårt hem kommer att gå i favoritfärgen brunt, stackar stackars barn;)

Inte nog med att mycket av tomtarna rensats bort och julgranen inte får prydas med diverse gamla saker som kommit hem från skolan. Nu får det inte ens vara röda kulor i granen längre eftersom mamman som är galen i en helt annan färg fick en lysande ide´på favoritvaruhuset. 

Mamman som för det mesta går omkring klädd  i  brunt (möjligtvis svart i bland)  och som gärna inreder i olika bruna nyanser fick syn på julgranskulor i älsklingsfärgen. Naturligtvis kunde hon inte motstå sin idé och vision om att ha en brunt "inredd" julgran i vardagsrummet detta år. Så givetvis fick en hel bunt  kulor och saker av olika härliga bruna nyanser följa med hem.


Så det blir absolut en brun jul hemma hos oss , men förhoppningsvis bara inomhus för utomhus ska det vara en vit jul. Där kan jag inte tänka mig något annan färg hur tokig jag än är i brunt;)



Kommentarer
Fridasfunderingar

Ska bli intressant att få se din bruna gran!!!
Längtar redan nu!

KRAM!

2007-11-18 @ 21:30:33
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Erika

Det kommer att bli en jättefin gran!
Jag bytte till vit för några år sedan och bad barnen göra pärlplattor (hjärtan och stjärnor) av bara vita pärlor. Lillasyster försökte då och då sätta en röd eller rosa men mamman tog bestämt bort de.....(hemska mamman) Nu när de tydligen håller på med pyssel hade storebror tydligt markerat, att vit skulle det vara! Så jag tror att dina killar förstår hur det ligger till. Kramis!

2007-11-18 @ 21:39:27
URL: http://www.mrum.blogg.se
Anne

Jag tror det kan bli jätte fint. jag har själv haft funderingar till att ha bruna med silvriga kulor igranen i år. Jag är inte så förtjust i färgen röd, så min jul är alltid vit och silvrig men iår kanske det blir ändring på det :)

2007-11-18 @ 21:40:19
URL: http://www.anness.se
Lime

Dom är ju jättesnygga. Blir nog superfint! Själv är jag hiskeligt traditionell - det blir nog en del rött kan jag tänka :-)

Ha dé!

2007-11-18 @ 21:45:44
URL: http://lantlivet.blogspot.com
Anna (Syrran)

Kul, ska bli spännande att se resultatet av er fina gran =)

2007-11-18 @ 21:57:58
Malin

Jag känner mig tudelad mellan trendig och traditionell jul..det blir nog en mix hemma hos mig. Dessutom har jag svårt att neka barnen från att hänga upp sitt egenhändigt tillverkade julgranspynt.. men om några år då skall jag pynta granen precis som jag själv vill! Din gran blir säkert jätteläcker, vi får väl se den här??! Tur att du oxå föredrar vit jul ute!! :)

2007-11-18 @ 22:22:04
URL: http://malkins.blogg.se
Camilla

Fin kulor! :)
Här blir det vitt, silver och ofärgade glaskulor i år igen :) Men visst är det skönt att ALLA granar inte behöver gå i rött längre :) Jag tycker du gör rätt i att satsa på brunt. Hoppas vi får se bild på en färdigklädd gran vid ett senare tillfälle :D

*kram*

2007-11-19 @ 09:40:24
URL: http://camilla.hopto.org
speja

Hej du!
Det var länge sedan, men har börjat ta upp vanan att hälsa på hos mina favoriter igen. En brun jul låter ju intressant, här blir det en mischmasch av alla färger. Barnen brukar pynta och då kan man inte ha så stora krav på färgkoordinationen eftersom det är en del pynt som gjorts på dagis och så där. Men om några år kanske...
Kram
Speja

2007-11-19 @ 10:14:59
Betty

Vilka snygga pumlor ni har köpt er. Brunt är väl inte dumt alls? Skulle kunna tänka mig linnegardiner och brunt julpynt jag med :D

2007-11-19 @ 10:44:57
URL: http://fotograferamera.blogg.se
Lilla My

Det är ju inte storleken det hänger på som bekant ;).Det var ju jättefina pumlor du har köpt.Visst är det kul att kunna börja julpynta....=)Ha en bra dag

2007-11-19 @ 11:44:30
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Maggie

Jag har också köpt brunt till granen. Men det blir till en liten gran i hallen, på den stora kommer jag (troligtvis) fortsätta med vit.
Jag såg brunklädd gran på IKEA och kunde inte låt bli.

2007-11-19 @ 15:04:33
URL: http://minjul.blogg.se/
Perlan

Låter jätteläckert, ser verkligen fram emot att se den granen!!! :)
kram

2007-11-19 @ 16:17:04
URL: http://www.perlan.org
Anneli

Det kommer att bli kanonfint, förra julen gick i turkos, brunt och vinrött här hos mig. Otroligt snyggt! I år blir det nog.....mmmm har inte bestämt mig ännu. Men det lutar åt klassiskt rött, vitt och grönt, med mycket renar:)

2007-11-19 @ 20:56:09
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Vicke

Fridasfunderingar: Det tycker jag med;)
Kram
Erika: Hoppas det! Har även jag haft en vit pyntad gran som sen ändrats till röd och nu brun...
*ler* Skönt att det finns fler hemska mammor;)
Visst förstår killarna hur det ligger till de är nog härdade vid det här laget:)
Kramis
Anne: Ja det tror jag med och röd är väl inte min favoritfärg heller.
Lime: Har nog börjat släppa lite på traditionerna senaste åren;) Rätt så kul faktiskt:)
Ha de´
Anna: Ja jättekul och jag önskar vi kunde ha en "riktig" gran som Er!
Malin: Har varit i dina skor tidigare, *fniss* men nu tvekar jag inte längre dessutom är mina barn mycket större än dina;) Så den tiden har du kanske framför dig då.
Aboslut vit jul ute!
Camilla: Det låter som om du kommer att ha en superfin gran ska bli kul att få se. Vet att det är svårt att fota bra bilder på gran så jag lovar inget;)
Kram
Speja: Hej DU! Vad roligt:D Det var verkligen länge sen hoppad Du har det bra!
Ja som jag sa till Malin så har jag rätt så stora barn, så den tiden kommer nog för dig också att du kan färgkordinera;)
Kram
Betty: Tack! Gillar ordet pumlor det passar faktiskt bra:)
Du har bra smak du hör jag ;)
Lilla My: *Fniss* nej man brukar säga det;)
Visst är det kul att julpynta men har nog inte riktigt fattat att det är så snart.
God Natt
Maggie: Vilken flitig grantjej med två granar men så kul för då kan du variera färgerna. Låter snyggt!
Perlan: Hoppas att det blir så!
Kram
Anneli: Skönt att höra av någon som testat så många fina färger. Det låter spännande med ditt färgval men du renar har jag nog av utomhus så de vill jag inte ha i granen;) Även om Cosas renar var allt bra mycket finare än de jag brukar se!
Kram

2007-11-19 @ 21:47:40
URL: http://www.vickes.blogg.se
Carola T

Väntar m spänning...Vår gran ska vara å förbli traditionell... ;0)
Kramisar

2007-11-24 @ 16:35:30
Vicke

Carola T: Oj oj hoppas jag inte gör dig besviken då;) Härligt även med traditionella granar!
Grattis till dig hörde att ni skulle ut och fira, KUL:D
Kramisar

2007-11-25 @ 20:57:47
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0