FULLSPÄCKAD HELG SNART SLUT

Vilken helg vi har haft helt otroligt vad mycket kul vi fått uppleva på några dagar. Så det är en rätt så trött Vicke som sitter vid tangenterna just nu... (*fniss* tre prickar visst var det så det skulle vara fröken storasyster)

Schemat har verkligen varit fullspäckat och varierande vi har hunnit med massor under några få dagar.  Mycket av tiden har vi förstås tillbringat i Coop Arena för att se H:s Hockey cup. Men däremellan har vi hunnit med en hel del nu när jag summerar det förstår jag inte hur vi hunnit

* Fika på stan med syskonbarnen (killarnas kusiner)
* Snabb shopping på stan
* Biobesök med Storasyster vi var och såg the Holiday och säger bara gå och se den. Vi gillade den jätte jättemycket!! Trots att den var så lång så rusade bara tiden i väg.
* Sist men inte minst den eminenta Kaffebjudningen hos Landshövdingen

Det mest minnesvärda från en väldigt händelserik helg är nog våra duktiga Hockeykillar seger i Coop Arena. Tänk de vann hela cupen och att dessutom få göra det i Luleå Hockeys hemma Arena är stort för de jättestort!!  

Men nu till det andra mycket minnesvärda som vi gjort denna helg och som jag vet att det är flera som vill veta lite mera om . Kaffebjudningen hos Norrbottens Läns Landshövding på Residenset.

Som jag skrev så var det Tonåringen som fixat fyra biljetter till bjudningen. Tidigare har det varit öppet hus men intresset har varit så stort så de släpper ett visst antal biljetter till två olika sittningar.  Han bjöd alltså med sig mig, moster och kusinen Prinsessan. Jag är väldigt glad för att han gjorde det för det var verkligen en upplevelse. Att få kliva in i det vackra vackra huset och dessutom både få hälsa och prata med Landshövdingen;)

Under stora (och då menar jag enorma) kristallkronor till musik framfört av en musiker på flygel fick vi avnjuta vårt kaffe. Ur en mycket mycket skör och vacker servis med Landskapsvapnet på.  Det dignande bordet med godsaker som vi fick doppa till kaffet gick inte av för hackor. Tio olika sorters kakor och tårtor som var delikata. Vilken tur att jag inte ska börja mitt nya nyttiga liv förrän i morgon då så att jag riktigt kunde njuta av alla läckerheterna;) 
Men det var inte bara de goda kakorna som jag kommer att minnas från detta utan helhetsupplevelsen var verkligen helt otrolig. Att stå i ett så vackert hus och få njuta av vacker musik det var en så mysig känsla och stämning över det hela...
Tack snälla rara Tonåring för att Du tog med mig och oss på detta!!

Här kommer ett litet bildkollage från den högtidsstunden

78747-1425
Bild: Privat



Kommentarer
Linnea

Sluuta - vad mycket snö ni har! *avundsjuk* Ser enormt mysigt ut, både snön och den vackra residensbostaden. Jag har nån gång sagt att jag ska bli landshövding, verkar otroligt smidigt, lite som att vara kung/drottning men man slipper uppmärksamheten i Svensk damtidning, liksom. hihi. :)
Alla talar väl om The Holiday, nu bara måste jag se den!

2007-01-07 @ 21:27:59
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Nilla

Vilken grej! Vad roligt det låter! Jättefina bilder.
Vi gillade också The Holiday på bio.
...och vad mycket snö!

2007-01-07 @ 21:59:38
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Erika

Låter som en toppen helg!
Vad kul att se bilderna från residentet i norrbotten. Har faktiskt varit på trettondagsbal hos landshövdingen i västerbotten, måste säga att interiören påminner om varandra.
Nu måste jag se filmen, det är så många som säger att den är bra.Blir även sugen på att baka,städa,sy nya gardiner, gå på stan....allt känns roligare än att tenta plugga som min vecka skall bestå av. Hoppas att din vecka blir roligare, kram från mig

2007-01-07 @ 22:25:09
saravillfara

Ja, det är ju nog det man ska bli när man blir stor: Landshövding!
Så får det bli.
Och nu till det jag borde skrivit först:
GRATTIS hockeykillarna til vinsten, det gjorde ni fantastiskt bra!
Kram från mig :)

2007-01-07 @ 22:30:28
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Anna (syrran)

Oj! Vad mycket ni har hunnit med! Hann inte ringa och få en rapport så tur att bloggen finns:)Dags att krypa till kojs så jag orkar jobba i morgon, ovant att vara förvärvsarbetande igen. KRAM!

