EN CYBERHÄLSNING


78747-1664
Bild: Vicke

Då kan man äntligen komma till ro den här dagen, jag säger då bara små barn små bekymmer...

*Ler* eller bekymmer och bekymmer men nog är mammahjärtat allt lite oroligt hur det går för Tonåringen som gett sig ut i stora vida världen. Ni som hängt med här ett tag kanske kommer i håg att vi förra året var värdfamiljer för en polsk "utbytesstudent". Detta år är det alltså omvända roller och nu är det vår Tonåring som bor hos en Polsk värdfamilj. 

Blir nästan lite avis på  ungdomarna  vilken upplevelse de får vara med om , men också imponerad över deras mod att åka i väg till ett främmande land för att bo hos en främmande familj som pratar ett språk man inte förstår.  Tänk vad de kommer att växa mycket under denna vecka av att ha fixat det och med sig i bagaget hem kommer de ha med sig ett minne för livet.

Det jag kan konstatera efter kvällens telefonsamtal från resenären är att tyvärr är detta nog bara början... 
 För han har minsann gått och skaffat sig en resedagbok. Kul säger en del av mig att han tänker se mer av världen och usch säger mammahjärtat som med andra ord kommer att behöva oroa sig fler gånger;)

Skickar i alla fall massor av kramar till vår älskade Tonåring via cyberspace och har jag tur så landar de i Polen , vet att du är ute på nätet där i bland förhoppningsvis får du alltså de 

*Fniss* hoppas att din morsa inte var alltför pinsam nu;)

Till er andra skickar jag en TREVLIG HELG KRAM!


Kommentarer
m a r i a k o d e n

Go morron!!
Oj så spännande....både för dig å sonen!!

Men vilken livserfarenhet!!!

Hoppas du får en bra helg....I piteå är det KALLT!

Kram!!

2008-05-10 @ 09:05:13
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Anna (moster)

Hakar på med en hälsning! Vad kul T att du får komma ut och uppleva ett annat land. Minns så väl när du åkte i väg utomlands med moster som 3-åring =) Frankrike näst på tur, ska genast lägga till din resedagbok som favorit. Härligt att släkten har en ny "globetrotter", vems resor ska vi annars få höra om nu?
Kram från Björkudden.

2008-05-10 @ 09:42:31
GÅRDSROMANTIK

Ja visst har de andra möjligheter än vad vi hade!

Ha en trevlig Pingst!

Kram Maud

2008-05-10 @ 10:07:05
URL: http://havsviken.blogspot.com
Anne

Vad spännande det måste kännas för honom, och för er kan jag tänka mig. Trevlig helg!

2008-05-10 @ 15:16:08
URL: http://www.anness.se/blog


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0