MYGGFRITT FIKA

78747-1684
Bild: Vicke

Helgen har bara rusat i väg och vilken toppenhelg det blev till och med vädrets makter har varit på vår sida. Solen har verkligen varit närvarande under nästan hela helgen. Varmt och skönt har det varit, med andra ord perfekt väder för att gå på marknad. Först nu i kväll har det regnat , tänk vad häftigt det var precis som om vädergudarna visste att nu var det OK att släppa fram regnet igen för nu var marknaden i byn slut;)

Slut är faktiskt också något jag också känner mig just nu och egentligen borde jag väl ta och krypa ner under täcket i stället för att sitta här vid datorn. Men jag måste bara få blogga lite först har ju varit ledig i flera dagar nu och det kliar i fingrarna. *Fniss* undrar om man har blivit beroende?;)

På tal om kliande så är det faktiskt något som besvärar en och annan Tornedaling för myggen har återvänt och det rejält. Vi som haft två härliga myggfria somrar och  kunnat sitta ute på altanen i lugn och ro utan sällskap av de rackarna (läs jävlarna).  Men nu är det tyvärr slut på det, vilket gör mig lite sur! 
Tänk  vi som har gjort det lite mysigare på vår altan eftersom de senaste somrarna varit som ett extra rum och nu är det omöjligt att sitta där utan att bli uppäten. *suckar djupt och kliar myggbett*

Men skam den som ger sig! Så ett stycke mygg lusthus har inhandlats och jag vill säga att ställningen nu  nog är 1-0 till oss i kampen mot myggen.

Det var meningen att jag skulle visa er lite bilder på lusthuset i dag hade jag tänkt. Men jag hann inte fram med kameran innan gästerna hann gåoch sätta sig i den "fixade" miljön och jag vill ju inte ha med de på bild. *ler* Stackarna fick sig nästan lite skäll för det men de höll sig snällt undan så jag han få en bild på Marimekkos fina pappersservis.  De erböjd sig faktiskt att hålla upp tallrikarna framför sina ansikten för att jag skulle få min bild redan i dag men så tokig är jag inte än i alla fall;)

Ska göra ett nytt försök med kameran i morgon för jag hoppas verkligen att vädrets makter är med oss även då. För det skulle verkligen vara roligt att sitta ute i lusthuset och äta middag med våra gäster. Tror nog kanske också att det inte är bara jag som fotar då eftersom vi får sällskap av en annan bloggare Malin och hennes Sambo;)


Kommentarer
Lisa

så perfekt med ett lusthus! Sjläv har jag skaffat 2 st bordsfläktar som får stå och gå på utebordet när det surrar som värst med mygg....det funkar ju det oxå... :)

2007-07-16 @ 01:18:06
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Thea

Vilken mysig bild.
Idag får vi fint väder här iaf, hoppas det sträcker sig uppåt er oxå.
Vad kul och spännande med bloggmöte irl!

2007-07-16 @ 07:46:13
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Lisa

Vilken fin
bild! Och om ni är mycket besvärade av myggen finns en "myggofon" Att köpa (minns ej rätta namnet nu)men den sänder ut konstgjord utandningsluft så att mygg å andra insekter lockas dit och sen så sugs de in och torkas till döds...på tre säsonger har man utrotat alla mygg inom 1500(?)kvm...så tror jag det var iaf..vad jag gillade porslinet på din bild, ur-somrigt!/kram!

2007-07-16 @ 13:17:37
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
TiniTott

Vilken härlig fika! Nu blev jag så sugen, måste nog hem och tina några muffins ;) Vad roligt att du ska träffa Malin, hoppas ni får skoj! Soännande med lusthuset, avvaktar nyfiket mer bilder =)

2007-07-16 @ 16:01:37
URL: http://tinitott.blogg.se
Saga

Jag är uppvuxen i ett myggparadis (läs: Älvsbyn) så jag vet precis hur jobbiga de små jävlarna (visst var det så du sa!?:) är!! Du får flytta till Piteå, granne med oss, för här i stan har vi inga mygg. Det skulle vara kul det, att bo granne med bloggvännen Vicke och sitta ute på altanen på kvällarna och prata blogginspiration och fika dina goda kakor. Kanske dins söner förser oss med varsin smoothie också!? :)
Vad fint du har dukat, grönt och grannt. Jag har också haft ett uppsättning av din pappersservis (samma färg och allt) men vi har visst inget kvar. Måste investera mera!
Hälsa Mallan (ja, nu känner vi ju henne ordentligt och då får man ju lägga till smeknamn och allt:) så gott!
Kram kram

2007-07-16 @ 21:15:00
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Camilla

Vad trist med mygg. Igår fick vi en bromsinvasion så idag har jag svullnader stora som assietter, jag har aldrig någonsin varit med om så många bromsar. FY!
Ni ser ut att ha en superfin utsikt och altan, förstår varför du blir arg över att bli berövad den av små mygg!

2007-07-17 @ 10:55:59
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Kix

Vilken otroligt härlig bild!

2007-07-18 @ 20:13:15
URL: http://kixkoll.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0