HÄRLIGT MED LJUSET



Det har varit lite dåligt med inlägg här på senaste tiden men jag hoppas på att få både mer tid och inspiration nu när ljuset börjar återvända till oss. För om det är något man blir piggare utav så är det vårsolen, rena vitamininjektionen...

 Solens strålar har verkligen varit underbara mot oss denna helg två härliga vårvinterdagar har vi fått njuta av. Visserligen var det betydligt kallare ute i dag minus 22 grader visade termometern när jag klev upp i morse men vad gör väl det när solen skiner och det är så ljust ute, härligt:D

Det gäller att passa på att vara ute och ta tillvara det fina vädret och jag har hunnit med både skidtur och långpromenad, *stolt* så nog hade jag gjort mig förtjänt av lite belöning till lördagsfikat eller hur . Morotskaka en klar favorit tyvärr har jag själv ännu inte lyckats baka en som inte blir katastrof , vilken tur att det var brödbasar på Ica i fredags så jag kunde göra det lätt för mig bara öppna börsen;)

Gårdagens skidtur har verkligen satt sina spår varenda muskel (läs varje gram fett) i min kropp vet att den lever, fy sjutton vilken träningsvärk jag har.  *Ler* bara ett eller förresten känns nog mer som tusentals tecken på att det är alldeles för sällan man drar på sig skidorna och tar ett varv. Lovar mig själv att det inte ska bli årets första och enda skiddtur utan många många fler.

Såja nu blev det ett ordentligt offentligt löfte så det är bäst att se till att uppfylla det också...

Hoppas ni andra också fått njuta av vårsolens strålar denna helg!


Kommentarer
Malin

Ja visst är soliga vårvinterdagar bland det bästa som finns!? Det var ju två sådana jag hade önskat mig, idag o imorgon. Men nu är det snöstor igen. :(

2009-03-02 @ 08:48:25
URL: http://malkins.blogg.se/
T H E R R E fotoblogg

Åh, vad gott med morotskaka!



Ja, visst är det skötn nu när solen har börjat komma fram!

2009-03-02 @ 15:32:05
URL: http://www.therre.se
saravillfara

Jag vet inte vad det är med denna vinter och skidor. Varenda en jag känner snart har gått och blivit hurtiga och det är just i skidspåret allt hurt händer också. Heja Vicke, säger jag bara! Att röra på sig har man igen tusenfalt, själv har jag inga skidturer att vara stolt över, men några långpromenader då och då åtminstonde. Även det minsta är bättre än ingenting alls.

Kramen från mig!

2009-03-02 @ 23:34:27
URL: http://saravillfara.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0