ALLRUM

Är själv en ivrig påhejare av Hemma Hos bilder hos andra bloggare så nu börjar det väl även bli dags för mig att försöka knåpa i hop lite sånt.  Hade tänkt vänta tills jag hade ett bildbehandlingsprogram men tålamod är nog inte min starka sida. Önskar att jag kunde göra det lika snyggt som Saga, Sara och Malin
som har inspirerat mig att göra detta.

Vårt hus är två våningar och jag tänkte faktiskt ta med er upp på övervåningen först till vårt kombinerade all- och arbetsrum.

Allrum-7
Allrum-2Allrum-3
Allrum-6
Allrum-5Allrum-4
Allrum-8
Allrum-9Allrum-1

När man kommer upp för trappen är det första man ser vår arbetshörna med skrivbord, skåp och hurtsar från Ikea och deras serie Effektiv . Här sitter jag och bloggar och då får jag vila ögonen på den fina musmattan som en kompis till oss är kvinna bakom. En Uppslagsbok för skrivbordet kan komma väl till pass vid arbete, den har jag fått av min gamla faster som har köpt den 1951 för 6:50. 
När jag inte arbetar så sitter jag gärna med en inredningstidning i vår läs och tvhörna där vi har fåtöljerna Poäng från Ikea som har den sandfärgade klädseln Sirkön. Fötterna kan man antingen lägga upp på fotpallen Poäng eller låta de ligga kvar och mysa i ryamattan Vitten.
Ramen som står på skrivbordet kan man både använda till foton och meddelanden även den köpt på Ikea,  mera foton hittar man på vår lilla utställningsvägg och några av barnens teckningar.
Bakom läshörnan har min man byggt en typ av  sideboard med Faktum fläktskåp , till skåpen valde vi dörrarna  Nexus i björk.  På detta har han lagt en byggskiva (som är billigare och smalare än bänkskivor) i ek,  måste säga att detta var en jättebra förvaringslösning som rymmer mycket och det behövs alltid.
På väggen ovanför vår "sideboard" hänger en verklig favorit tavla som även den är från min faster som är en mycket berest kvinna, tavlan har hon köpt i Nepal när hon bodde där.  Lampan heter Ebba och är inhandlad på den lokala Elkedjan.
Vår gamla barndoms sparbössa i form av en buss och en polisbil som låg med i en leksakslåda som ropades in på auktion har jag lagt beslag på och de får pryda vårt allrum i stället för att delta i lekar.

Ni kan nog säkert konstatera efter att ha sett dessa bilder att Ikea saker finns det gott om av i vårt hus, hmmm undrar om jag kommer att få VIP biljetter till invigningen i Haparanda?
Nej, skojar bara men det har blivit en hel del prylar därifrån trots att närmaste Ikea nu är 70 mil bort, det ska bli så roligt när de öppnar i Haparanda då har jag bara 7 mil dit.






Kommentarer
Syster Anna

Ett hem man känner igen, fina bilder!
Kram

2006-08-21 @ 09:43:24
W

Kul att få titta in hos dig! Hemma-hos-bilder är verkligen kul!

2006-08-21 @ 09:48:34
URL: http://livingbyw.blogg.se
Anna

Vad roligt med hemma-hos! :) Ljust och fint ni har det! Vilken speciell tavla på väggen, är det Kina?

2006-08-21 @ 10:24:04
URL: http://lovethecountry.blogspot.com
Saga

Åh Vicke...äntligen :)
Här har ni verkligen lyckats med att få till en riktig arbetshörna som både rymmer förvaring, arbete (att blogga är ju nästan som ett arbete:) och som inbjuder till läsning och vila. Precis så som jag tänker med vårt planerade arbetsrum, att man ska kunna vara flera på plats samtidigt, men kanske sysselsatta med olika saker. Verkligen fint och LYCKAT!! Och nu har du börjat och MÅSTE fortsätta. Nästa rum :)

2006-08-21 @ 12:00:50
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Vildangel

Åhh vilket trevligt bildkollage. Jag älskar att få förmånen att "kika" in hos andra och inspireras. Något jag saknar är verkligen en så effektiv arbetshörna som er.
//V

2006-08-21 @ 12:03:50
URL: http://vildangel.blogg.se
Malin

Snyggt! Du har inte funderat på att skicka in bilder på ditt hem till någon inredningstidning?

