LISTA

 

Man skulle väl lugnt kunna konstatera att det är brist på inspiration för tillfället vet inte om det beror på mig eller på årstiden. För jag hatar nämligen den här tiden på året och har helt seriöst börjat överväga om jag skulle vara lika klok som Björnen och gå i idé. Inte så länge som den kanske men åtminstone november månad, så mörkt så trist och så grått...

Kan väl också konstatera att inläggen inte precis haglar här , flera veckor sen sist och då var det en utmaning jag hakade på. *Ler* verkar vara enda jag kan presentera i bloggväg just nu , men i alla fall så har jag bestämt mig att haka på Linas lista

1. Hur gammal är du om fem år? Oj shit 45 år, vad gammal ...
2. Vem var den senaste du träffade? Familjen, förutom äldste Tonåringen som återigen rest i väg, han  kom hem i går kväll efter att ha  varit borta i över tio dagar stannade hela 22 timmar packade om och är nu på väg till nästa destination.
3. Hur lång är du? När det gäller mig är det nog snarare Hur kort är du? Hela 156 cm
4. Vilken var den senaste film du såg?  Nyaste Beck filmen Prästen, är en sann älskare av Svenska Deckare, är det jag som väljer film är det självklart i vilken shanger.
5. Vem ringde du senast? Min man
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Hur går det? Till Tonåringen som är på vift
7. Vad är dagens planer? Planerna för dagen var för många skulle man nog kunna säga, så en del av dagens planer får bli morgondagens.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? I går eftermiddag
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna
12. När vaknade du idag? Skulle ha varit halv sju men var bara tvungen att snooza en stund till...
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej men gärna en skatt;)
14. Vilken är din favoritplats? Absolut hemma
15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkarstolen, har skaffat mig ett sånt där abonemang så jag blir tvungen att besöka de lite oftare än vart femte år.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Who knows?
17. Vad skrämde dig som barn? Precis som Lina svarar jag Mörker, värsta som fanns var att cykla hem från byn i mörkret höll mig mitt i vägen i fall någon skulle hoppa upp från diket skulle de ha lite längre till mig.
18. Vem fick dig att skratta senast? H , härligt med lite omväxling och "vapenvila" i Tonårsvärlden:D
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Haha nej verkligen inte, även om man i bland kunde önska det
20. Har du stationär eller bärbar dator? Min är absolut stationär är ingen vän av bärbara.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Frusen och osexig kanske man skulle säga massor av kläder och glöm inte det viktigaste av allt yllesockar.
22. Hur många kuddar har du i sängen? En till mig och en till maken.
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Haha som sagt var har Tonårsbarn som jag ska vara förebild för så jag säger pass på den frågan;)
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor och det ska vara så varma och tjocka som möjligt.
25. Är du social? Hmm, lite olika beroende på situation och sällskap skulle jag säga.
26. Vilken är din favoritglass? Finsk vaniljglass de innehåller massor av grädde, mums.
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Göra mig skuldfri och resa upp resten av pengarna och shoppa och ...
28. Tycker du om kinamat? Älskar kinamat, tyvärr ingen kinarestaurang här i byn.
29. Tycker du om kaffe? Har börjat göra det alldeles för mycket numera.
30. Vad dricker du till frukost? Alltid apelsinjuice.
31. Sover du på någon särskild sida? Höger sida, annars kan man inte somna. 
32. Kan du spela poker? Men visst kan jag det .
33. Tycker du om att mysa? Absolut,  Härligt:D
34. Är du en beroendemänniska? Ja tror nog det , men tack och lov inte beroende av något "farligt".
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
36. Vill du ha barn? Har två det räcker så bra så, är en typisk svensson är det inte så när man har två barn.
37. Kan du några andra språk än svenska? Finska som många andra som bor här vid gränsen, Engelska och en gång i tiden kunde jag tyska men nu är det inte så mycket jag minns av den.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Två gånger till Kalix en sträcka på sju mil. En gång som medföljare med skadad make och en gång som gravid passagerare, det är skumpigt värre vill jag lova.
