ÄTA - FIKA - UMGÅS


Så var det dags för lite bilder från del nummer två av Funkis Friggeboden, ett ställe där man kan sitta ner och umgås och inte bara det utan också kan få lite gott i sig.





Både stolarna och bordet är inhandlat på Favoritloppiset och det känns som om de verkligen var avsedda till stugan. Tänk vilken tur man kan ha i bland, inte bara det det känns också lite mer speciellt med möbler som är inhandlade på Loppis och så. Lite mer personligt på något sätt än saker som man köpt i en möbelaffär, de har ju en historia med sig i bagaget och som jag sagt tidigare så är det också vänligt för både miljö och plånbok.




*Fniss* jag och vänninan lyckades också skapa en ny spännande historia för bordet redan under hemtransporten av det. Är ganska säker på att det är något vi kommer att minnas varje gång vi ser på bordet med ett stort leende på läpparna. Nöden har ingen lag skulle jag nog vela säga eller hur K och vilken tur vi hade där kan man snacka om rätt man på rätt plats, jag kanske till och med skulle ändra mitt smeknamn på honom till Räddande Ängel i stället?

Nåja det här var bara en liten parentes som nog bara jag och K kan ha roligt åt, mer vågar jag inte säga man vet aldrig vem som är in här och läser och om böter kan ges retroaktivt;)

Bordet var inte bara ett fynd det var ett superfynd, fanns till och med en extra skiva med perfekt om man är lite fler. Dynorna till stolarna har jag köpt på Ikea.

Som ni ser så har jag valt en väldigt "lugn" färgskala i min inredning av Funkis Friggeboden, men det är ett mycket medvetet val jag gjort. Vill att man i stugan ska få en känsla av lugn, avkoppling och harmoni...

Foto: Vicke



Kommentarer
Lina

Riktigt fint och hemtrevligt Vicke! Du kan din stil du och jag instämmer i dina tankar om att skapa personliga interiörer genom att leta i förråd och loppisstugor. Det känns lugnt och harmoniskt där inne, skulle gärna sätta mig ned med en kopp kaffe vid bordet. Tältsäng räder inte mig - jag har en stor uppblåsbar madrass som jag kan bre ut där inne. Då rymms vi alla tre skaföttes i Funkisboden - du, jag och Sara! :)



Hoppas du mår bättre idag!

Kramen till dig fina Vicke!

2009-09-23 @ 07:24:40
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Carola

Supersnyggt! Vart har du hittat duken till köksbordet? En sådan skulle passa perfekt på vårt köksbord, jag är less på att ha löpare som ska flyttas varje gång man ska äta något.

2009-09-23 @ 08:02:59
TiniTott

Supersnyggt! jag vill oxå flytta in hihi =)

2009-09-23 @ 14:00:29
URL: http://tinitott.blogg.se/
E

Jätte, jättefint. Smakfullt och personligt, väldigt välkomnande! Jag dyker förbi nån dag och kikar irl

2009-09-23 @ 21:17:16
Vicke

Lina:Tack snälla för dina rara ord, det glädjer mig verkligen! Det blir perfekt med en uppblåsbar madrass och vi tre, snarkar Sara för mycket kan vi alltid låsa in henne i PS Skåpet;)

Kram

Caroal: Tackar! Duken är nog en tablett i filt, inköpt på Mique i Smedjan Luleå. Perfekt alternativ till löpare.

TiniTott: Tack! Tältsängen verkar vara ledig;)

E: Tack snälla du blir så glad att höra det av dig som har så bra smak!

2009-09-23 @ 22:11:41
karin

Nu först ser jag vad du skrivit om bordet..."räddande ängel" var nog ett passande namn den kvällen:):)!

2010-05-04 @ 19:47:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0