VICKE GILLAR



Så var man tillbaks i byn igen efter att varit ut lite i stora världen och luftat sig lite, med sig hem i bagaget har jag massor av nya intryck och upplevelser. *Ler* det gäller att fylla på lagret av sånt för det är ju en av nackdelarna med att bo i en liten by i stället för en stor stad utbudet av saker att göra är ju lite mer begränsat...

Något jag verkligen kan sakna här hemma är att kunna gå på café så naturligtvis ser jag till att hinna med ett och annat sånt besök i Stockholm. Där det finns ett stort utbud av den varan, favoriten Vetekatten fick inte något besök av oss denna gång men däremot tog lillasyster med oss till ett annat mycket trevligt ställe Zetas Trädgårdscafé .Som genast fick en plats i mitt hjärta, inte bara då för att jag gillar cafeér utan för att jag gillade verkligen hela upplägget för Zetas Trädgård  ett besök där är mer som ett "upplevelsepaket" ett helhetskoncept att köpa växter blir som en liten härlig utflykt.

Där kan man både inspireras i deras visningsträdgård, handla växter, krukor och interiör till trädgården och som sagt var också få sig något gott att äta och dricka. Säger bara *me like* jättemycket:D

Grämer mig oerhört mycket att jag inte hade med mig kameran på resan , att få fota på Zetas hade varit rena drömmen så mycket vackert att fånga på bild. Tur maken har en någorlunda mobil så han kunde hjälpa mig att föreviga de här glaskulorna som jag blev så förälskad i , synd bara att vi inte har något passande träd för de och att köerna till kassorna var så fruktansvärt långa. Nåja nu har jag två bra anledningar att återvända dit en annan gång;)

Hoppas ni andra också haft en härlig valborgshelg precis som oss!


Kommentarer
Malin

Men Vicke, glömde du kameran hemma???

(Jag har alltid en liten en i väskan...för säkerhetsskull, min mobilkamera är urusel)



2009-05-04 @ 08:54:07
URL: http://malkins.blogg.se/
saravillfara

Vad härligt ni verkar ha haft det, det var ni verkligen värda!

Man mår bara gott av sådana här miljöombyten, och det är inte dumt att komma hem sedan heller.

Kram på dig tjejen, och tack för ditt generösa IKEA-erbjudande. Förhoppningsvis (för din skull)så slipper jag be dig om hjälp.

2009-05-04 @ 20:58:57
URL: http://saravillfara.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0