VARDAGSRUMS KÅSERI / DRÖMMAR

78747-1371
Bild: Kollage med bilder från Ikea

Vid min förhandsvisning av det nya IKEA varuhuset i Haparanda fick jag syn på denna underbara kandelaber. Som är från Ikea Stockholm kollektionen.  Blev kärlek vid första ögonkastet! Har tittat och fingrat på den bägge de andra gångerna jag varit dit. Den skulle nog vara jättefin på vårt matbord i vardagsrummet. Visst inte kan man ha för många ljusstakar * övertygande röst* .  Vi som har becksvart nästan dygnet runt och dessutom ingen gatubelysning måste ha gott om ljusstakar;) Tycker inte ni också det?

Ur samma kollektion är även denna fina stol som är i lackerad massiv ek  med dyna i läder. Den var  också supersnygg.  Drömmer om att byta ut stolarna till vårt matbord i vardagsrummet. Ni vet det är inte hälsosamt att köpa ny soffa. Det ena leder till det andra....
Men även om de här stolarna är jättesnygga så passar de inte till vårt matbord. Så det får  bli några andra stolar att drömma om. . Bordet är vår allra första IKEA möbel , som vi beställde när vi flyttade in i huset.  Det är också  en av de möbler som tillhör våra favoriter. Favoriter ska man inte göra sig av med för de ger bara positiv energi.

Men oj ! Nu när jag sitter och skriver ordet huset kommer jag på vad vi glömt. Huset har haft födelsedag det har fyllt 15 år för två veckor sen och vi har totalt glömt bort det. Hoppas det inte leder till några obehagliga överraskningar som vattenskador eller liknande... Man vet aldrig vad försmådda hus kan hitta på;)

Mycket drömmar och planer finns i mitt huvud nu efter soffbeställningen och jag längtar tills det är dags.
Vill ni se lite fina vardagsrumsbilder från någon som förverkligat de drömmarna kika in hos Sara.


Kommentarer
saravillfara

Din övertygande röst, behövde inte övertyga mig, ty det är sanningen: Man kan inte ha för många ljusstakar! Så är det bara!
Såklart att du måste ha den där urtjusiga modellen. Är man kär så är man - låt inget hindra dig!
Jag minns inte riktigt om du hade sagt när ni ska få soffan, så jag måste fråga igen: När är det dags?
Och stolarna var väldigt fina måste jag säga, vad synd att dom inte passar till bordet. Men kanske någon annanstans? Kram och nattinatti ;)

2006-12-05 @ 23:44:21
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Malin

Det är jag redan övertygad om! Kommer alltid hem med ljus och ljuslyktor så sambon brukar driva med mig och fråga om jag köpt några ljuslyktor om jag varit på stan ;) Jättefin ljusstake och superfina stolar. Hmm....dessa hade verkligen passat till vårt nya bord, men nu har vi ju redan fått stolar så det blir tyvärr inga sådana.

2006-12-06 @ 08:40:41
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Zassi

Morron :) Nää, ingen fara man kan aldrig får för många ljusstakar eller ljuslyktor. Både sambon och mina arbetskamrater brukar mobba mig för mina inköp, på jobbet kallas jag för ljusguru :) Det är inte illa pinkat! Stockholmsstaken är jättefin! Och har du redan tagit i den 2 gånger så tycker jg det låter som att det står ditt namn på den! (köpt nåt fint till huset i födelseda'spresent)//Z

2006-12-06 @ 09:01:04
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Anneli

Nej, jag tycker inte heller man kan ha för många ljusstakar:)Och IKEAS Stockholm-stol är verkligen jättefin:) Läste din kommentar hos mig och vill bara tacka så jättemycket. Du är väl det snällaste man kan tänka sig!! :) (skicka med din adress också ;)

2006-12-06 @ 09:12:55
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Eva

Man kan aldrig få för mycket ljus här uppe, speciellt nu när det är totalt mörker dag och natt ( nästan iallafall ). Förhoppningsvis (beror på vädret)så drar jag och bästa grannfrun upp till Haparanda på fredag Det blir KUL !!!!

