MYS-AVKOPPLING-FÖRVARING

Den tredje och sista funktionen mys, avkoppling och förvaring är kanske en lite konstig kombination , men jag tycker nog att det går ganska bra att klämma in dessa på samma ytrymme.


Som ni ser så finns det faktiskt en och annan liten sak som avviker från den svart-vit-gråa färgskalan, som jag annars så strikt försökt hålla mig till. Man måste ju ha något som sticker ut och skapar lite spänning;)





Den röda klockan ur Ikeas PS kollektion är ännu en pinal som äntligen hittat "hem", eller sin rätta plats skulle man kunna säga. Jag hade turen att vinna en sån på Husmusens Adventskalender , jag som inte brukar vinna. Även om jag blev superglad över min vinst och alltid gått och sneglat på en sån klocka kunde jag av någon konstig anledning inte hitta den rätta platsen i vårt hem för den. Stackarn har fått vandra runt för att till sist stå på nåder vid min arbetsplats, i avvaktan på något bättre. Ända tills nu då det helt plötsligt var helt glasklart att det var precis för denna plats den var avsedd, än en gång detta fenomen härligt:D

Gungstolen och den ommålade väggljusstaken är de delar som får representera både mys och avkoppling  i detta hörn. Så härligt att sitta där och gunga, *ler* det kan jag intyga kunde bara inte låta bli att redan i fredags kväll mitt i röran sätta mig där med massor av tända ljus och bara njuta.

Sen kommer vi till det där rätt så tråkiga men ack så nödvändiga , förvaring. Måste finnas någonstans att lägga undan både lite prylar och porslin. Har nämligen tänkt att stugan ska utrustas med saker som man behöver när man ska äta och fika, så det inte är miljoner saker att släpa med sig ut till stugan för att kunna göra det.

Just det var nog det svåraste i möbelväg att hitta som kändes rätt, fick inte vara för litet eller för stort, för högt eller för lågt eller kosta allt för mycket. Tyckte nog att skåpet som även det är ur Ikea PS kollektionen uppfyllde de flesta av kriterierna jag satt upp för en förvaringslösning. Var lite tveksam till om det skulle rymmas in vinglas och sånt annat lite högre i det, men nu råder ingen tvekan längre för det gör de alldeles precis.


Har skrivit mycket om olika funktioner, *ler* men allt kan inte ha en funktion utan stugan måste även ha lite dekoration och en klar favorit är allt den nygamla vasen. Tänk vad lite svart färg kan göra,hokus pokus så har man en skinande blank snygg vas.

Ja det här börjar väl vara det stora hela från Funkis Friggeboden...

Men jag måste nog kanske varna er med risk för att ni nog vid det här laget har tröttnat på alla dessa bilder, att det nog kommer en och annan bild på någon liten liten detalj till.








Kommentarer
Malin

WOW du har verkligen lyckats, det är superfint!!!

2009-09-23 @ 21:59:34
URL: http://malkins.blogg.se/
Anonym

Vad fint målat vasen & Tavlan med tapet var fin

Kram Mr Z

2009-09-23 @ 22:24:40
Carina

Otroligt fint! Väntar på bild med utsikten genom det stora glaspartiet.

Kommer det att gå att avskärma sig något från insyn? Vill ju kanske inte visa allt när man vistas där. ;)

2009-09-24 @ 06:39:49
/B

Vad fint du fått det i friggan!

:-)

Är den 15 kvadrat?

/B

2009-09-24 @ 14:14:26
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
Camilla

Men alltså.. du har verkligen lyckats sjukt bra med inredningen. Det är riktigt riktigt snyggt och riktigt riktigt mysigt där inne. Jag skulle kunna BO där :D

2009-09-24 @ 18:06:36
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/
FURNISH.etc inredningsblogg

Åhh vad jätteläckert ni har det! Gillar det skarpt! Skön stil med personlig touch! Kanon! Ha det fint! kram Emmy

2009-10-06 @ 21:33:30
URL: http://furnish.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0