39. Föredrar du havet eller en pool? Utan tvekan havet.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Helst resor men just nu med två växande Tonåringar i huset är det nog mest på mat;)
41. Äger du dyra smycken? Inte i kronor kanske, men i affektionsvärde Absolut!
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? H:s och min supersmarriga göra något annat än bråka sockerkaka.
43. Vem är den roligaste människan du känner? Har lite dålig humor kanske men jag kommer inte på något direkt svar på den frågan.
44. Välj ett ärr på din kropp? Mitt blindtarmsärr, som till och med kom väl till pass ett år efter operationen då jag var på läger och det bara fanns utedass. Ringde hem och bad de komma och hämta mig eftersom jag hade ont i såret, inte kunde man tolv år gammal säga att man har hemlängtan pga att det inte fanns någon vattenklosett.
45. Vad har du för ringsignal? Bra fråga , ingen aning faktiskt är inte så bra på det där med teknik men jag valde någon som jag ska lyckas höra i alla fall.
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ett och annat, men det jag mest av allt önskar fanns kvar är min ballerinaklänning, älskade att ha på mig den och drömma om att jag en dag minsann skulle bli en riktig ballerina.
47. Flirtar du mycket? Nej , alldeles för gift och gammal för sånt.
48. Vart togs din profilbild för din blogg? Favoritrestaurangkedjan Jensens, denna gång i Malmö.
49. Kan du byta olja på bilen? *Asg* kan och kan, har knappt koll på om bilen behöver tankas har en man som är så duktig så på allt sånt som har med bilen att göra. Tur det för Mutzis taxi har mycket körningar, men gasa och köra det kan jag.
50. Har du fått fortkörningsböter? Konstigt nog inte än, har i ett halvår väntat på en böteslapp är helt säker på att en kamera blinkade men den har inte kommit och inte tänker jag efterlysa den. Så jag klarade mig nog...
51. Vilken var den senaste bok du läste? Massa deckare i somras , svenska såna som utspelade sig i Gotland.
52. Läser du dagstidningen? De dagar jag hinner.
53. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, men många glassiga inredningsmagasin trillar ned i vår brevlåda varje månad. (Här kopierar jag Lina...)
54. Dansar du i bilen? Haha nej , det skulle vara som en elfefant i glashus.
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3 i bilen i morse, brukar göra mina tappra försök att byta till P4 men får alltid frågan av Tonåringen den yngre om jag börjat bli gammal. Så jag skyndar mig att slå över till P3 för inte är jag gammal inte!
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En lapp som jag skickade med en faktura.
57. När var du i kyrkan senast? Var på kyrkogården i helgen och tände ett ljus för de som fattas oss om det inte räknas så var jag på utomhusgudtjänst i somras då Tonåringen den äldre var kyrkvärd.
58. Vad ska du göra nu? Jobba undan det sista för i kväll, skulle bara blogga en snabbis men det här tog sin lilla stund.


Avslutningsvis om det är någon som orkat läsa så härl mycket text så vill jag bara berätta lite om den fina rosen på bilden. Den fina röda rosen är äkta hantverk och inte bara det utan tillverkad av återvunnet skräp, gamla kaffepaket. Ni kanske kommer i håg min korg som jag visat tidigare, det är samma kvinna som nu knåpar i hop rosor av samma material *imponerad*.

Fler utmaningar någon, så att jag också kan få mig något att blogga om...;)



Kommentarer
Eva

Åhhh vilken kul lista ! Och kul att få veta liiite mer om dig också...

Kanske man ska grunna lite på den...



***

KRAAAM EVA

2009-11-02 @ 22:15:13
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Lina

Jättekul att du kände dig inspirerad att hänga på! Ärrad, mörkrädd och utan att direkt älska utedass ger jag dig en go och varm kvällskram så att du kan låta raggsockorna vara ikväll... :)

Kram på dig!



PS. Jag hoppas få se dig/er snart... ;) DS.

2009-11-02 @ 22:19:55
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Nilla

Jag har varit här och läst! :-)

2009-11-03 @ 14:08:55
URL: http://tankebubblor.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0