HAR JAG GILLAT HÄSTAR ???

78747-98478747-978
78747-98278747-980

78747-98378747-979

78747-97778747-976

Bilder: Privat

Helgen har varit jättehärligt vi har både hunnit göra lite nytta och varit på 50-års fest , mina systrar med familjer har varit hemma och det är inte så ofta vi umgås allihopa så det var också jätteroligt.
Det var bra att vi var så många som hjälptes åt med att tömma vinden, mycket saker har man burit upp dit under de 34 år som mamma och pappa bott i huset.  Våra barn tyckte det här var ett jätteroligt projekt,  att få klättra upp på taket och slänga en massa saker i en container är inte sånt som man gör varje dag.
Containern på 10 m3 fylldes med massor av skräp, gamla leksaker, kläder och skolböcker så det mesta som fanns där hamnade dit. Men det fanns också en del som vi valde att behålla, en del av dessa ser ni på bilderna ovan.

Vi fick många goda skratt under arbetets gång och också många minnen väcktes till liv för mina syrror som ännu har ett bra sånt, minne alltså. Skolböcker fanns det i massor och de roligaste av de var våra friskrivningsböcker, som vi naturligtvis behöll. Oj vad vi har läst och skrattat åt våra berättelser, jag hade skrivit i flera av de om hur gärna ville ha en egen häst. Höll på att skratta i hjäl mig åt det, jag minns inte så mycket från när jag var liten men en sak som jag mycket väl kommer i håg är hur rädd jag var för hästar. 
Hästar verkar vara ett återkommande tema både i berättelser och saker som ni ser på bilderna , har skrivit tidigare om att vissa saker nu får mig att tänka på bloggvänner och när jag såg den lilla dalahästen som någon gjort i slöjden tänkte jag genast på Malin.

Sen var det så roligt att se hur vi systrar ändrat oss under årens gång, jag som alltid varit den stora samlaren i familjen tidigare och aldrig kunnat slänga något var nu den som hade lättast för det.
Men en sak som jag inte ville göra mig av med var mitt gamla dockskåp och möblerna till det, skulle nog vara riktigt inne just nu med färgsättning och tapeter. Färgerna gick i orange och brunt och i vardagsrummet var det medaljongtapeter, kanske det hamnar upp på vår vind i stället för att vänta på barnbarn som vill leka med det. Även om det just nu känns väldigt långt borta, men jag vet ju hur fort åren går det var nyss pojkarna föddes och nu börjar de vara så stora redan.

Känslan efteråt när man äntligen var klar med ett sånt här projekt går inte riktigt att beskriva men det kändes så härligt och befriande när det var tomt.






Kommentarer
Camilla

Kan tänka att det blir en del skratt och goda minnen som dyker upp vid ett sådant tillfälle.. Härligt :D
Ganska skönt att få slänga saker tillsammans.. Då vet man att alla varit överrens om det.. :D

Låter som att du har haft en bra helg.. Kul med hela familjen samlad :)

2006-09-11 @ 10:01:37
URL: http://camilla.hopto.org
Nilla

Jag är också en samlare. Men det kan vara skönt att rensa ut ibland. Som Camilla skriver; när alla är överens.
Kul att få se dina bilder!

2006-09-11 @ 10:32:23
URL: http://tankebubblor.blogg.se
cleopethra

Gillar kaffekannan och barnvagnen. MInnen...

2006-09-11 @ 12:05:42
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Vero

Kaffekannan var jätteläcker! Tänk vad färgklatschigt allt var förr i tiden...nu är ju allt så, hmm, svart! Usch säger jag som älskar färg. Roligt för dig att gå igenom gamla minnen. Jag skulle behöva göra detsamma på min mammas vind.

2006-09-11 @ 15:09:14
URL: http://veroscorner.blogspot.com
Malin

Låter som ni haft en toppenhelg! Kul att kunna rensa sådär tillsammans. Blir ju en rolig grej av det! Förstår att det blev en hel del nostalgi med alla prylar. Vad söt du är som tänkte på mig :) Dalahästen i trä var ju hur fin som helst, helt med i tiden nu ju :)

2006-09-11 @ 16:04:14
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
LoX

Vilket härligt inlägg! Även om det måste ha varit ett jättejobb förstår jag att ni måste ha haft roligt.

Vilket fin dalahäst som någon gjort i slöjden.

2006-09-11 @ 19:20:39
URL: http://lo.blogg.se
speja

Så härligt att rensa ut! Och kul att hitta sådant där som man nästan glömt bort. Jag tycker också att det är en befriande och lätt känsla när man rensat ordentligt i alla skrymslen och vrån.

2006-09-11 @ 19:23:09
URL: http://www.speja.blogg.se
Linnea

Jag kan inte så mycket om feng shui, men tror stenhårt på tanken att om man rensar bland sina ägodelar så mår man bättre inuti också! :-) Imponerad av den fina hästen som du gjort själv, den lilla cykeln var riktigt fin och du vet väl att dockskåp är trendigt nu för tiden! I förra Sköna hem hade de tex en artikel om en kvinna som hade gjort ett eget miniatyr-designhus av sitt gamla dockhus - det kanske vore något? ;-)

2006-09-11 @ 19:56:11
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Frida aka Husmusen

Vilket härligt inlägg du bjuder på. Att rensa är befriande och nostalgiskt :)

2006-09-11 @ 21:55:22
Vicke

Camilla: Precis så blev det och absolut det bästa att rensa och slänga när alla är med. Superkul att vara tillsammans hela familjen:)
Nilla: Jag har varit en stor samlare, men inte nu längre. Det var skönt att göra det tillsammans:)
Cleopethra: Visst är det härligt med minnen!
Verod: visst var det klatschigt på 70-talet , det syns i mitt dockskåp också. Det är så skön känsla efteråt när man rensat:)
Malin: Precis det blev en rolig grej av något vi trodde skulle vara jobbigt:) Klart jag tänker på dig när jag ser dalahästar;)
LoX: Tack! Visst var den fin, men det var faktiskt inte något av oss som kom i håg vem som gjort den;)
Speja: Jag kan bara hålla med dig,och det är bland annat det som kallas Feng Shui;)
Linnea: Då kan du rätt så mycket om det i alla fall;) Vad kul, satt precis och tänkte på det i kväll att man kanske skulle ta in dockskåpet måste genast kolla artikeln. Tack för tipset!!
Frida aka Husmusen: Tack! Mest befriande för en som har så dåligt minne;)

2006-09-11 @ 23:17:59
URL: http://www.vickes.blogg.se
Anneli

Visst är det härligt!! Jag känner mig fortfarande glad varenda gång jag går in i "lillstugan" som jag tömde i somras. Det är verkligen en själslig rensning:)
Fina hästar:)

2006-09-11 @ 23:50:10
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Vicke

Anneli: Det är så härligt och själslig rensning var ett bra ord:)

2006-09-12 @ 07:49:32
URL: http://vickes.blogg.se
Lena

Hästarna är supersnygga =))

2007-08-06 @ 15:38:27
URL: http://www.ridsport24.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0