TJUGO GÅNGER TVÅ ÄR VI NU


Bild: Vicke

Ja sist jag skrev ett inlägg var det tisdag och temat var upp och ner, *ler* det är också egentligen en bra beskrivning av hur jag känt mig den senaste veckan. Det är också förklaringen till att det varit så tyst här sen dess...

Men det är en rolig anledning till varför jag känt mig så, förra helgen har vi nämligen varit i väg på en liten eller liten och liten kanske man inte ska säga utan låååång weekendresa. Vi har varit ett gäng som rest över 100 mil söderut och då snackar vi enkel väg för att vara med om en hejdundrande fyrtioårsfest.

Det var en superrolig men intensiv helg fylld av roliga aktiviteter, lite sömn, massor av prat, massor av skratt ,god mat och god dryck . Superhärligt med andra ord , *fniss* men så här efteråt är det bara att konstatera att man inte är tjugo år längre utan tjugo år gånger två och att det inte är så lätt att återhämta sig efter en sån partyhelg.

En annan viktig ingrediens som helgen också innehöll var nostalgi, eftersom det var min bästis från ungdomsåren (nej men fy så gamla vi låter). Tror jag helt enkelt stryker det där med ungdomsåren och bara kallar jubliaren bästis i stället. Delvis för att vi inte ska låta så gamla (för det är vi ju inte) men också för att vår vänskap fortfarande består trots att vi bor 100 mil i från varandra. 
 
I alla fall så kände jag att en person som varit så viktig del av mitt liv för sisådär tjugofem år sen förtjänar en hyllning av något slag. Har funderat mycket fram och tillbaka på hur och vad jag ska göra för att förära jubliaren på festen, det där med att hålla tal är helt uteslutet för min del det är det värsta jag vet och skulle inte bli bra.

Det var i elfte timmen jag kom på vad jag skulle göra så två nätter innan avresan jobbades det febrilt framför datorn med att skanna/fota/redigera gamla foton från våra forna glansdagar tillsammans. Med start för 34 år sen , första gången vi träffades när vi började lekis...

Tog även en liten biltur med kameran runt halsen för att föreviga ställen som varit viktiga för oss på den tiden för att få ett komplett bildspel. The story of R och V kunde färdigställas och visas på festen, det var riktigt kul att både göra och visa verkligen en härlig resa bakåt i tiden fylld av nostalgi och härliga minnen.

Inte nog med att jag har en partyhelg att återhämta mig från så har också min vardag återvänt i måndags då det var dags att börja jobba igen efter en härlig semester.  Trots att jag kanske skulle behövt lite mer vila så var det bara att kliva upp på måndag morgon efter några få timmars sömn och kavla upp ärmarna. Sen har det varit full fart ingen mjukstart inte , skattemyndigheten flåsar mig i nacken deadline för moms på måndag så det är bara att köra i hundranittio .Om jag inte ska få fortsätta min semester länge länge till och på bekostnad av staten.

Så jag återkommer lite flitigare till er när jag nyktrat till , piggnat till menar jag naturligtvis;)

Tills dess önskar jag er en trevlig helg för tänk det är redan är fredag i morgon!


Kommentarer
saravillfara

Men det där var då den bästaste gåva man kan tänka sig - ett kärt återseende både av dig personligen och så bilder från förr och nu hade du fixat också. Vilken vän du är!!

Den där resan låter riktigt rolig, ett minne för livet.

Så du har börjat jobba nu? Hoppas du ligger bra till hos skattmasen vid det här laget, jag vill ju inte att du ska behöva blogga från en liten cell med låst dörr. Vad blir det för slags inredningsbilder kan man ju tänka...?

Styrkekramar till dig så att du får kraft till sista jobbardagen för veckan (förhoppningsvis!), kraaamen!

2009-08-14 @ 00:28:31
URL: http://saravillfara.se
Nilla

Grattis! Ha det så fint.

2009-08-14 @ 14:20:07
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
tina

Kikar in och önskar grattis! =)



ha en fortsatt trevlig helg!



tina

2009-08-16 @ 00:23:47
URL: http://tinaminastina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0