VICKES INSPIRATION

Efter att sett Living By W:s fina inspirationskollage har jag bestämt mig för att försöka mig på ett eget.  Hon utmanar andra bloggare  om att göra inspirationskollage med det man drömmer om nu i höst . Jätterolig utmaning men ack så svårt att välja det finns så mycket man vill ha och många saker kommer man säkert att få drömma om länge länge för att det är så dyrt. Men vad vore livet utan drömmar här kommer mina höstdrömmar.


78747-72078747-71278747-717
78747-716

78747-72978747-713




78747-72178747-715
* Handväskan Faris från Marimekko designad av Marja Isola  i svart och vitt skulle gärna få hänga på min arm i höst , om någon vill  fylla den med pengar för att  jag ska kunna uppfylla en del av mina shoppingdrömmar protesterar jag inte.
* Iitalas prisbelönta skålar Origo vore fint att äta frukostflingorna ur nu när vardagen sakta börjar återvända efter en underbar sommar, vi har redan muggarna som skulle matcha till. Vill man köpa dessa skålar på nätet så går det att göra på Designonline men jag kan åka över bron till Iitalas hemland Finland.
*  Nummer ett på vår hemmaprojektlista är vår gula fula hall som ska göras om i höst/vinter  och den nya färgskalan kommer att bli svart och vitt .  Efter det att  hallen är omgjord och nystädad skulle det vara underbart att få rulla ut en matta från Pappelina på golvet.
* Yngve Ekströms fåtölj Lamino som finns att köpa på bland annat  Svenssons i Lammhut är nog den pryl som kommer att vara den dröm som varar i evigheter för att den är så dyr. Tänk att sätta sig i denna med sin hög av inredningstidningar och bara mysa.
* En ny soffa är nog det som måste prioriteras på vår inköpslista soffan Coffe från Mio kanske kan vara ett alternativ. Vi vill i alla fall ha en soffa som är ganska stram och gärna en hörnsoffa eftersom vårt vardagsrum är lite svårmöblerat.
* Att sen få piffa till den nya soffan med lite nya kuddar från Mairo är något som jag gärna skulle göra,  kan till och med inhandla de på ortens inredningsbutik.
* Tänk vad glad jag skulle bli om bordet Flower från Swedese stod framför vår nya soffa, även den skulle kunna köpas på ortens inredningbutik. 
* Vardagsrummet skulle inte vara komplett förrän lampan Norm 69 från Norman Copenhagen hänger över soffbordet. På nätet hittar ni den hos Dansk Design men jag hittar den på vår lampaffär, ni ser vilket bra utbud vi har fast det är en liten ort.

Sist men inte minst önskar jag att jag hade ett Fotoprogram att göra mina collage i och redigera mina foton i, men sen är ju det också att man måste lära sig att använda det .
Vill ni se två tjejer som är duktiga på att göra collage tycker jag ni ska kika in hos Saga och Isa helt underbara collage med en massa fint att inspireras av.



Kommentarer
Camilla

*mmm* vilka snygga saker.. :D En pappelina skulle jag också vilja ha..

2006-08-17 @ 20:53:16
URL: http://camilla.hopto.org
Saga

Jag gillar verkligen dina höstönskningar....massor! Och så kul att få se vad Vicke går och suktar efter, lära känna dig bättre! Den väskan kan man ju "döda för", och randiga skålar för frukost...mmmm... Borden är ju bara för stiliga, och som pricken över i ditt vardagsrum!!Jag gillar ditt sätt att sätta ihop dina bilder, även om du inte har något bildbehandlingsprogram. Det är ju nästan en större konst, att ändå få det snyggt! Bra gjort!
Kram och sov så gott!!

2006-08-17 @ 22:10:20
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Part

Så fina saker du tipsar om :)

2006-08-17 @ 23:20:56
URL: http://partofastory.blogg.se
saravillfara

Kul att se vad Vicke går och drömmer om. Du har ju gjort det jättebra med bilderna, det är minsann inte lätt utan bildbehandlingsprogram, det vet jag! Och mitt uppe i alltihopa är "min" soffa också. Jag går runt på dagarna och bygger ihop min alldeles egna Coffee i fantasin, jag hoppas det blir ett köp på riktigt någon gång ;).
Och den där Pappelina-mattan är ju bara såå snygg!!
natti, natti!

2006-08-18 @ 00:06:27
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Vicke

Camilla: Visst är det snygga grejor, Pappelina är fin:)
Saga: Visst är det kul att få känna varandra bättre:) Hoppas att någon av de här drömmarna går i uppfyllelse! Tack för dina söta ord om mina försök att sätta i hop bilder!
*godnattkramar* Sov gott och dröm sött!
Part: Roligt att det är fler än jag som tycker de är fina:)
saravillfara: Och endast Sara är vaken.....
Kul att få visa vad jag drömmer om, drömmar är bra. Hoppas det finns många delar av Coffe så räcker det åt oss bägge, vi är verkligen i behova av ny soffa! Det finns så många snygga Pappelinor!
natti natti försök nu att lägga dig innan gryningen;)

2006-08-18 @ 00:14:02
URL: http://www.vickes.blogg.se
Malin

Så du har oxå gjort ett inspirationscollage...cool! Alltid så kul att se! Skulle kunna tänka mig alla dessa saker jag oxå! Laminon har jag suktat efter ett tag. En Pappelinamatta skulle passa bra i mitt kök. Mina trasmattor från Åhléns får dock duga ett tag till :)

2006-08-18 @ 07:58:05
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Vicke

Malin: Jepp, gjorde ett försök jag också. Vad kul att även du skulle kunna tänka dig det jag gillar:) Trasmattor från Åhléns är nog fint även det, de brukar ha fina heminredningsprylar:)

2006-08-18 @ 09:00:41
URL: http://www.vickes.blogg.se
Anna

Gillar också Marimekko väskorna. Synd bara att priset är så högt.

var också tvungen att göra ett eget collage efter att ha sett ditt och Mrs Malinskis

2006-08-21 @ 06:53:00
URL: http://tekla.wordpress.com
Vicke

Anna:Det är ju det som är synd , spännande det måste jag kolla in:)

2006-08-21 @ 08:35:42
URL: http://vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0