STELTON TERMOS

78747-88
Bild: Privat

Läste i Living by W: s blogg om danska termosen Stelton designad av Erik Magnussen och kan då inte låta bli och blogga om min egen vita eftersom jag köpte den på så roligt sätt.
Vi var på hockeycup i en öde stad som heter Malmberget och i en paus tog vi en promenad och jag såg ett Loppis som jag gick in på. Det var värsta sunkiga lokalen som var full av skrot , var på väg att gå ut och då såg jag den nästan nya Stelton termosen på ett bord bland en massa andra termosar . Hittade inget pris på den så jag gick och frågade , han frågade mig om den var av plast och jag svarade ja. Då får du den för en tia....
Det här är nog mitt bästa och roligaste loppisfynd någonsin, hem och koka ur den med maskindisk och blir lika glad varje gång jag ser den eftersom den har så rolig historia bakom sig.



Kommentarer
W

Vilket sanslöst fynd! Jag förstår att du är jättenöjd! Jag vill också ha!

2006-06-04 @ 21:19:54
URL: http://livingbyw.blogg.se
Vicke

W: Det var verkligen ett fynd! Har suktat efter en sån länge.

2006-06-04 @ 22:18:32
URL: http://www.vickes.blogg.se
tina

Oj, vad avis jag blir. Såg en likadan vit (fast skavd och ful) på en antikaffär här i stan, men där skulle dom ha flera hundralappar för den.

2006-08-04 @ 15:07:30
Vicke

tina: Det här är nog helt klart mitt bästa loppisfynd!

2006-08-04 @ 20:18:36
URL: http://www.vickes.blogg.se
Jelena

Haha. gud vad kul! Inte dåligt fyndat!!

2007-10-17 @ 18:37:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0