2007-01-07 @ 22:55:09
Saga

Grattis till hela hockeygänget, det måste ju ha varit toppenstämning på den hemfärden :)

Grattis till tonåringen, Vicke, syster och prinsessan. Ni har varit med om något som många av oss andra stackare (snyft snyft) bara går och drömmer om! :) Tur dock att jag inte var inbjuden, jag hade rensat kakfaten :P

Ett biobesök låter som ett måste efter din varma rekomendation. Dags att ringa in barnvakten! :)

Har saknat dig på bloggen men nu är allt i sin ordning igen. Kram och natti natti!

2007-01-08 @ 00:02:09
tina

Ett stort grattis till vinsten! Vilken mysig helg ni har haft. Måste gå och se The Holiday,verkar som sagt jättebra. Nej, dax att nanna!
Tina/

2007-01-08 @ 00:37:02
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Camilla

Gud så härligt! Jättefin bilder!

2007-01-08 @ 13:48:09
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Eva

Vilken mysig helg ni haft ! Och fika hos landshövdingen....tur att jag inte var där, då jag börjat mitt lite lättare liv idag !...Kram Eva

2007-01-08 @ 19:12:01
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Camilla

Vilken toppenhelg :D

2007-01-08 @ 19:25:54
URL: http://camilla.hopto.org
Tina

Du har blivit utmanad på min blogg =)

2007-01-08 @ 19:46:01
URL: http://tinitott.blogg.se
Malin

Låter som ni haft en toppenhelg! Vinst och inget vanligt fika! Superfina bilder har du tagit!
Den filmen vill jag oxå se!! Har sagt till sambon och kolla om den finns att ladda hem (viskar så ingen hör att vi håller på med olagligheter ;)

2007-01-08 @ 22:56:31
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Vicke

Linnea: Mycket snö!! Nej du så här lite snö brukar vi inte ha den här tiden på året;)
*fniss* Ja inte skulle det vara dumt att vara Landshövding;) Tycker helklart att du ska se filmen!
Nilla: Ja det var verkligen en upplevelse:)
Visst var den bra the Holiday! Det är ovanligt lite snö;)
Erika: Ja det var den även om det var fullt upp. Bal på residenset, det slår då alla gånger en kaffebjudning;) *hihi* Hoppas du kan motstå alla filmer, bakning, städning och sånt för din tentapluggande. Lycka till med det och min vecka består av jobb jobb och jobb så inte så mycket roligare än din;)
saravillfara: Vilken toppen idé! du tar Västerbotten och jag Norrbotten tänk vad kul vi skulle ha på våra residens och kunna samarbeta och umgås dessutom få betalt för det;) Ska gratta H och de andra duktiga killarna de är så glada:D
Kram till dig från mig:)
Anna(syrran) : Vi var verkligen effektiva denna helg;) Visst är det tur att bloggen finns och jag förstår att det blir stor omställning från att varit hemma med tre barn till att börja jobba igen. *fniss* kanske lättare att jobba;) KRAM
Saga: Ska gratta de och visst var de överlyckliga men hemresan sov nog de flesta slut efter att ha spelat sju matcher under helgen:)
*fniss* I bland kan man ha tur som får göra det som andra drömmer om;) Men du vi försökte verkligen rensa faten och orkade inte ta oss ner för trappen när vi fikat klart utan okuperade en soffa vid flygeln. Då fick vi till och med en liten pratstund med Landshövdingen. *fniss* Vi sa naturligvis inte varför vi satt kvar där;)
Heltklart ska du boka barnvakt för ett biobesök en perfekt film för er att se nu när ni går i bröllopstankar:)
Har saknat dig med kramo och god natt :)
tina: Hockeykillarna tackar ! Supermysig helg har vi haft och heltklart gå och se filmen!!
Camilla: Visst var det härligt:) Tack!
Eva: Supermysig! Fikat var mumsigt och även jag skulle börja mitt nya liv men så hade ICa fått in semlor;) Så det får bli i morrn... *kram*
Camilla: Ja det var det verkligen:D
Tina: Utmaningen antagen:)
Malin: Ja det hade vi verkligen! Både vinsten och fikat var super! Tack försökte vara lite lagom diskret när jag fotade. Du vet pinsamma morsor;)
Viskar tillbaks det tycker jag absolut att ni ska göra. Rekomenderar inga olagligheter;)

2007-01-08 @ 23:10:56
URL: http://www.vickes.blogg.se
Helena

Jättefina bilder! Det låter som ni haft en toppen helg, härligt! Det där fikat såg hur trevligt ut som helst, jag undrar om landshövdingen i denna stad skulle vara villig att bjuda på lite doppat? Jag är ledig på söndag annars! ;)

2007-01-09 @ 22:15:00
URL: http://astridsmamma.blogsome.com/
Catoingelin

Good web with cool info. Thanks.

2009-05-29 @ 13:04:34
URL: http://catoingelin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0