BORD DUKA DIG

Tack och lov är som sagt var insynen i Funkis Friggeboden inte så bra eftersom vi bor så pass "fritt". *Ler* annars kanske du skulle finnas en viss risk för att jag skulle bli inspärrad , fullvuxna kvinnan ( för visst är man vuxen när man är fyrtio) hålla på och leka i sin lekstuga på det viset...

 

Det var precis den tanken som slog mig i går när jag mitt på ljusa dagen dukade i Funkis Friggeboden, för att kunna få se hur det såg ut med mina fynd och så klart skjuta av en och annan bild också.Kändes precis som när man var liten och lekte i sin lekstuga, enda skillnaden är kanske att man är lite större (läs på bredden)och fotograferar det man gör;)


Men jag var bara tvungen att få se hur tallrikarna jag hittade på Loppis passade och om glasen som jag rensat ut för att själv sälja på Loppis för många många år sen funkade till. Givetvis också kunna fota när det var lite ljust ute, ja ni förstår...

Det är så skönt med er andra bloggare, ni förstår mig precis och jag tror till och med flera kan känna igen sig själv. För visst är det fullt naturligt att mitt på ljusan dagen duka för skoj skull för att få se om något blev som man föreställt sig och fota. Snälla svara JA på den frågan *desperat* ?

Glasen är förresten ännu en sak att lägga på listan saker som äntligen hittat hem, våra första vinglas som jag rensat ut så tappert släpat med till flertalet Loppisar och försökt bli kvitt men inte lyckats. Hittade de häromveckan när jag gick igenom Loppiskartongerna och insåg direkt att de absolut inte var saker till salu längre utan självklart skulle få flytta in i stugan i stället. Häftigt!


 Har tyvärr inte någon kategori som heter Vicke Leker så tallrikarna och förresten glasen också får snällt finna sig i att bli sparade som Loppisfynd.

 Foto: Vicke



Kommentarer
Malin

fniss Ja jag börjar ju oxå höra till samma knasiga skara, men kul har vi eller hur? Roligt oxå att gamla prylar blir trendiga igen!

2009-09-29 @ 10:57:38
URL: http://malkins.blogg.se/
Mia Broman

Hej Vicke



Jag förstår ju att du har kul med din inredning och allt som kommer på plats men jag har en fråga, vad ska du med friggan till? Som gästhus eller...

Vi ska bygga en sovstuga på svärföräldrarnas sommarställe och jag har jättesvårt att bestämma mig för modell. Tror inte det blir så svårt att inreda, det primära i vårt fall är att få in 5 sängplatser. Kanske ska ta kontakt med dig så du får göra inredning på distans.

Jättefint är det i din frigga iaf.

Kram Mia

2009-09-29 @ 12:40:50
Liza

Ha!Ha! Nog känner jag igen mig alltid... du är en fullt normal bloggare!!! Erkänn att vi har KUL!!

Gillar verkligen inredningen i din fina frigga!!

KRAAAAAAAAAAAAAAAM!

Liza

2009-09-29 @ 21:59:04
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Nilla

"man är lite större på bredden och fotograferar det man gör" Du är för härlig! Klart att man känner igen sig :-)

2009-09-30 @ 08:50:48
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
EVA

Hihihi ! Helt normalt för en bloggare ! Maken kan titta väldigt mystiskt på mig ibland, då han inte får börja äta förrän jag fotat maten...



Kika in hos mig så får du länken till tv-programmet/reportaget som vi är med i...



***

KRAAAM EVA

2009-09-30 @ 11:34:22
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Inspirera Mera

Haha, visst känner man igen sig :)

Kram Sandra

2009-09-30 @ 15:42:43
URL: http://inspireramera.se
TiniTott

haha svaret är JA! =)

2009-09-30 @ 23:53:42
URL: http://tinitott.blogg.se/
Vicke

Malin: Absolut vi har jättekulD:

Mia Broman: Jag tror nog vi kommer ha stor användning av vår Frigga både som Gäststuga, men också för eget bruk som ett extra sommarrum eller kesäpuoli som man kallade det här i Tornedalen förr i tiden. Sitta där och mysa efter bastun, duka långbord en regning midsommar osv...

Spännande det låter med er sovstuga hos svärmor:D

Tack!

Liza: Tack ! Ja visst har vi så kul:D

Kram

Nilla: Härligt det verkar vara fler som känner igen sig:D

Eva: Stackars familjer till oss bloggare;) FÖrsökte kolla i går kväll men lyckades inte hitta det, hade bytts ut mot Jannock ?

Kram

Sandra: Ännu en som känner igen sig;)

Kram

TiniTott: Härligt!

2009-10-01 @ 22:18:01
URL: http://vickes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0