2006-08-21 @ 13:24:18
URL: http://mollyshus.blogspot.com
Camilla

Härligt med hemma hos bilder.. *me like* :D
Ert kombinerade arbetsrum och mysrum ser så härligt fräscht och ljust ut :D Hade gärna satt mej i en sådan fåtölj och gosat ner fötterna i den mysiga mattan :)

Fina leksaker som du fått tag på också.

2006-08-21 @ 14:49:29
URL: http://camilla.hopto.org
Malin

JA...äntligen. Kul kul! Ser väldigt ljust och fräscht ut! En sån läshörna med fåtöljer skulle jag oxå vilja ha, där man verkligen kan koppla av helt (och tröttnar man är det ju bara att gå några steg och blogga :)

2006-08-21 @ 15:26:33
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Cia

det såg stilrent och fint ut. jag har också ganska mycket IKEA prylar, jag har dock inte 70 mil till IKEA , bara 30. det är kul med hemmahos reportage, får väl bli ett höstnje att blogga om när trädgården tar slut

2006-08-21 @ 18:22:57
URL: http://hemmabra.blogg.se
Vicke

Syster Anna: Tack! Du har ju sett det live också. *kramis storasyster Vicke*
W: Visst är det kul med hemmabilder:)
Anna: Håller med dig det är så kul, tavlan har min faster köpt i Nepal det är ett bönetempel på den.
Saga: Orkade inte vänta på något bildprogram längre. Det var det som var vår tanke att få flera funktioner i samma rum. Visst blogga är nästan som ett arbete men ett roligt sånt! Arbetsplatsen är även ett "riktigt kontor". Tack för dina snälla ord och jag lovar det kommer mera snart:)
Vildangel: Tack! Även jag gillar att kika in hos andra och då får man väl lov att låta andra kika in hos en. Effektiv arbetsplatsserie= Effektiv arbetsplats:)
Malin: Tack! nej absolut inte det skulle aldrig platsa i någon tidning men glad över att du frågade.
Camilla: Visst, har ju njutit av att hälsa på hos dig så det är roligt att du kommer till mig!
Malin: Tack !Kul att du hälsar på hos mig, visst är det bra att kunna gå mellan inredningstidningar och blogg:) Jag älskar det!
Cia: Tack! Ser fram emot att få se dina hemmahos reportage längre fram:)

2006-08-21 @ 22:54:17
URL: http://www.vickes.blogg.se
saravillfara

Äntligen Vicke! Vad kul att få titta in, ni har det riktigt hemtrevligt och fint. Ser ut att vara både luftigt och ljust där ni har arbetshörnan, det avundas jag dig. Mera, mera!!

2006-08-21 @ 23:52:36
URL: http://saravillfara.blogg.se/
caroline

du har det verkligen fint. Önksar att jag också kunde hålla det så välstädat och fint men jag jobbar på det . Orkiden är väldigt fin hade en likadan men har inte fått den att blomma om än :(

2006-08-22 @ 00:46:15
URL: http://carolinesblogg.blogg.se
Vicke

sarvillfara: Det tog tid innan du fick komma in och hälsa på;) Tack för dina gulliga ord och det finns redan mera!
caroline: Tack, det kanske inte alltid är välstädat men både jag och min man gillar att ha ordning så då är det lite lättare. Tycker bara att du ska jobba på att ha välstädat om det är det du trivs med, visst är Orkideér superfina blommor och din kommer att blomma om men det tar lite tid:)

2006-08-22 @ 08:01:48
URL: http://vickes.blogg.se
Vicke

ALLA: det var så nervöst med detta inlägg vilket det inte brukar vara men det blev lite speciellt att visa sitt hem. Men efter alla era snälla kommentarer känns det mycket bättre så jag kommer att fortsätta lägga in hemmehos bilder:) *kram*

2006-08-22 @ 08:32:03
URL: http://vickes.blogg.se
vadhardupåväggen

Åhh, snälla !! Dina väggar är lika viktiga som ditt "golv" . Inredning handlar inte bara om möbler och tapeter ! Tavlor ska harmoniera med den övriga inredningen. Dom ska inte heller hängas så högt som i tonåringens rum ! Snyggt i övrigt, men satsa på lite konst på väggarna!!!!!..(Plocka ned den taffliga "kinamålningen" och lyft blicken!
Ett hem är aldrig komplett om inte helheten harmonierar.....

2006-08-25 @ 12:24:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0