TORSDAG - JORD

Det här kan man läsa hos Ellas Inspiration om jord som är dagens tema:

"Torsdag: Jord
ofta föremål i keramik, kakel, porslin och tegel. Färgerna är jordtoner te.x. brunt, gult, orange, låga möbler, fyrkantiga former och inslag av stenar och berg. "

Är en vän av färger i jordtoner och då gärna i olika bruna nyanser, så hemma hos oss finns det massor som skulle kunna vara motivet till dagens temabild. Men jag valde i alla fall att ta med mig kameran ut för att fota, för bor man på landet som jag gör och har en åker precis bakom knuten är det väl ett givet val.

Så jag presenterar för er JORDåkern som en JORDbrukare plöjer, sår gödslar (tyvärr det luktar inte gott) och skördar ...

78747-1949
Bild: Vicke

Den lilla gröna saken nere i hörnet är inte något som odlas på åkern utan jag var tvungen att göra lite knorr på mitt jordbidrag;)

Det är nämligen en återvinningsbar kasse från Polen och texten som står på den tyckte jag var bra och verkligen en viktig sak som vi alla bör tänka på för att vara rädd om det viktigaste vi har vår JORD.


Kommentarer
Lina

Fiffig tolkning av torsdagens tema! Jag är inte alls så fiffig och trillade visst bort redan efter elden. :)

Visst måste vi värna om vår jord, den finns ju bara en gång för oss! Ibland "brukar" vi den som om vi tänkte att det ändå kommer en ny efter att denna är obrukbar. Det är där jag lägger mitt hopp på din son. Han som är intresserad av politik och bär på din klokhet, han kanske blir framtidens hopp! :)

Många kramar till dig!

PS. Hoppas du får en härlig fredag och helg! DS.

2008-05-16 @ 01:03:12
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
tina

Vilken bra tolkning...som vanligt=)...och den återvinningsbara kassens text är tankvärd!!!

Ha en härlig helg Vicke!!

kramar/tina

2008-05-16 @ 10:37:10
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Pethra på Inredningsbloggen

Kanonbra tolkning, speciellt det där med den miljövänliga touchen! Ha en underbar helg! Kram, P.

2008-05-16 @ 16:45:32
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se
Katarina

Jag måste säga att jag blivit beroende av din fina blogg.Jag läste om dig i Kuriren för länge sen är det ju nu...fortsätt i samma stil med inredning och andra kuliga saker. Trevlig helg önskar jag dig.

2008-05-16 @ 19:02:01
Vicke

Tack snälla Lina!
Visst är det så sant som det är sagt och du sonen har börjat sin politiska bana redan nu så vi får väl se vad tiden har att utvisa;)
Många kramar till dig och ha en underbar helg!
Tina: Tack så mycket! Visst är den så tänkvärd texten.
Kram och trevlig helg
Pethra: Tack! Ha en underbar helg du med.
Katarina: Vad glad jag blir att få en så trevlig kommentar av en läsare som inte gett sig tillkänna tidigare. KUL:D Tack så jätte mycket för dina rara ord!! Trevlig helg önskar jag dig med.

2008-05-16 @ 23:34:47
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0