MELLANDAGS SHOPPING

78747-1409
Bild: Eget kollage med bilder från EM och Iitala

Som så många många andra mellandagslediga människor begav vi oss till Haparanda i dag för lite shopping. Kan bara säga att vi var absolut inte ensamma på IKEA , oj vad folk det var där. Tur att stolarna vi skulle köpa till vardagsrummet inte fanns inne. Så att vi slapp ställa oss i kön till kassan som var så lång så lång.  Vad glad man blir en sån gång över att vi har så nära till IKEA så vi kan åka tillbaka en annan dag när stolarna finns hemma. Dessutom en kväll mitt i veckan när det är mindre folk.

Men nu var det inte för stolarnas skull vi åkte till Haparanda utan vi skulle shoppa en Bröllopspresent på Fabriksbutiken.  De hade massor av fint till fin fina mellandagspriser så vi fyndade Iitalas fina muggar ur serien Origo. Vilket var kul för det innebär att man kan ge ett fler antal muggar än man skulle ha kunnat vid ordinarie pris. Längtar verkligen till i morgon ska bli så roligt att gå på Bröllop det är inte så ofta man gör det.

Sen fortsatte vi vår färd till Kalix och jag hann med en liten sväng på EM för att se mig omkring litegrann. *Fniss*  Hade naturligtvis med mig en liten kasse med ut från EM. Inte kan man låta bli att shoppa när jag fyndade så fina lampor. Som kommer att bli perfekt till vardagsrummet och matcha den nya soffan.

Köpte två olika lampor som bägge var på bra erbjudande och vi har många fönster i vardagsrummet så jag måste ju ha flera;)  Den ena lampan är Scirocco  en bordslampa med lampfot i valnöt och en brun skärm. Det går att få foten i både valnöt och ek och skärmarna i flera färger. Finns även som golvlampa och taklampa. De hade nu prissänkt den med 100 kr så det var klart att jag var tuvngen att slå till. Dessutom har jag sett den som ett köptips på Saras blogg tidigare och hennes köptips måste man ta på allvar.
 
Den andra lampan finns tyvärr inte på deras hemsida och min är i tryggt förvar i vårt förråd. Så jag låter bli att hämta in den för att fota den. För gör jag det är  risken att jag börjar slänga ut julpyntet för att få in det nya är för stor. Ni vet att vänta är inte min starka sida.

Hade egentligen tänkt blogga om julklappar i dag men kunde inte vänta med att få visa mina fynd:D


Kommentarer
Anna (syrran)

Hoppas inte brudparet läser din blogg ;) men det lär de väl inte ha tid med kvällen före sitt bröllop?! Fina muggar. Lampan var också fin, den andra lät också spännande. Ska bli kul att se slutresultatet. Nu är räkningarna inlagda i sista timmen... Kram och GoNatt!

2006-12-28 @ 22:20:58
Vicke

Anna (syrran) : Hoppsan, precis vad jag satt och funsade på. Men jag tror inte de hinner med det och har då inte hört att de brukar kika in här. Nu blir jag nervös;) Vet längtar tills jag få plocka fram de. Kram och God Natt!!

2006-12-28 @ 22:26:14
URL: http://www.vickes.blogg.se
Malin

Härligt med lite mellandagsfynd! Inga dåliga saker du köpt. Själv har jag hållit mig undan allt vad affärer heter. Avskyr att trängas bland folk. Vad kul att gå på bröllop! Tyvärr alldeles för sällan man får gå på det.

2006-12-28 @ 23:00:51
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
thea

Fina lampor, är på jakt efter en ny läslampa på fot till vardagsrummet - är så himla trött på den som vi har nu, blä. Men ibland är det så svårt att hitta "den".
Thea

2006-12-28 @ 23:17:34
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Anonym

Häligt med rea man blir så glad av att shoppa.
I alla fall direkt efter men sen när man ser hur mycket pengar som försvunnit kan man få lite panik. /pimpim

2006-12-29 @ 10:57:49
Tina

Vilka härliga fynd =) Och jag som älskar både Origo muggarna och lampor.. den perfekta mellandagsreafyndet. Men det blev ingen mellandagsrea för mig, har 10 mil till närmsta ställe och jag orkade bara inte ta mig iväg. Bra för plånboken med iofs =) Gott nytt år passar jag på att önska dig med.

2006-12-29 @ 16:20:36
URL: http://tinitott.blogg.se
Eva

Härligt då man orkar shoppa, men jag har hållit mig undan från allt vad stan heter. Dottern fick följa med en kompis in till Piteå idag för att se och höra Markus, som var i Småstaden och sjöng och signerade plattor och hon var överlycklig ! Där skulle jag också velat vara men, men....
Gott slut och ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig och de dina ! Kram Eva

2006-12-29 @ 18:16:35
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Vicke

Malin: Visst är det härligt med fynd och du jag gillar inte heller att trängas. Ikea var enda stället vi behövde göra det och därför gick vi;)
Superkul var det på bröllopet!! Du kanske måste fixa ditt eget för det är verkligen för sällan;)
Thea: Ja de var fina. Saravillfara har en superfin läslampa i hennes fin fina vardagsrumd kika på den.
pimpip: Håller med har inte vågat se efter i plånboken;)
Tina: Visst var de härliga! Muggarna var tyvärr inte till mig men jag hoppas brudparet gillar de.
Visst hade vi också en bit att åka men vi skulle ju ha present. Så det blev en bra kombination.
Gott Nytt år till dig med.
Eva: Orkar inte om det är för mycket folk.
Markus är här i morgon och signerar!! Vi fick konsertbiljetter av tomten till hans Hemmakonsert i februari. Kul och häftigt för det är Markus hemmaplan:)
Det samma önskar jag dig och de dina!! Kram

2006-12-30 @ 00:06:36
URL: http://www.vickes.blogg.se
lina

*hihi* jasså du fick dig en sväng till kalix, min gamla hemort. :) allt var sig likt antar jag? var länge sedan nu som jag var där uppe och hälsade på...

2007-01-01 @ 11:04:15
URL: http://i-fokus.se
Vicke

Lina: Nej men vad häftigt är du från Kalix:) Nej det händer massor i centrum i Crazy Kalix som du kanske hört talas om;)

2007-01-01 @ 21:30:47
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0