FÅNGAD AV EN......

78747-627
Bild: Privat

Fångad av en stormvind  flugfångare , fick den här fina flugfångaren i present av mina systrar när jag fyllde år .  Den är jättefin och kan verkligen behövas eftersom vi har en extremt flugrik sommar . Men jag kan nog inte dirket säga att den funkar tror nog även flugorna bara tycker den är vacker , det är nu tredje veckan den hänger och hela tre flugor har vi fångat!
Vilken tur att den är så fin där den hänger på vår bro  då gör det inte så mycket om den inte funkar så bra  den är i alla fall en fröjd för ögat.


Kommentarer
Anneli

Jag fick tips om att göra en getingfångare av en avklippt petflaska. Vi har otroligt mycket getingar här. Man skulle fylla botten med saft. Sagt och gjort. Tre timmar senare låg en stackars humla där och simmade. Jag mådde så dåligt över stackarn att jag var tvungen att fiska upp den och skölja av den med lite vatten - och den klarade sig!! Flög iväg. Bytte ut saften mot lite grillad lax och DET gillade getingarna! Flaskan har nog fångat ett tiotal getingar/dag. Fast min fångare är inte lika snygg som dig - inte ens i närheten:)

2006-08-06 @ 15:50:54
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Anneli

Glömde ju säja att man vänder toppdelen med flaskhalsen nedåt i bottendelen, så att det som flyger in inte kommer ut:)

2006-08-06 @ 15:52:59
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Vicke

Anneli: Det är nog samma konstruktion som denna, såg att den fanns på Indiska.
Du är en sann djurvän hör jag:)
Det kryllade av getingar hos syrran i Sthlm och de har en likadan som mig vi satt just och diskuterade om det vore bättre med annat bete är saft måste tipsa de om lax!

2006-08-06 @ 16:30:36
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0