BU ELLER BÄ ?


Bild: Vicke

Brukar med jämna mellanrum besöka Ikeas hemsida för att spana in nyheterna och det är länge länge sen jag la ögonen på mattan Jorun för första gången.  Men vid varenda ett av mina besök på varuhuset så har den bara funnits inne i grönt eller varit helt slut så det har inte blivit något köp. Ända tills nu för någon vecka sen...

 För plötsligt bara hände det av en ren slump, vid en snabbvisit på varuhuset få fanns den bara där och dessutom i den rätta färgen. Inte nog med det den var dessutom prissänkt för oss som är Ikea Family medlemmar, så det var ingen tvekan om att den äntligen skulle få följa med mig hem.

Men...

Jag vet inte riktigt vad det är ,platsen som den var tänkt till vår Läshörna kanske inte var den rätta  för den eller är det helt enkelt bara så att jag börjar tappa stinget. Brukar inte tveka om jag gillar saker eller inte utan brukar redan i affären veta att det där  köpet kommer att bli helt perfekt just till det stället, men numera har jag börjat göra detnär saker kommer på plats om det var rätt eller inte. *Ler* ja kanske ännu ett tecken på annalkande fyrtioårskris eller vad sjutton är det som händer med mig. Så här brukar jag inte dividera och jag kan erkänna att just nu är det här en av tre saker i inredningsväg som jag inte kan bestämma mig om det är bu eller bä.




Kommentarer
saravillfara

Inte håller du på att tappa stinget inte. När man ser något i butiken och tänker sig hur det skulle passa hemma, och var - det är ju liksom en sak. Att det ibland visar sig vara en fullträff väl på plats, det är ju bara en bonus.

Andra gånger blir det kanske inte riktigt som man hade trott. Och då behövs det kanske lite tid, eller så är den första magkänslan att det inte blev helt bra den rätta.

Det är nog ingen begynnande 40-årskris detta. Doktor Sara ställer istället diagnosen att du snarare blivit mer lik oss andra, i alla fall mig :)

Jättefin läshörna har ni i alla fall!

2009-03-16 @ 23:49:47
URL: http://saravillfara.se
TiniTott

BÄ tycker jag =)

2009-03-17 @ 13:20:26
URL: http://tinitott.blogg.se/
E

Passar ju jättebra i läshörnan. Som vanligt, fyndpris oxå. Dags för gemensam shoppingtur till gränsstaden snart? Kram E

2009-03-17 @ 19:13:02
Liza

Den blev ju jättefin i din läshörna! Modernt retro!! Inte illa att få den till bra pris heller!!

me like i alla fall!

KRAAAAAAAM!

Liza

2009-03-17 @ 21:46:02
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Elisabeth

Jag skulle nog lägga den rakt eller är den helt fyrkantig så den sticker fram i halva dörröppningen? Fint Fynd annars! :)

2009-03-18 @ 13:36:01
URL: http://levaleende.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0