VECKANS INREDNINGSBUTIK

Har många gånger i min blogg nämnt att lilla Övertorneå har två Inredningsbutiker. Vilket är mycket för en så liten by. Vi har inte så många affärer här i byn totalt ett tiotal butiker så att två av de är Inredningsbutiker är en hög procentuell andel. Många gånger tittar jag in på Inredningsbutikerna bara för att insupa atmosfären och bli inspirerad.  Så det är också en bra inspirationskälla, naturligtvis är det bra om man även handlar i bland;)

Det är många som har Veckans Webb butik på sina bloggar och då tyckte jag att det vore kul att ha veckans Inredningsbutik från lilla Övertorneå . *Fniss* Så hela två veckor i rad kommer ni att få se resultat av den geniala idén som förresten från början var lillasysters förslag.  Så jag får passa på och tacka henne för den roliga idéen och för att hon även i bland korrekturläser trötta syrrans texter;)

För att kunna genomföra detta projekt slängde jag i mig lite mat på min lunchrast för att hinna till butiken för att fota. Ville få lite bilder under den korta korta stund vi har lite dagsljus.  Snacka om att man är lite knasig;) Eller bloggtokig kanske man skulle säga.

Först ut är butiken Trendia och här kommer en kort presentation:

Butiken ägs och drivs av Berit Pasma 38 år och hon har öppnat den år 2004. Men har tidigare även haft butik mellan 2002-2003. Hon beslutade sig att öppna egen Inrednings- presentaffär för att hon tyckte det verkade roligt att pröva sina egna vingar.

Berit hämtar sin inspiration främst på Formexmässan men även ur olika inredningstidningar. Där favoriterna är Allt i Hemmet, Sköna Hem och Lantliv. När jag frågade henne om hon läser några bloggar svarade hon att det är en väldigt ny grej för henne. Men att hon så smått läser Fridas och *fniss* min.

I Berits butik hittar man inredning, presenter och smycken. Hennes främsta leverantörer är
Sia
Cult Design
Twins Home
Miljögården
Pilgrim
Snö of Sweden


Här kommer ett litet inspirationskollage med bilder från Trendia som naturligtvis går i julens tecken.

78747-1378

Bild: Privat



Kommentarer
saravillfara

Vilken bra idé av dig och din syster!!
Superkul att få se bilder därifrån, nu känns det lite som om jag också har besökt butiken :)
Tänk, att jag varit i Övertorneå inatt och kollat runt *ler*
Kram på dig Vicke, och nu är det snart helg! Härligt, visst!!

2006-12-07 @ 23:44:44
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Jessica

Wow, vilken underbart mysig butik. Den ska jag besöka om jag kommer till Övertorneå ngn gång!

2006-12-08 @ 00:18:25
URL: http://missla.blogg.se
Christina

Ni har många bra saker i Övertorneå förstår jag ;) Härligt med en sån fin butik.

2006-12-08 @ 05:24:36
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Camilla

Åhh..vad kul att få se bilder från en butik i norr :D Många fina saker kan man hitta :D Är där prylar från Serholt också..? Iaf. så kan man hitta den fina tekannan som står på matbordet (längst bak, bakom ljusen..) på Village också.. Är nämligen ganska så sugen på den själv :D

Ha en härlig helg!
*kram*

2006-12-08 @ 08:07:48
URL: http://camilla.hopto.org
Saga

Wow! Vad duktig du är Vicke, helt fantastiskt duktig! Jättekul att se dina bilder, att följa dig in på en "shopping" i er fina inredningsbutik. För det är så det känns, som att man är med dig innen i butiken :) Det kanske är så det är, att det räcker med en riktigt fin inredningsbutik för att man ska trivas i sin by... vad vet jag, jag är ju bara inredningsknäpp :)
Kram och tack för all inspiration.

2006-12-08 @ 08:16:25
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Anna (syrran)

En jättefin butik!! Och så roligt för Övertorneå att det äntligen finns inredning på nära håll, jag ser fram emot det när vi kommer "hem"!

Jag har inte riktigt tid med en egen blogg så agerar mer än gärna idéspruta (lättare när man själv slipper genomföra) och korrekturläsare på Vickes blogg! Men kanske en dag när dessa små lugnar ner sig... eller det kanske de aldrig gör?!

