FOTBOLLSHELG


Bild: Vicke

Verkar som om det lönade sig att klaga på att vi inte haft så mycket värme och sol denna sommar för i tre hela härliga lediga dagar har vi fått njuta av den varan:D

Passade perfekt dessutom när det mesta av helgen skulle tillbringas vid olika fotbollsplaner för att heja på H och hans lag som deltagit i en stor turnering.Jag hade glömt bort hur mycket varmare det kan vara att vara fotbollsmamma än hockeymamma eftersom H inte spelat fotboll på många år. Men i våras bestämde han sig för att återuppta det intresset igen, och till mammas stora förtret som målvakt.

Visst vet jag som gammal fotbollspelare att varje lag måste ha en målvakt , men herregud det är så mycket ansvar ett litet misstag för en målvakt blir så mycket kännbarare för laget. Försökte förklara för tränaren att det  alltid minsann borde följa med valiumtabletter med målvaktströjan till mammorna, men han bara skakade på huvudet och skrattade.

Skulle de ha delat ut pris till hispigaste-nervösaste mamma under denna turnering hade nog jag varit en av kandidaterna. *Ler* mitt nervösa vandrande fram och tillbaka fick till och med moståndarna att tro att jag nog minsann var spion som försökte tjuvlyssna på deras taktik.  Tur jag kan finska och förstod vad de sa så jag kunde förklara för de att jag var helt ofarlig, bara en nervös stackars morsa. Ni skulle sett deras miner, de verkade inte tycka jag var riktig klok;)

Nåja , helgen och turneringen har nu avslutats och har haft med alla ingredienser som ska vara för att man ska kunna kalla den lyckad, både skratt och tårar - glädje och sorg - vinster och förluster.

Hoppas ni också haft en jättebra helg för det har jag !


Kommentarer
Malin K

Ja jösses om ngn vet hur det är att vara en nervös målvaktsmamma så är det jag, ibland stod dottern och övade jazzdans mellan stolparna.. långt bort från matchen i tankarna. Nu har hon lagt sin fotbollskarriär på hyllan och det sörjer varken hon eller jag.

2008-08-18 @ 07:10:11
URL: http://malkins.blogg.se/
Nilla

Jag kanske blir fotbollsmamma jag med när jag blir stor :-)

(isbanemamma vill jag helst inte bli dock...)

2008-08-18 @ 17:43:16
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Pethra på Inredningsbloggen

Oj, vad nervöst, klart mamman ska få en valium eller två. ;-)

2008-08-18 @ 18:57:01
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0