MITT HEM ÄR MITT HEM & MIN BLOGG ÄR MIN BLOGG

78747-873
78747-87878747-87778747-87678747-875
Bild: Privat

Måste börja med att tacka alla för ert engagemang och era kommentarer i mitt förra inlägg, det gjorde mig både glad och många gånger rörd att läsa alla era fina ord om både min blogg och mitt hem.  Roligt att det var så många som hade åsikter och goda råd att ge en mycket ledssen bloggare.

Min första tanke när jag lästen den "negativa" kommentaren var att bara radera den och gå vidare, men jag kunde inte göra det . Det här med att "kränka" andra människor med ord eller handling är något som jag tycker är alldeles för viktigt att man ska vara medveten om och göra något åt. Tro mig jag vet ! iIdag förekommer det alldeles för mycket av sånt både ute i "verkliga livet" och på nätet för att man bara ska strunta i det. ALLA människor ska ha rätt att vara den de är , se ut som de vill och göra det de vill utan att andra människor ska ha rätt att yttrycka sig kränkande om det.
Man går inte på stan och säger åt någon att den personen har en ful tröja eller hem till någon och säger att den personen ska ta ner sina fula gardiner och lika lite gör man det på nätet. Det är mycket lättare många gånger att sitta i skydd bakom sin skärm och säga saker som man aldrig skulle göra live. Detta börjar bli ett stort problem bland te.x  barn och tonåringar både på Lunarstorm och SMS. Även ute i forum och bloggvärlden vad jag nu börjat förstå , visst har alla rätt att tycka och tänka vad man vill men om man inte gillar det man ser behöver man inte lämna någon kommentar överhuvudtaget.

Jag skrev inte det inlägget för att jag ville att ni skulle tycka synd om mig, utan för att vi alla måste tänka på att respektera andra människor både i verkligheten och på nätet.

Jag var också säker på att jag skulle fortsätta blogga för den betyder så mycket för mig och har gett mig så mycket glädje och nya vänner. Det har gett mig så mycket positivt och jag skulle aldrig låta en negativ kommentar förstöra det  . Men att jag behövde få lite distans några dagar för att tänka och sortera mina tankar och känslor för trots allt blev jag väldigt ledssen och kränkt.

Ett råd som jag nu vill lämna till er som drabbas av otrevliga kommentarer är att ni ser IP numret på den som lämnat kommentaren och kan spärra den från att lämna kommentarer i fortsättningen på Er blogg.

Avslutningsvis vill jag bara skicka en stor KRAM till er alla som uppmuntrat mig när jag behövde det, det betyder så mycket och gör det också så otroligt mycket lättare att borsta av sig det som varit och gå vidare.

VICKE ÄR TILLBAKA !
TAFFLIGA KINATAVLAN (med anknytningar till Kungen av Nepal) HÄNGER KVAR!




Kommentarer
Frida

Härligt tjejen! Vad skönt att du fattat "rätt" beslut ;) Nu kan vi andas ut.

Kan trösta dig med att jag ska göra mitt bästa för att dokumentera Formex, så att ni som inte har möjlighet att åka ändå får känna det lite som om ni vore på plats. Håll utkik, imorgon klockan 07.00 åker vi upp till el stockholmo :)

2006-08-27 @ 22:15:27
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
saravillfara

JAA!! Du är tillbaka *studsar upp och ner av glädje*!
Vad bra, då är ordningen återställd. Du har så kloka synpunkter, och du gör helt rätt i att stå upp för dom.
Tack för kramen, och kram tillbaka!!

2006-08-27 @ 22:18:20
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Cia

blogga på....

2006-08-27 @ 22:43:39
URL: http://hemmabra.blogg.se
Saga

Du säger det så klokt....TACK!! Och tack för att du är tillbaka, kära, gulliga och duktiga Vicke vår!!
Kram tillbaka!! *håller ut mina armar*

2006-08-27 @ 23:32:37
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Askungen

Läser och tassar in....

2006-08-28 @ 07:43:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1532/
Annika

Kloka ord! Kul att du är tillbaka!

2006-08-28 @ 08:14:49
isabelle

Heja heja! You go girl :-)

2006-08-28 @ 08:47:04
URL: http://www.isa.nu/blog
Camilla

Wihooo *hoppar och studsar* du är tillbaka :D

Jag håller med dej fullständigt i din text. Man måste tänka på vad man gör och skriver på nätet. Bara för att man sitter bakom sin skräm behöver man inte klanka ner på andra.
När jag ser reklamen på tv om mobbarna som följer med hem så får jag ont i magen. För den är ju så sann. Och det måste vara fruktansvärt att aldrig komma ifrån mobbarna :(

2006-08-28 @ 08:58:25
URL: http://camilla.hopto.org
Vildangel

Jag tänkte skriva ett jättelångt inlägg om ditt inlägg och hur sant du har i det du säger osv. Men istället säger jag bara: Du har så rätt och blogga vidare!
//V

2006-08-28 @ 11:22:23
URL: http://vildangel.blogg.se
Malin

Härligt att du är tillbaka tjejen! *jubelrop* Jättebra att du talar ut om dina åsikter, brukar kännas bättre då! Här ska ingen tro att de kan trampa ner Vicke inte! Kram på dig!

2006-08-28 @ 16:40:54
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Vicke

ALLA: Härligt att vara tillbaka med alla härliga människor som uppmuntrat mig går det så mycket lättare och är så mycket roligare:) *KRAM TILL ER ALLA*

2006-08-28 @ 22:16:26
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0