2006-12-08 @ 10:09:33
Anneli

Tänk att lilla Övertorneå har ett så brett och bra utbud!! Kul! Den där butiken ser ju jättefin ut:)
Hälsa och tacka lillsyrran för en bra idé!
Trevlig helg!

2006-12-08 @ 11:26:18
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Angelica

Vad kul att se! Vilken fin butik det verkar vara! Nästasom att man blir sugen att ta en titt. Men det har jag ju fått nu! :) Tack!

2006-12-08 @ 12:02:02
URL: http://angelicas.webblogg.se
Helena

I den butiken skulle det vara svårt att stå emot julkännslorna minasnn! Annars är det lite si och så med dem, här fortsätter det att regna och blåsa inte en snöflinga i sikte! :)

Trevlig helg!

2006-12-08 @ 12:55:43
URL: http://astridsmamma.blogsome.com/
Zassi

Åh vilken härlig butik! Och vad fina bilder du tagit! Proffsigt! Jag gillade allt jag såg men mest tomtarna längst ner med mössorna neddragna :)
Söta som socker! Och Sia-tomtarna så klart!! Det va en bra idé :) //Z

2006-12-08 @ 14:18:56
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Mari Eriksson

Jätte fint kollage av din lokala butik. Vilken härlig julstämning.

2006-12-08 @ 17:17:21
URL: http://angelattable.blogspot.com/
Nilla

Kul att få se! Vilken fin butik och bra sortiment!

2006-12-08 @ 18:39:00
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
isabelle

Vad kul med lite shoppingtips från din hemstad! Kanske man svänger av på vägen till Happis och besöker den! Kram och ha en riktigt fin helg! /isa

2006-12-08 @ 18:43:31
URL: http://www.isa.nu
Vicke

saravillfara: Kul att du gillade syrrans och min idé. Nu har även du fått vara på VIP visning och mitt i natten till och med;) *ler*
Kram på dig Sara och nu har helgen börjat HÄRLIGT!!:)
Jessica: Ja den är mysig och det tycker jag absolut att du ska göra:)
Christina: Även om Övertorneå är litet finns här mycket bra;)
Camilla: Kul att även du gillade det:) Visst kan man hitta samma kanna på Village förstår att du är sugen den är superfin:)
Ha en härlig helg du med *kramar*
Saga: Wow vad gullig du är , tack för de rara orden:) Kul att du ville föja med mig in i butiken och visst är det kanske så att för oss inredningsknäppisar räcker det med en bra inredningsbutik för att vi ska trivas;)
Kram och tack till dig!!
Anna (syrran): Självaste idékläckaren som dessutom besökt butiken IRL:) *fniss* Förstår att det inte är lätt för en småbarnsmamma att hinna med en blogg så jag tar tacksamt emot dina ideér och korrekturer:)
Anneli: Visst är det imponerande för en så liten by:) Syrran läser nog din hälsning här .
Trevlig Helg du med!!
Angelica: Kul att du gillade det och visst är det en fin butik:)
Helena: Det är omöjligt, tro mig jag vet direkt man kliver över tröskeln kommer de farande:) Men här har vi fått snö så det är julstämning även ute:)
Zassi: Den är jättehärlig! Tack snälla du:) De var söta tomtarna du gillade du får väl komma till Övertorneå och shoppa;)
Kul att du gillade idén!
Mari Eriksson: Tack snälla du!! Visst är det julstämning:)
Nilla: Kul att du tyckte om att få se det! Visst är det bra butik och sortiment:)
isabelle: Kul att du tycker det! Nästa gång vänder ni inte i Kukkola utan fortsätter mot Övertorneå. Så du kan shoppa och sen dricka kaffe hos mig:)
Kram tillbaka och ha en riktigt fin helg du med!

2006-12-08 @ 20:20:19
URL: http://www.vickes.blogg.se
Ann

Hej! Kul att se en sådan mysig butik. Jag fick själv idén att starta en webbutik med presentartiklar, började med mina tvålar och aroma produkter 2004 och har utökat sortimentet en del. Var också på Formexmässan och fick inspiration. Funderar på en "riktig" butik. Om Ni vill kika finner Ni oss på www.rosenboden.se. Ha det så bra! //Ann

2008-01-26 @ 21:12:48
URL: http://www.rosenboden.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0