JAG HAR INTE I ALLA FALL TUR MED VÄDRET....

78747-1679
Bild: Privat (med mobilkamera)

Hela veckan när jag har jobbat och slitit inomhus när nästan alla andra legat på stranden och njutit av sol och värme. Så jag har väntat tills det är min tur, vad händer då på fredag eftermiddag när det är dags för mig att få helg och semester. Fina vädret är som bortblåst och ersatt av moln, isande vindar och regnskurar. Vad är det här för något jag som tänkt gå omkring i bikini får ha på mig fleecetröja?

I går var vi i alla fall ute och åt en riktigt supergod middag med goda vänner för att fira att semestern har börjat. Vilket vi gjorde på Kattilakoski Gastronomi och att maten var superb vill jag lova, snålvattnet börjar rinna bara av tanken på den. Trevlig kväll hade vi och man får väl påminna sig själv om att det är sommar och semester på något sätt. Bli lite varm inombords utav lite gott rödvin i stället för sol;)

Men nu får jag hoppas att vädergudarna tar sitt förnuft till fånga och ger mig lite sol i stället för det går inte att pimpla rödvin i hela fyra veckor för att få lite värme. Dessutom är alla energi som bortblåst med vinden känner mig mest slö, slapp och likgiltig. Så snälla snälla sol och värme återvänd nu till oss så jag får lite energi och kan njuta av semester!

*Ler* Visst är det lustigt hur mycket vädret egentligen påverkar en och jag vet semestern har precis börjat och jag som bara haft två dagar med dåligt väder gnäller redan;)


Kommentarer
Nilla

Jag känner likadant just nu och med en skral semesterkassa är det ännu tristare...
Men jag känner på mig att både solen och energin kommer åter. Min mamma brukar säga att vädret växlar vid ny- och fullmåne.

2007-07-08 @ 18:45:27
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Lisa

Usch vad fuskigt att du ätit där.....Jag vill OCKSÅ äta där! Förstår om maten var god! Nu hoppas vi på bättre väder framöver, visst? *söndagskramar*

2007-07-08 @ 19:00:41
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Malin

Härligt med restaurangbesök med utsökt mat! Inga fel att fira in semestern, trots detta skitväder som vi fått. Jag ska be till vädergudarna jag med! Jag vill oxå få ligga på stranden och lapa sol. Ha en mysig söndagskväll! Kram!

2007-07-08 @ 19:08:14
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Camilla

Ser gott ut! Vad synd att vädret blivit så kasst, vi får hålla tummarna för att det vänder snart..

2007-07-08 @ 19:33:22
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Esters mamma

Skit väder!!!
Vi har varit uppe i en vecka nu och jag är trots allt nöjd. Kattilakoski besöktes i fredags och vi åt underbar lunch, tänkte jag skulle hinna med ett besök till innan vi åker hem och då utan Ester och med vin i glasen.
Igår så var vi till Pajala, +9 grader. Tur jag hade med tjock jacka och mössa till Ester :-)
Det blir fint på onsdag och då åker vi troligtvis söderut med ett stopp i Luleå för att hälsa på goda vänner.
Ha en underbar semester.

2007-07-08 @ 20:40:33
URL: http://estersmamma.blogg.se
Fridasfunderingar

Trevligt med restaurangbesök! Måste dock hålla med dig, vädret drar ner humöret nåt så otroligt just nu....men jag försöker läsa, det gör mig lite gladare! Kram!

2007-07-08 @ 21:59:30
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Linda

Usch vilket väder vi fått, vi har nog blivit bortskämda med sol & värme på Pajala Marknad när vi har haft det dom senaste åren, men årets tog nog priset, har nog aldrig fryst så mycket.. Hoppas ni får bättre tur med vädret till helgen när ni har marknad...

2007-07-08 @ 23:56:32
URL: http://frularsson.blogg.se/
tina

Håller tummarna att solen återvänder till er....och till alla i vårt avlånga land !!! Låter härligt med ert firande av semestern...att äta gott i gott sällskap är underbart!!!! Ha en jättebra fortsättning på semestern!!!
Kram!!

2007-07-09 @ 00:52:28
URL: http://tinaminastina.blogg.se
saravillfara

Men du, nu blir jag jätteavundsjuk!
Det där hade ju jag också velat äta! Såg hur läckert ut som helst. Den där middagen förtjänade du verkligen, som sagt, du har ju semester att fira nu, även om vädret verkligen sviker oss för tillfället...!
Hoppas, hoppas att det blir soligt o varmt snart igen. Jag vill ju inte att du ska behöva pimpla rödvin i flera veckor i sträck nu för att få upp värmen... ;)

2007-07-09 @ 01:49:50
URL: http://saravillfara.blogg.se
Vicke

Nilla: Visst känns det trist och jag hoppas verkligen att solen återvänder!
Lisa: Om du vill äta där innan kockarna slutar i höst är det bäst att du skyndar dig!
kram
Malin: Ja visst är det härligt och det hoppas jag även att du får på resan !
Kram
Camilla: Supergott var det och vi får verkligen hoppas vädret blir bättre helst NU!
Esters mamma: Ja visst är det men vilken tur att ni även fick uppleva fint väder. Skulle också gäran göra ett till Kattila besök, mums!
Vi som alltid annars brukar vara till Pajala skippade det i år, brrrrr.
Ha en underbart fortsatt Tornedalssemester!
Fridasfunderingar: Visst påverkas man av vädret och vad bra att du gör sånt du gillar som gör dig glad!
Kram
Linda: Ja ni brukar ha fint väder, förra året höll vi på att gå åt i hettan där på marknaden. Men i år stannade vi hemma...
Ja det får vi verkligen hoppas!
tina: Ja det gör jag med! Men tills dess får vi försöka göra det bästa utav semestern i alla fall som att äta gott;)
Ha en underbar sommar!
Kram
saravillfara: Du det var inte bara läckert utan smakade gudomligt, *börjar drägla* . men det kändes inte som semesterfirande där jag satt och huttrade i min tunika och korta byxor, brrrr...
*fniss* Nej det skulle ju vara tokigt att behöva pimpla en massa vin hela sommarn;)

2007-07-10 @ 00:10:41
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0