KEJSARENS NYA KLÄDER

Det har varit stiltje på projektfronten länge nu, eller helt dött kanske man skulle kunna säga. Det är nog inget som hänt i inredningsväg på länge länge, förutom att vi har  investerat i några nya markiser men det var redan i våras. *Ler* börjar bli både gammal och glömsk som inte ens kommit på att blogga om detta tidigare;)



Bild: Vicke

De vit-grå randiga markiserna har börjat göra sitt och nästa år ska även de få byta skepnad till samma mullvadsfärg som de tre nya har.  Men eftersom vi måste måla om huset så bestämde vi oss för att de andra fönstrena får vänta på sina nya klädsel. För det fina i kråksången är att vi inte behöver riva bort de gamla som vi haft i femton år redan,utan bara byter ut tyget som börjat bli slitet och behåller stommen. Blir både billigare och enklare, så vi tjuvstartade markisprojektet med att beställa nya till de fönster som varit utan, så klart hos vår lokala Återförsäljare;)

Var lite tveksam till den nya färgen först men nu känns det helt rätt . Jag som först (läs som vanligt) tänkte vara lite försiktig i mitt val av färg och ta någon  grå enfärgad fick en liten kick av texten i inspirationsbroschyren . " Med ett rött hus kan du våga välja färg på markisen. Varför inte bryta av med en härlig mullvadsfärg? "

Så sagt och gjort blev så inspirerad av både text och inspirationsbilderna på det röda huset med de mullvadsfärgade markiserna. Jag vågade ta språnget ut i det farliga okända och satsa på ett wildcard, men jag är glad att jag gjorde det för de kompletterar våra ockragula dörrar på ett bra sätt och ändå rätt så "neutrala".


Kommentarer
saravillfara

Vilken härligt varm färg, du är beviset på att man inte ska vara rädd, utan våga!

Våra två markiser är verkligen i behov av att bytas ut, så du inspirerar!

Kramen!

2009-08-24 @ 22:42:19
URL: http://saravillfara.se
EVA

Vilken skitsnygg färg ! Och att du vågade...

Skulle också vilja ha markiser på vissa fönster runt huset...men pengarna satsas just nu på ny brädfodring...suck...trist men nödvändigt !



***

KRAAAM EVA

2009-08-25 @ 09:58:14
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Malin

Det blev jättesnyggt!! Vårt hus är så orange (tegel) så vi tog varmgråa och jag är jättenöjd att jag inte slog till tidigare då jag var inne på randiga av med flera färger.



Snyggt med rakt skuren kappa, det har vi med!

2009-08-26 @ 06:16:28
URL: http://malkins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0