2006-12-06 @ 09:20:42
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Frida

De stolarna är verkligen superfina!

2006-12-06 @ 11:36:42
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Saga

Jag är också helt såld på IKEA:s design Stockholm!! Men så är jag ju också svag för retro, och här andas väl möblerna mycket retro... :)
Det ena brukar leda till det andra, och snart har du också ett helt nytt vardagsrum :)
Kramisar

2006-12-06 @ 13:54:05
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Anna (syrran)

Stolarna är rätt lika 50-tals stolarna vi hade på Kungsholmen, de hade även svart skinn (galon?) på ryggstödet. Och varför har ljusstaken inte fått följa med hem?! Nä, nu får ni ta er i kragen och åka och hämta hem den snart, stå där i ett kallt kalt vardagsrum, hur ofta får den lysa där? Klart den vill flytta in i ett varmt mysigt hem i stället!

2006-12-06 @ 14:22:54
mika

ja! självklart måste du ha flera ljusstakar! särskilt när du hittat den där! jag har oxå en sån.. den fick följa med hem direkt o tur va det för jag har inte sett den på mitt varuhus sen dess... den är dock alldeles för stor för våran lilla lya men finns det hjärterum..
tack för din fina blogg oxå! läser varje inlägg o längtar efter större boende.

2006-12-06 @ 17:19:36
Christina

Men jag håller verkligen med!! Man kan inte ha för många ljusstakar! Mitt problem är bara att jag till slut inte har någonstans att ställa dom för jag vill ha alla fina ljusstakar framme på samma gång ;)

2006-12-06 @ 18:51:22
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Vicke

saravillfara: Tänker lyda dina kloka råd:)
Soffan kommer ett par veckor in på det nya året, längtar så..:) Visst är stolarna fina och kommer säkert till sin rätt hos någon annan. *kramar*
Malin: Härligt! Då kan jag hänvisa till dig om någon tycker jag köper mycket ljusstakar och lyktor;) Visst var de fina både stolarna och ljusstaken. Men det var även era stolar, fina:)
Zassi: Ilta (kväll på finska) Nej men självaste ljusgurun som säger att man inte kan ha för mycket av den vara. Det får jag lyssna på;) Vilken smart idé , klart huset måste få någon present:)
Anneli: Nej visst inte kan man det:) Klart att du ska få ta del av allt roligt som står om den fina nätbutiken Cosas:)
Eva: Nej det kan man inte det känns hopplöst mörkt just nu. Tripp till Haparanda på fredag vad kul, vi kanske stöter på varandra där för jag ska oxå dit:)
Frida: Visst är det det:)
Saga: Visst är det så Retro över Stockholm serien och förstår att du gillar det:) Nja inte riktigt ett helt nytt vardagsrum men lite förnyelse i alla fall:) Kramisar tillbaka
Anna (Syrran): Ja just det har du alldeles rätt i väldigt lika. Vilket klokt argument till varför ljusstaken ska få följa med hem. Har nog låtit bli för att det inte är ett färdigt vardagsrum den kan flytta in i för det är så trist att vänta..:)
mika: Åh! En lycklig ägare av den superfina ljusstaken. Kanske bäst att slåt till innan den tar slut. Tack för att du läser min blogg, kul!
christina: Hehe känner igen det du säger man jag har inte plats för de jag inte känner för att ha framme för tillfället;)

2006-12-07 @ 07:54:48
URL: http://www.vickes.blogg.se
Minks

Oja, otroligt snygg ljusstake och onej man kan inte ha för många!

Stolarna har enorm VILLHA-faktor, bara det att min käre sambo in har insett det fantastiskt snygga med modern 50-talsstil! Suck!
//M

2006-12-07 @ 12:53:24
URL: http://minks.blogg.se
Camilla

Den stolen är SÅÅÅ snygg :D

2006-12-07 @ 15:40:39
URL: http://camilla.hopto.org
Vicke

Minks: Visst är den det! Skönt att även du tycker att man inte kan ha för många:)
Du får väl försöka övertyga sambon om att det är fantastiskt snyggt;)
Camilla:Viiiiiiist:)

2006-12-07 @ 23:45:38
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0